پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

‍ بیانیه اتحاد سراسری بازنشستگان ایران: ‍ ما مردم ایران صلح می خواهیم و از جنگ بیزاریم !

Bildergebnis für ‫تصاویر جنگی در ایران‬‎
خبر افزایش ۳۰۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای دو ماهه آخر سال ۹۸ فعالیت های نظامی سپاه پاسداران در خارج از مرزهای ایران، نمونه ای دیگر از بی توجهی چند ده سالۀ حاکمیت ایران به توده های ایرانی رانده شده به زیر خط فقر در کشور است.

پس از ترور سردار قاسم سلیمانی به دستور رییس جمهور امریکا ، هم از جانب او و سایر دولتمردان امریکایی و هم از طرف محافل جنگ طلب داخلی، تهدیداتی که بوی جنگ می دهد، شدت یافته است . ازرییس جمهور آمریکا و سیاستمداران آمریکایی گرفته تا جنگ طلبان داخلی، صدای جنگ افروزی بطور رسمی به گوش می رسد. در داخل ایران نیز ، تنها کلمات و عباراتی که بیش ازهمه شنیده می‌شود «انتقام، انتقام » ، «انتقام ایران ازآمریکا» است که بطور برنامه ریزی شده ای توسط رسانه های داخلی پوشش داده شده و تکرار می شوند.

رسانه های فراگیر خارجی چون بی بی سی ، و شبکۀ تلویزیونی ایران اینترنشنال و رسانه های وابسته به آمریکا و عربستان ، مطابق نقشه وهدف جنگ طلبان خارجی ، دائما با مصاحبه با سیاست بازان حرفه ای با عناوین گوناگونی همچون « چگونگی انتقام گیری ایران » ویا « واکنش احتمالی ایران » ، کارزار تبلیغاتی وسیعی را براه انداخته اند .این رسانه ها بعمد با تکرار موضوع احتمال انتقام جویی حاکمیت ایران و مقابله به مثل در برابر امریکا و اسراییل و دیگران ، افکار عمومی را تحریک می کنند.

اگر چه رهبران جمهوری اسلامی و رئیس جمهور آمریکا ، با اظهارات چند باره شان خواسته اند تا افکار عمومی ایران و جهان را از عدم وقوع جنگی دیگر مطمئن کنند، در عین حال هریک ، هدف های نمادینی را برای ادامه درگیری در صورت رفتار انتقام گیرانه و تلافی جویانه به رخ می کشند .
آخرین اقدام ایران با بیانیه سپاه پاسداران در موشک باران پایگاه نظامی و مقر نیروهای امریکایی_ کانادایی منتشر شد که سپاه پاسداران، مسئولیت موشک باران پایگاه نظامی عین الاسد را در حملات موشکی در اولین ساعات بامداد ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ را بعهده گرفت . سپاه پاسداران ضمن بعهده گرفتن این حملات در بیانیه ای اعلام کرده است که در صورت شرارت مجدد امریکا پاسخ های دردناکتر و کوبنده تری خواهد داد و هر سرزمینی به هر ترتیبی که مبدا اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی قرار گبرد ، هدف حملات نظامی قرار خواهدگرفت .
با اظهارات واتفاقات پس از ترور سردار سلیمانی ، مردم شاهد افزایش تشنج ها وبیشتر شدن احتمال خطروقوع جنگی ناخواسته و تحمیل آن بر کشور هستند.

جنگ و هر گونه اعلان سیاست های خودسرانه و عمدی که وضعیت جنگی در کشوررا تداعی کند ، بزرگترین مانع توسعه اقتصادی – اجتماعی و محدودیت ساز آزادی های مشروع و قانونی مردم برای تامین راه عدالت اجتماعی و آزادی است. فضای انتقام و جنگ و درگیری نظامی به هر میزان ،راه را برای فرار حاکمیت در پاسخگویی به وخامت اقتصادی و بحرانی کشور باز کرده و صدای مظلومیت سرکوب شدگان اعتراضات بحق آبان ماه را به حاشیه برده است.
گرچه شرایط داخلی سیاسی و اقتصادی وروحیات مردم در آمریکا و سیاست های جهانی و منطقه ای این کشور بیانگر این واقعیت است که امریکا قادر به تحمیل جنگ کلاسیک و دراز مدت به ایران نیست ، اما فراموش نباید کرد که این ناتوانی مانع از آن نشده است که امریکا ضمن تسلیح کشور های هم پیمان خود به تسلیحات پیشرفته به عنوان سودآورترین منابع مالی به این منطقه نگاه کند . درعین حال با حضور نطامی خود گرداگرد کشور ما استراتژی تامین منافع آمریکا را دنبال می کند و احتمال وقوع جنگ با اقدامی شبیه به ترور سردار سلیمانی ازطرف امریکا و انتقام جویی از سوی حکومت ایران در موشک باران ها نیز می تواند احتمال شعله ور شدن آتش جنگ را بیشتر کند .

اقداماتی نظیر مصوبه مجلس با حضور اعضای شورای نگهبان در افزایش بودجه انتقامی نیز این احتمال را تقویت می کند. همچنان که به گزارش ایسنا( سه شنبه ۱۷ دی ماه) علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: “برای دو ماه آخر سال جاری ۲۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران که مسوولیت مقاومت در سطح منطقه را برعهده دارد تعلق گرفته و بودجه آن افزایش می یابد. “.

خبر افزایش ۳۰۰۰ میلیارد تومان( ۲۰۰ میلیون یورویی ازمحل صندوق توسعه ملی ) برای دو ماهه آخر سال ۹۸ فعالیت های نظامی سپاه پاسداران در خارج از مرزهای ایران، نمونه ای دیگر از بی توجهی چند ده سالۀ حاکمیت ایران به توده های ایرانی رانده شده به زیر خط فقر در کشور است.
توده های رانده شده به زیر خط فقر مردم ایران ازجمله میلیون ها بازنشسته حق دارند از مجلس سوال کنند شما که ۳۰۰۰میلیاد تومان ازاموال مردم ایران را به یک اشاره به عملیات نظامی برون مرزی اختصاص می دهید ، چرا به فکر میلیون ها بازنشسته نیستید ؟

چرا با اختصاص بودجه مشابهی ، بدهی دولت به صندوق اجتماعی رانمی پردازید و صندوق تامین اجتماعی را ازخطر ورشکستگی نجات نمی دهید ؟ تا به کی می خواهید مردم ایران را با تداوم سیاست های جنگی به زندگی تیره وتار ، تداوم زندگی درزیر خط فقر ،غرق شدن در زیر فشاردایمی نداری و بی کاری و تورم و پریشانی روحی و روانی زندگی در خطر جنگ ادامه دهید؟

مردم ایران برای برخورداری از یک زندگی صلح آمیز ، حق دارند سیاست فعلی خارجی و داخلی حکومت را زیر سوال ببرند و سوال کنند که آیا صدها هزار کشته و مجروح جنگ عراق علیه ایران کافی نبود تا شما سیاست آمیخته با نظامی گری را تکرار نکنید؟ آیا ایران امروز با ۶۰ درصد مردم فقیر یارانه بگیر،که آنهارا با سیاست های خود ، به این روز انداخته اید وجدان شما را ناراحت نمی کند که بدنبال جنگ دیگری هستید ؟

وضعیت نه جنگ و نه صلح و جنگ غیر رسمی که مد نظر طرفین دعوا است ، صرفا درخدمت ماشین جنگی آمریکا و پوششی برای شکست روش های حکومتداری رهبران کشورها است. تداوم وضعیت نه جنگ ، نه صلح که هم آمریکا و هم حاکمیت ایران ، مردم خود را در مسیر آن قرار داده اند به زیان توسعه کشور و کارگران و زحمتکشان و اکثر مردم ایران است .

برخلاف نظرات رهبران ایران وآمریکا ، آن چه برای مردم صلح دوست ایران ، مهم وتعیین کننده است ، نیاز به صلح و بیزاری از جنگ است.
مردم ایران درکنار تمام مردم صلح دوست جهان حق دارند به سبب تاثیرات سوء و خسارت بار جنگ هشت ساله بر زندگی خود و همچنین ادامه آن به شکل تداوم جنگ سرد با ایالات متحده امریکا و اسراییل و عربستان و مرتجعین منطقه از جنگ متنفر باشند. مردم ایران حق دارند درپی یک زندگی صلح آمیز برای خود وسایر مردم جهان و منطقه باشند.

مردم ایران طعم تلخ دوران جنگ را با ازدست دادن صدها هزار نفر از عزیز ترین فرزندان شان چشیده اند و به حق ازجنگ و درگیری نظامی، تحت هرنامی ، خسته، بیزار و متنفرند و جنگ طلبان را طرد می کنند.
رفاه ، آسایش و امنیت، آزادی و عدالت و خوشبختی در زندگی صلح آمیز، بدور از جنگ افروزی میسر است ، نه با جنگ. حق همۀ مردم جهان ازجمله مردم ایران است که در دفاع از صلح و پرهیز ازدرگیری های نظامی (تحت هرنام و شکلی ) فریاد زنند واین حق را به عنوان وظیفۀ دولت های خود از آنها مطالبه کنند .
اتحاد سراسری بازنشستگان ایران، با تاکید بر حق زندگی صلح آمیز برای همه‌ی مردم ایران، تمامی نیروها و فعالان اجتماعی را به حمایت ازبرافراشتن پرچم صلح و محکومیت جنگ افروزان فرا می خواند.

نه به تروریزم ! نه به جنگ طلبان ! نه به آمریکای متجاوز!
زنده و پاینده باد جنبش صلح طلبی مردم ایران ، مردم منطقه و جهان!

اتحاد سراسری بازنشستگان ایران
۱۸دیماه ۱۳۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=17337 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x