پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اعتراض روزنامه نگاران افغان به محدودیت های طالبان برای خبرنگاران زن

پس از دستور جدید حکومت طالبان برای خبرنگاران زن در افغانستان مبنی بر استفاده از نقاب و پوشاندن صورت خود هنگام حضور در تلویزیون، برخی از خبرنگاران مرد نیز ماسک سیاه رنگ به صورت خود زدند.

به گزارش روز دوشنبه آسیاپلاس، خبرنگاران و مجریان ایستگاه های تلویزیونی طلوع نیوز ، یاک و طلوع ( Yak، Tuluunyus و Tulu)، پس از اینکه طالبان دستور ماسک های پوشانده را دادند، در شبکه های اجتماعی ظاهر شدند و عکس های صورت نقاب دار خود را  منتشر کردند.

دولت طالبان هفته گذشته به خبرنگاران زن دستور داد که برای پنهان کردن صورت خود ماسک بزنند.
چپلوک سوفی، رئیس طلوع نیوز ، در پی دستور جدید طالبان درمورد حجاب خبرنگاران زن، عکسهایی از خبرنگاران مرد نقاب دار را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد و گفت: «امروز همه ما غمگینیم».

سعد محسنی، موسس مبین گروپ ( Mobigroup)، که شامل طلوع نیوز و طلوع می‌شود، نیز عکس‌هایی از مجریان خبری طلوع نیوز در توییتر منتشر کرد و گفت که به کار آنها احترام می‌گذارد.

بسیاری از گروه های حقوق بشری از دستور جدید طالبان به شدت انتقاد کرده اند.

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان نیز از این فرمان انتقاد کرده و در مصاحبه با سی ان ان از خبرنگاران زن افغان خواسته است که از دستور طالبان اطاعت نکنند.

حکومت طالبان در واکنش به اظهارات کرزی گفته است که در مورد دیدگاه های رئیس جمهور پیشین «نظر نمی دهد».

طالبان این دستور را بلامنازع می‌دانند و روز شنبه همین هفته اعلام کرد که این دستور باید از روز یکشنبه به بعد بدون قید و شرط اجرا شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=155034 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x