جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی امیرعباس آزرم‌ وند در زندان اوین

امیرعباس آزرم وند، روزنامه‌نگار و فعال کارگری با گذشت ۱۶ روز از زمان بازداشت و علیرغم صدور قرار وثیقه کماکان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین در بلاتکلیفی بسر می‌برد. آقای آزرم‌وند پس از تماس نخست خود در روز بازداشت، از حق برقراری تماس تلفنی با خانواده‌اش محروم بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به گفته یک منبع مطلع روز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه پس از مراجعه خانواده این فعال کارگری به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی حاجی مرادی و باوجود تامین قرار وثیقه از آزادی وی ممانعت به عمل آمده است. به گفته این منبع بازپرس به آنها گفته است: «من هر وقت دلم بخواهد آزادش میکنم، بروید و سند خانه، ماشین و کفالت هم نیاورید. فعلا قرار نیست اتفاقی بیفتد.»

پیشتر در تاریخ ۱۳ شهریورماه پس از مراجعه خانواده امیرعباس آزرم وند به آنها گفته شده بود که قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادر شده است. پس از مراجعه مجدد خانواده به منظور درخواست کاهش مبلغ وثیقه به دلیل عدم توانایی مالی به آنها گفته شده بود که وی تحت بازجویی است و فعلا هیچ وثیقه‌ای پذیرفته نمی‌شود.

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه امیرعباس آزرم وند اطلاعی در دست نیست.

امیرعباس آزرم وند، روزنامه‌نگار و فعال کارگری صبح روز چهارشنبه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت شد.

وی پیشتر نیز سابقه بازداشت به دلیل فعالیت‌های خود را داشته است. وی در آذرماه ۹۷ و دیماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی به صورت کوتاه مدت بازداشت شده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=126308 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x