پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حمله کرونا به مقر فیفا؛ پایان کار رئیس جنجالی کاتالان‌ها؛ نمایش عالی گلادباخ

نازک بین: ماده ۶۹۸ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی بیان می‌کند: هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله‌ی نامه یا شکواییه یا مراسلات یا عرایض یا گزارش یا توزیع هر‌گونه اوراق چاپی یا خطی با امضاء یا بدون امضاء اکاذیبی را اظهار نماید یا با همان مقاصد اعمالی را بر‌خلاف حقیقت راسا یا به عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی تصریحا یا تلویحا نسبت دهد؛ اعم از این که از طریق مزبور به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به غیر وارد شود یا نه، علاوه‌بر اعاده حیثیت در صورت امکان، باید به حبس از دو ماه تا دو سال و یا شلاق تا ۷۴ ضربه محکوم شود. طبق این قانون: اگر کسی دروغی را درباره دیگران منتشر کند یا به دروغ کاری را که دیگری انجام نداده به او نسبت بدهد مجرم است و فرقی هم نمی‌کند که این حرف را از طرف خودش بگوید یا اینکه بگوید این حرف را از کس دیگری شنیده است و منتشر می‌کند.

طبق همین قانون، که همه متخلفات آن را خودشان تهیه و  تصویب کرده اند، صددرصد رهبران و کارگزاران این نظام نکبت، باید مجازات شوند!؟ در فوتبال فاسد جمهوری اسلامی افراد معدودی هستند که از این شبکه فاصله دارند و در قیاس با خیلی از افراد دیگری، برای سالم سازی محیط فوتبال تلاش می کنند. خبری منتشر شد که مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با دستور کمیته اخلاق از فعالیت های فوتبالی به طور موقت محروم شده است. این حکم جنجالی  که بدعت تازه ای در ورزش برای سرکوب بیشتر محسوب می شود، روی وبسایت فدراسیون فوتبال با استناد به مواد ۲۳ و ۶۵ منتشر شد. موادی که مرجع صادر کننده رای درباره آنها توضیح دقیقی نداده است. سعید آذری که از مدیران با تجربه و خبرساز فوتبال ایران محسوب می شود و بارها در صفحه اینستاگرامش درباره مشکلات اداری فوتبال ایران اظهار نظر کرده است. هواداران فوتبال در رابطه با همین موضوع کامنت هائی را منتشر کردند و علیه فدراسیون فوتبال مواضع شدیدی گرفته اند. از جمله:

هواداری بنام مال عجمی نوشته، چه جالب!! امثال سعادتمند و سیاسی و رسول پناه که فرق بین فوتبال و فوتسال را نمیدانستند حمایت می شوند و پست های آنچنانی میگیرند، درعوض یکی از معدود مدیران ورزشی باشگاه هایمان به علت انتقاد و گفتن حقایق محکوم می شود! سیدحسن شریفی نوشته: اینا که بلدند فقط همه رو محروم کنند پس کی به تخلفات خودشون رسیدگی میکنه؟؟ رضا مهدیه نیز تقاضای همکاری کرده و نوشته: کسی نیست بیاد با هم بریم در این فدراسیونو گل بگیریم؟ محروم میکنی حداقل بگو به چه دلیلی واقعا متاسفم براتون. پول ویلموتس چی شد؟ رضا مهدیه  هم، گفته: مردم کور نیستن میفهمن کی دلش برای فوتبال میسوزه کی دنبال منفعته. اقای اذری هیچ کار خلافیم نکرده اینو همه میدونن مشکل اینه که شما شایسته اون جایگاه نیستید در این فدراسیونو باید گل گرفت بیت المالو پول مردمو که به باد داد هیچی با کمال پرویی چسبیندن به صندلی فدراسیون. دعا میکنم فوتبال ایران کلا محروم شه.

اهدای هزاران وعده غذا برای کودکان

مارکوس رشفورد مهاجم جوان تیم فوتبال پویشی را برای پایان دادن به فقر غذایی کودکان در انگلیس به راه انداخته است، باشگاه منچستر یونایتد نیز اعلام کرد با پیوستن به این پویش (کمپین) در طول تعطیلات ماه اکتبر مدارس ۵ هزار وعده غذا برای کودکان محصل تهیه و توزیع خواهد کرد. رشفورد با به راه انداختن این پویش، دولت انگلیس را وادار کرد تا برای کودکانی که در طول ترم‌های تحصیلی غذای رایگان دریافت می‌کنند، در طول تعطیلات مدارس هم کوپن غذا تهیه کند. در واکنش به درخواست این بازیکن ۲۲ ساله در رسانه‌های اجتماعی، ده‌ها سازمان محلی در سراسر انگلیس نیز هفته گذشته به این پویش پیوسته اند تا  غذای رایگان در اختیار کودکان مدرسه‌ای قرار دهند. حالا هزاران وعده غذا در ورزشگاه اولدترافورد توسط کارکنان باشگاه منچستریونایتد تهیه و بسته بندی خواهد شد تا به مدارس تحت پوشش بنیاد منچستریونایتد اهدا شود.

۶ مدرسه محلی این وعده غذایی را دریافت خواهد کرد، ضمن آنکه هزاران وعده غذایی دیگر در اختیار مراکز خیریه محلی قرار خواهد گرفت. یکی از کارکنان ارشد باشگاه منچستریونایتد گفت: بسیاری از کودکان شهر منچستر گرسنگی می‌کشند و به خصوص در طول تعطیلی مدارس بسیار آسیب پذیر هستند، زیرا نمی‌توانند از “برنامه کوپن تغذیه” بهره‌مند شوند. در راستای کار ارزشمندی که توسط مارکوس رشفورد انجام شده است ما مفتخر هستیم که باشگاه هم وارد میدان شده است تا به پر کردن این خلا کمک کند.” رشفورد در ماه جولای دولت را وادار کرد که در طول تعطیلات تابستانی غذای رایگان در اختیار کودکان مدرسه‌ای قرار دهد. او سپس پیشنهاد داد این کمپین خانواده‌هایی را که  از دولت کمک مالی دریافت می‌کنند، تحت پوشش قرار دهد اما این درخواست او رد شد. همچنین پیشنهاد او برای تهیه غذای کودکان نیازمند در طول تعطیلات زمستانی سال آینده نیز از سوی نمایندگان پارلمان انگلیس به تصویب نرسید.

سون هیونگ مین آقای گل لیگ جزیره، ۸ گل در ۶ بازی

مهاجم کره‌ای تاتنهام در این فصل عملکرد بسیار خوبی داشته و در صدر جدول گلزنان است. به نقل از دیلی میل، تاتنهام توانست با گل ۳ امتیازی سون هیونگ مین برنده جدال خارج از خانه برابر برنلی باشد. این بازیکن کره‌ای در فصل جاری مجال درخشش به هیچ کس در تیمش نداده است و با زدن ۸ گل در ۶ بازی علاوه بر صدرنشینی در جدول گلزنان لیگ جزیره، یکی از برترین بازیکنان لیگ‌های اروپایی بوده است.این در حالی است که ۷ گل از ۸ گل سون هیونگ مین روی پاس‌های هری کین زده شده که نشان از هماهنگی بالای این دو بازیکن در خط حمله اسپرز می‌دهد. اتفاقی که باعث شده است فعلا کسی به گرت بیل فکر نکند و این بازیکن ولزی فعلا بعد از بازگشت از مصدومیت خیلی در ترکیب تیمش قرار نگرفته است. سون همچنین توانست در اولین دیدار تاتنهام در لیگ اروپا یکی از ۳ گل تیمش را برابر لاسک به ثمر رساند. تاتنهام در بازی بعدی خود باید برابر آنتورپ قرار گیرد و در ادامه در لیگ برتر میزبان برایتون خواهد بود. 

افشای صوت داوران در ال‌کلاسیکو، کمک داور: خطای راموس بود؛ پنالتی نیست!

رسانه‌های نزدیک به بارسلونا که به شدت از وضعیت داوری در ال‌کلاسیکو شکایت داشتند، صوتی از بحث داور و کمک داور مسابقه را منتشر کردند. موضوع پنالتی رئال مادرید مقابل بارسلونا در این چند روز به یکی از جنجالی‌ترین موضوع‌های فوتبال اسپانیا بدل شده است. جایی که رسانه‌های بارسایی معتقدند که خطایی روی راموس صورت نگرفته و گل رئال به بارسا با اشتباه داوری ثبت شده است. از ابتدای روز یکشنبه انتقادها به «مارتینز مونیرا» در رسانه‌های بارسایی به شدت بالا گرفت. همه بارسایی‌ها مدعی بودند که اشتباهات داوری در این بازی تاثیر زیاد و به خصوصی در نتیجه گذاشته است. امروز موندو به نقل از رادیوکاتالونیا خبری را منتشر کرده که داور به نظر کمک‌داورش توجهی نکرد. همچنین این رسانه بارسایی روز گذشته نیز در تیتر صفحه اصلی خود نوشت که خانواده داور به شدت رئالی است. موندو طبق صوتی که از داوران ال‌کلاسیکو منتشر شده است مدعی شد که کمک داور در صحنه خطا به داور مسابقه می‌گوید که خطای راموس را بگیرد زیرا او اول روی لنگله خطا می‌کند. موندو نوشت که کمک داور با اینکه از خطای راموس روی لنگله، داور مسابقه را آگاه می‌سازد ولی او همچنان می‌خواهد پنالتی را بگیرد. پنالتی بحث برانگیزی که با کمک ویدیوچک به دست آمد. باشگاه بارسلونا که چنین مدرکی به دستش رسیده می‌خواهد به مقامات فوتبال اسپانیا آنها را نشان دهد. روز گذشته خبری منتشر شد که سران بارسلونا برای این موضوع سراغ روبیالس، رئیس فدراسیون اسپانیا رفته‌اند.

پایان کار رئیس جنجالی کاتالان‌ها

بارسلونا در یکی دو فصل گذشته نتایج کابوس واری به دست آورده که اوج آن به دیدار یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل قبل برمی‌گردد جایی که بلوگرانا با نتیجه عجیب و غریب ۸-۲ در برابر بایرن مونیخ شکست خورد تا سنگین ترین باخت این تیم در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ثبت شده باشد. اگرچه بعد از آن شکست فاجعه بار تغییر و تحولاتی در باشگاه بارسلونا ایجاد شد و رونالد کومان به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد اما بسیاری از هواداران این تیم اعتقاد داشتند که دلیل اصلی عدم موفقیت تیم شان ضعف مدیریتی است و باید جوزپ بارتومئو هرچه سریعتر از سمت خود کناره گیری کند. حالا چند روز بعد از شکست بارسلونا در دیدار ال کلاسیکو مقابل رئال مادرید و در آستانه دیدار حساس این تیم مقابل یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا به نظر می‌رسد که آرزوی هواداران تیم کاتالانی برآورده شده و بارتومئو از مدیریت بارسلونا استعفا داده است.

حمله کرونا به مقر فیفا

فیفا با انتشار بیانیه‌ای از مثبت شدن آزمایش کرونای «جیانی اینفانتینو» خبر داد. برای باند موجود در این سازمان خبر خوشحال کننده است. براساس این بیانیه، اینفانتینو هم‌اکنون علائم جزئی از خود بروز داده و دست کم برای مدت ۱۰ روز در قرنطینه خانگی به سر خواهد برد.

مونشن گلادباخ بی تدبیر

هفته دوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، سه‌شنبه شب با برگزاری ۲ دیدار همزمان آغاز شد که از گروه نخست لوکوموتیو مسکو از روسیه در خانه خود برابر بایرن‌مونیخ مدافع عنوان قهرمانی قرار گرفت و متحمل شکست دو بر یک شد. با این نتیجه، بایرن ۶ امتیازی شد و لوکوموتیو هم در امتیاز یک باقی ماند. در دیگر دیدار، شاختاردونتسک اوکراین که در هفته نخست با برتری خارج از خانه مقابل رئال‌مادرید، شگفتی‌ساز شده بود از اینتر ایتالیا پذیرایی کرد و در نهایت به تساوی بدون گل رسید. با این تساوی بدون گل، شاختار جمع امتیازات خود را به چهار رساند و اینتر هم دو امتیازی شد.

رئال مادرید خوشحال از فتح ال کلاسیکو به میهمانی گلادباخ رفت. اگر گلادباخ کمی تدبیر در آرام کردن بازی داشت، نتیجه بهتری از تساوی در برابر کهکشانی ها می گرفت. در اکثر اوقات بازی بازیکنان مونشن گلادباخ مسلط بر میدان بودند اما با غفلت از کار تدافعی بیشتر میل به حمله داشتند. در ۱۵ دقیقه پایانی اگر کمر بند دفاعی را محکم می کردند رئال با شکست به مادرید بر می گشت. رئالی‌ها که در هفته نخست برابر شاختاردونتسک اوکراین با شکست غیرمنتظره سه بر دو مواجه شده بودند، بازی را تهاجمی آغاز کرده تا با کسب پیروزی به شرایط خود سروسامان دهند.در دقیقه ۳۳ کار تیمی بازیکنان گلادباخ و پاس عالی «السان پلی» با ضربه مناسب «تورام» همراه شد تا میزبان به گل دست یابد. نیمه نخست با همین گل به سود نماینده آلمان همراه شد. در نیمه دوم هم هرچند توپ و میدان در اختیار رئال بود اما گلادباخ در ایجاد موقعیت خطرناک، موفق نشان داد. در دقیقه ۵۹ حمله همه جانبه میزبان با واکنش ضعیف «کورتوا» همراه شد تا «تورام» با فرصت طلبی و به آسانی دومین گل خود و تیمش را درون دروازه کهکشانی‌ها جای دهد. سپس گلادباخ دو بخت طلایی دیگر گلزنی ایجاد کرد که با بی‌دقتی مهاجمانش از دست رفت.در دقیقه ۸۷ تلاش «کاسمیرو» توپ را به «کریم بنزما» رساند تا این مهاجم فرانسوی یکی از گل‌های خورده رئال را جبران کند. در دقیقه ۹۲ ارسال «لوکاس واسکز» با غفلت مدافعان میزبان همراه شد تا «کاسمیرو» گل تساوی را برای رئال ثبت کند. با این نتیجه در گروه دوم، شاختاردونتسک اوکراین با ۴ امتیاز صدرنشین است. اینتر و گلادباخ هرکدام ۲ امتیازی هستند و رئال یک امتیاز دارد.

در دیگر دیدارهای مهم، لیورپول انگلیس با ۲ گل از سد میتلند دانمارک عبور کرد و منچسترسیتی انگلیس هم با سه گل مقابل مارسی فرانسه به برتری رسید.پورتو پرتغال با حساب دو بر صفر المپیاکو یونان را برد و سه امتیازی شد.

نتایج دیدارهای دیشب  بدین شرح است

گروه A

اتلتیکومادرید (اسپانیا) سه –  سالزبورگ (اتریش) دو

گروه B

گلادباخ (آلمان) دو –  رئال‌مادرید (اسپانیا) دو

گروه C

پورتو (پرتغال) دو –  المپیاکو (یونان) صفر

مارسی (فرانسه) صفر –  منچسترسیتی (انگلیس) سه

گروه D

لیورپول (انگلیس) دو – میتلند (دانمارک) صفر

آتالانتا (ایتالیا) دو –  آژاکس (هلند) دو

برنامه بازی‌های چهارشنبه شب هم به شرح زیر است:

گروه E:

ساعت ۲۱:۲۵/ کراسنودار – چلسی  با داوری علی پالابییک از ترکیه

ساعت ۲۳:۳۰/ سویا – رن با داوری جونیت چاکر از ترکیه

گروه F:

ساعت ۲۳:۳۰/ دورتموند – زنیت با داوری بیورن کوئیپرس از هلند

ساعت ۲۳:۳۰/ کلوب بروژ – لاتزیو با داوری آنتونی تیلور از انگلیس

گروه G:

ساعت ۲۳:۳۰/ فرنس‌واروش مجارستان – دیناموکیف با داوری کریستین دینگرت از آلمان

ساعت ۲۳:۳۰/ یوونتوس – بارسلونا با داوری دنی ماکلیه از هلند

گروه H:

ساعت ۲۳:۳۰/ منچستریونایتد – لایپزیگ با داوری اسلاوکو وینچیچ از اسلوونی

ساعت ۲۱:۲۵/ استانبول باشاک‌شهیر – پاری‌سن‌ژرمن با داوری آندریاس اِکبرگ از سوئد

https://akhbar-rooz.com/?p=89818 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x