سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشف نوع جدید کرونا در آلمان: تحقیقات نگران کننده است

رسانه های آلمانی گزارش داده اند کشف نوع جدید کرونا کارشناسان را نگران کرده است. BA.2.75 در آلمان در حال گسترش است. 

همه‌گیری کرونا بیش از دو سال است که مردم را مشغول کرده است. انواع جدیدی به طور مداوم در حال کشف هستند که آخرین نمونه ی آن Omicron بوده است. طبق گفته موسسه رابرت کخ، سویه فرعی omicron BA.5 در حال حاضر نوع غالب است و مدتی است که همه گیری در آلمان تحت تاثیر آن است. با این حال، محققان اکنون نوع دیگری از ویروس کرونا را کشف کرده اند.

به گزارش روزنامه ی فرانکفورتر روندشاو، تاکنون پنج خط فرعی Omicron مختلف توسط انستیتوی روبروت کخ (RKI) ثبت شده است. نوع جدید Omikron BA.2.75 نسل دوم از نوع BA.2 است که در زمستان در آلمان غالب بود. بر اساس گزارش رسانه ها، BA.2.75 اولین بار در ماه ژوئن در هند کشف شد. در حال حاضر عفونت های ثابت شده با این نوع کرونا در چندین کشور وجود دارد و کارشناسان را نگران کرده است.

طبق یافته های اولیه، گونه جدید BA.2.75 که به طور غیرعادی سریع گسترش می یابد؛ جهش های نگران کننده ای را نشان می دهد. اولریش الینگ، زیست شناس مولکولی، متخصص در توالی یابی نمونه های کرونا، در توییتر نوشت: «حتی قبل از اینکه موج BA.5 را پشت سر بگذاریم، ممکن است مجبور شویم برای موج بعدی آماده شویم.»

میکروگراف الکترونی از ویروس کرونا Sars-CoV-2. (عکس نماد)

در مقایسه با نوع قبلی؛ BA.2.75 دارای هشت جهش در پروتئین اسپایک است – طبق گفته اولریش الینگ، در BA.5 تنها سه تغییر در مقایسه با BA.2 وجود دارد. به گفته این متخصص، یازده جهش در BA.2.75 می تواند موج جدیدی از عفونت ها را ایجاد کند. بنابراین عفونت با BA.5 به سختی می تواند از عفونت نوع جدید جلوگیری کند.

داده ها برای ارزیابی دقیق نوع جدید BA.2.75، هنوز کافی نیست. با توجه به موارد معدود BA.2.75 که تاکنون کشف شده، مشخص نیست که این سویه چه تأثیری بر همه‌گیری خواهد داشت.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) و موسسه رابرت کخ هنوز در مورد نوع جدید کرونا اظهار نظر نکرده اند. بر اساس گزارش رسانه ها، مقامات بهداشتی بریتانیا در حال نظارت بر نوع BA.2.75 هستند، اما هنوز آن را نگران کننده نمی خوانند.

https://akhbar-rooz.com/?p=160091 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x