پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

۲۵۰۰ نفر دیگر در فرانسه، ایتالیا و آمریکا جان باختند

بنا بر آخرین آمار منتشر شده، شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به بیش از ۱ میلیون و ۲۶ هزار نفر و شمار جان باختگان آن به بیش از ۵۴ هزار نفر رسیده است. آمریکا، اسپانیا و ایتالیا همچنان بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارند و ایران نیز در جایگاه هفتم قرار گرفته است

بنا بر آخرین آمار منتشر شده، شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به بیش از ۱ میلیون و ۲۶ هزار نفر و شمار جان باختگان آن به بیش از ۵۴ هزار نفر رسیده است. آمریکا، اسپانیا و ایتالیا همچنان بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارند و ایران نیز در جایگاه هفتم رتبه بندی جهانی قرار گرفته است.

اگرچه ایالات متحده آمریکا بیشترین شمار مبتلایان را به ثبت رسانده است اما ایتالیا با ثبت ۱۳ هزار و ۹۱۵ مرگ، بیشترین شمار جان باختگان را در سراسر جهان دارد.

پوشاندن صورت با ماسک در برخی مکان‌ها در ترکیه اجباری شد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اقدام‌های سختگیرانه تازه‌ای را برای مقابله با گسترش شیوع ویروس کرونا در این کشور اعلام کرد. وی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که پوشاندن دهان و بینی با ماسک در سوپر مارکت‌ها، بازارها و مکان‌های کاری اجباری خواهد بود. وی همچنین تاکید کرد که تردد وسایل نقلیه به داخل و خارج ۳۰ شهر بزرگ ممنوع می‌شود. پیش از این مسافرت‌های بین شهری با هواپیما و اتوبوس در ترکیه محدود شده بود اما تصمیم جدید شامل وسایل نقلیه شخصی است. از دیگر اقدام‌های اعلام شده ممنوعیت تردد برای افراد زیر ۲۰ سال است. پیش از این ترکیه برای افراد بالای ۶۵ سال قرنطینه اجباری در نظر گرفته بود.

شمار قربانیان ویروس کرونا در فرانسه از ۶۵۰۰ نفر فراتر رفت

طبق گفته ژروم سالومون، رئیس سازمان خدمات بهداشتی فرانسه ، تاکنون در این کشور بیش از ۶ هزار و ۵۰۷ نفر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان باخته‌اند که ۵ هزار و ۹۱ نفر آن‌ها در بیمارستان‌های فرانسه جان خود را از دست داده‌اند و هزار و ۴۱۶ نفر دیگر نیز در خانه‌های سالمندان و سایر مراکز درمانی اجتماعی فوت شده‌اند.

طبق گفته آقای سالمون، در شبانه روز گذشته ۵۸۸ مورد فوتی جدید در بیمارستان‌های فرانسه گزارش شده‌است. همچنین تاکنون ۲۷ هزار و ۴۳۲ نفر در بیمارستان‌های فرانسه به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بستری شده‌اند که هزار و ۲۰۰ نفر از روز گذشته اضافه شده است. بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ نفر نیز از این افراد بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

۷۶۶ نفر دیگر در ایتالیا در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باختند

ایتالیا روز جمعه ۷۶۶ مورد فوتی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد و  آمار کل قربانیان این ویروس به ۱۴ هزار و ۶۸۱ نفر افزایش یافت. با این حال روند ابتلای جدید به این ویروس در ایتالیا در حال کند شدن است. مقام‌های این کشور در شبانه روز گذشته ۴ هزار و ۵۸۵ مورد ابتلای جدید در این کشور را گزارش کرده‌اند که نسبت به روز گذشته کاهش یافته است. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۴۸۰ نفر نیز بهبود پیدا کرده‌اند. 

آیا واکسن سل ایمنی بدن ما را در برابر ویروس کرونا بالا می‌برد؟

در حالیکه به‌نظر می‌رسد تولید واکسن خاص برای مقابله با ویروس جدید کرونا ماه‌ها و شاید بیش از یک سال طول خواهد کشید، تحقیقات متعددی درباره تاثیر احتمالی حفاظتی واکسن سل در این زمینه در حال انجام است.

کامیی لوشت، رئیس بخش تحقیقات موسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی در انستیتو پاستور شهر لیل به خبرگزاری فرانسه گفت: «چندین دهه است که می‌دانیم ب.ث.ژ (واکسن بیماری سل) دارای اثرات مفید نامشخص است.» یعنی فرد را در برابر سایر بیماری‌ها غیر از بیماری اصلی که سل باشد حفاظت می‌کند.

بزرگترین استادیوم فوتبال آلمان به مرکز درمانی ویروس کرونا تبدیل می‌شود

تیم بورسیا دورتموند در بیانیه‌ای تایید کرد که استادیوم وستفالن که بزرگترین استادیوم فوتبال آلمان محسوب می‌شود به یک مرکز درمانی برای بیماران مبتلا به کرونا تبدیل می‌شود.مدیران تیم دورتموند تصریح کرده‌اند که از این تسهیلات مکانی مناسب برای کمک به مردم استفاده خواهد شد. این باشگاه اعلام کرد که استادیوم را با همکاری مرکز خدمات درمانی نوردراین وست‌فالن تغییر شکل خواهند داد.

شمار قربانیان ویروس کرونا در آلمان به ۱۱۱۱ نفر رسید

طبق آخرین آمار اعلام شده، تاکنون ۱۱۱۱ نفر در آلمان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده‌اند. طبق آمارهای رسمی اعلام شده شمار مبتلایان به این ویروس نیز کمی بیش از ۸۵ هزار نفر ثبت شده است.

مبتلایان فقیر کرونا در اکوادور تنها در خانه یا خیابان می‌میرند

در شهر گوایاکیل اکوادور بسیاری از افرادی که به ویروس کرونا دچار شده‌اند یا در خیابان یا تنها در خانه بر اثر این بیماری جان می‌بازند.

شمار قربانیان کووید-۱۹ در ایالات متحده از ۶۰۰۰ نفر گذشت

بنا به گزارش‌های مقام‌های بیمارستانی و درمانی ایالات متحده آمریکا، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ در این کشور در شبانه روز گذشته با بیش از ۱۰۰۰ مورد افزایش، به ۶۱۰۰ نفر رسیده است. ایالات متحده تا عصر جمعه با ثبت بیش از ۲۴۴هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا، با اختلاف زیاد بیش از دیگر کشورهای درگیر با این بیماری، قربانی آن بوده است.۰۳.۰۴.۲۰۲۰ 12:32 GMT

https://akhbar-rooz.com/?p=24933 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x