سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

یک سال از بازداشت رضا شهابی گذشت

رضا شهابی، کارگر زندانی و‌ عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد، دقیقا یک سال است که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و بدون حتی یک روز مرخصی استعلاجی در حبس نگه داشته شده است. رضا شهابی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ با هجوم ماموران امنیتی در منزلش دستگیر شد‌. وی بیش از سه ماه برای تحمیل سناریوهای ساختگی و پرونده سازی کذایی در بازداشتگاههای ۲۰۹ و ۲۴۱ در انفرادی و تحت بازجویی نگهداری شد. رضا شهابی در اعتراض به پرونده سازی کاذب و رفتارهای توهین آمیز در بازجویی های طولانی به مدت ۴۲ روز دست به اعتصاب غذا زد. 

دادگاه تجدید نظر حکم ۶ سال حبس تعزیری (۵ سال اجرایی)، دو سال تبعید و محرومیت از فعالیت سندیکایی و‌ اجتماعی را عینا تایید کرده است.

از زمان بازگشایی سندیکای کارگران شرکت واحد در سال ۱۳۸۴ تا کنون رضا شهابی بارها بازداشت، مورد ضرب و شتم، تهدید و سالها در حبس بوده است. در طی این سالها نه فقط به سلامتی شهابی ضربات جدی و‌ جبران‌ ناپذیری وارد شده بلکه خانواده او نیز بشدت تحت فشار بوده اند و لحظه ای امنیت و آرامش نداشته اند. 

اذیت و آزار رضا شهابی و‌ خانواده اش باید پایان یابد. رضا شهابی باید فوری به بیمارستانی جهت معالجات اساسی انتقال یابد و‌ بدون قید و شرط آزاد گردد. 

سندیکای کارگران شرکت واحد خواهان لغو پرونده سازی و اتهامات بی پایه و اساس علیه اعضای زندانی خود رضا شهابی، حسن سعیدی، داود رضوی، و سایر فعالین کارگری و معلمی میباشد.

رضا شهابی آزاد باید گردد 

کارگر زندانی آزاد باید گردد

چاره زحمتکشان وحدت و‌ تشکیلات

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

https://akhbar-rooz.com/?p=203076 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x