سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بازداشت های تازه؛ تلاش حکومت برای شکستن اعتصاب شرکت واحد؛ تهران روز سه شنبه تعطیل شد

اخبار روز: امروز کارگران و رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه دست به اعتصابی گسترده و تجمع اعتراضی زدند. در پی این اعتصاب رفت و آمد و ترافیک در سطح تهران دچار اختلال شد. ساعت ها پس از تجمع کارگران و رانندگان، زاکانی شهردار تهران در جمع کارگران اعتصابی با سخنرانی و دادن وعده هایی تلاش در شکستن اعتصاب کرد که اعتصاب رانندگان و کارگران تا پایان روز ادامه یافت.

سندیکای کارگران شرکت واحد خبر از بازداشت چند تن از رانندگان و کارگران در پی حضور شهردار تهران در میان اعتصاب رانندگان و کارگران شرکت واحد داد. بر اساس این گزارش وحید فریدونی در میان بازداشت شدگان است.

سندیکا همچنین گزارش داده است که امشب ۲۶ اردیبهشت، افرادی از سپاه در سامانه چهار در حال آموزش رانندگی هستند تا روز سه شنبه بجای رانندگان شرکت واحد مسافران را جابجا کنند.

سندیکا افزوده است: به دلیل هراس مدیریت شهر تهران و نیروهای امنیتی از ادامه اعتصاب رانندگان و کارگران شرکت واحد در روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهست، افرادی از سپاه را به سامانه چهار بی‌آرتی واقع در نازی آباد آورده‌اند و در حال آموزش رانندگی به این افراد با اتوبوس‌های شرکت واحد هستند. و در حین آموزش چندین تصاذف روی داده است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، عدم توجه مسئولان به خواسته‌های بحق کارگران شرکت واحد و تلاش مذبوحانه‌شان برای اخلال در اعتصاب کارگران را محکوم کرده است. سندیکا نسبت به تداوم رانندگان و کارکران بازداشت شده در جریان اعتصاب هشدار داده و خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط کارگران بازداشتی شده است.

ادارات و مدارس تهران سه شنبه تعطیل اعلام شد

معاون استاندار تهران از تعطیلی مدارس در همه مقاطع، دانشگاه‌ها و ادارات سراسر پایتخت در روز سه‌شنبه خبر داد.

روز سه شنبه تمامی مدارس و ادارات شهر تهران به دلیل آلودگی هوا تعطیل اعلام شده است. برخی محافل آلودگی هوا را بهانه حکومت تخمین زده و دلیل این تعطیلی را ناشی از اعتصاب رانندگان و کارگران شرکت واحد می دانند. آگاهان می گویند دامنه نارضاتی در نتیجه اختلال در رفت و آمدها و همچنین جو ملتهب سراسری در شکل گیری اعتراضات و تظاهرات در سطح شهر دلیل اصلی اعلام تعطیلی روز سه شنبه است چون موارد مشابهی از آلودگی هوا را تهران تجربه کرده و مدارس و ادارات تعطیل نشده بودند.

https://akhbar-rooz.com/?p=154138 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x