جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

‍ اعتراض زندانیان سیاسی بند ۸ زندان اوین به سیستم جدید ” کارت هوشمند تلفن” به نتیجه رسید

همانطور که پیشتر اطلاع رسانی شده بود زندانیان سیاسی بند ۸ زندان اوین از تکمیل فرم درخواست کارت تلفن هوشمند زندان خودداری نموده بودند و یکماه گذشته با عدم دسترسی به کارت تلفن ارتباطشان با خارج از زندان قطع گردیده بود.
اعتراض این زندانیان به مواردی بود که هم کنترل بر تماس زندانیان را شدت می بخشید و هم به شکلی سیستماتیک به غارت زندانیان مبادرت میورزید.
چند برابر بودن نرخ هر پالس مکالمه در این سیستم جدید کارت تلفن زندان نسبت به خارج از زندان، باطل شدن کارت تلفن در صورت خرابی و یا آزادی زندانی و عدم مرجوع نمودن شارژ موجود در کارت تلفن و محدودیت ۷ شماره ای که زندانیان بایستی در فرم کارت تلفن در اختیار مسئولین زندان قرار میدادند و کارت تلفن به شکل هوشمند امکان تماس با شماره های غیر از این ۷ شماره را مسدود مینمود.
در پی اعتراض یکماهه این زندانیان، نهایتاً مسئولین زندان ناچار به تغییراتی در این سیستم شده و هم نرخ پالس هزینه تماس را منطبق با نرخ تماس کشوری در خارج از زندان قرار دادند و قرار بر این شد که در صورت آزادی زندانی میزان شارژ موجود بر روی کارت به زندانی عودت شود و نیز قول مساعد دادند که امکان تماس با شماره های بیشتری از ۷ شماره اصلی را برای زندانیان به وجود بیاورند. ضمناً امضای تعهدآور که در پایین فرم دریافت کارت تلفن هوشمند برای زندانی وجود داشت حذف گردید.
نکته ی دیگر مد نظر زندانیان سیاسی بند ۸ زندان اوین شناسایی شماره و مخاطبین زندانیان بود که چون در سراسر کشور و خارج از زندان نیز فروش کارت تلفن به افراد عادی هم با ارائه کارت شناسایی و ثبت کارت به نام شخص صورت میگیرد و لذا تمامی سیستم تلفنی خارج از زندان نیز به شکلی ثبت شده و قابل شناسایی است پس از این مورد چشم پوشی کرده و با دریافت کارت هوشمند جدید زندان ارتباط تلفنی زندانیان سیاسی با خارج از زندان دوباره وصل شد.

اسامی زندانیان سیاسی بند هشت زندان اوین به قرار زیر است:

جعفر عظیم زاده علی رضا گلیپور ,
سهیل عربی, روح الله مردانی ,
مطلب احمدیان, ناصر فهیمی
حمید کاشانی ,محسن حاجی محمدی

Von Samsung-Tablet gesendet

https://akhbar-rooz.com/?p=5959 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x