چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

علیرضا خیری جهت تحمل حبس به زندان تهران بزرگ منتقل شد

علیرضا خیری، دانشجوی معماری دانشگاه آزاد واحد پرند در تاریخ ۱۶ شهریورماه امسال پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان تهران بزرگ منتقل شد. آقای خیری پیشتر به دلیل فعالیت در فضای مجازی توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس محکوم شده بود. این حکم پس از اعتراض به رای صادره در مرحله تجدیدنظر به ۲ سال زندان تقلیل یافت.

به گزارش هرانا، علیرضا خیری در تاریخ ۲۹ دیماه ۹۸ به دلیل فعالیت در فضای مجازی توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های سازمان اطلاعات سپاه در تهران منتقل شد. آقای خیری پس از ۷ روز با پایان مراحل بازجویی به زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا پس از ۷ روز بازداشت در زندان اوین با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای خیری اواخر اسفندماه ۱۳۹۸ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد. در این جلسه، آقای خیری از بابت اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یک گروه تلگرامی محاکمه و به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم پس از اعتراض به رای صادره اردیبهشت ماه امسال توسط شعبه ۳۶ دادگاه دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی سیداحمد زرگر به ۲ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

آقای خیری در تاریخ ۱۶ شهریور امسال پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان تهران بزرگ منتقل شد. وی هم‌اکنون در سالن ۲ تیپ ۵ زندان تهران بزرگ بسر می‌برد.

علیرضا خیری، متولد ۱۳۷۶، شهروند ساکن تهران و دانشجوی مقطع کاردانی رشته معماری دانشگاه آزاد واحد پرند است.

https://akhbar-rooz.com/?p=47073 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x