پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

زیدان و گواردیولا درخلوت اتحاد؛ مسی هر روز بهتر از دیروز

Polish striker Robert Lewandowski a personal triumph for himself and humiliation for Chelsea

نازک بین: یوفا تصمیم گرفته که تیمهای حاضر در هر دو لیگ اروپائی با الصاق تشکر و قدردانی به زبانهای مختلف از کادر های درمانی و پرستاری از زحمات و جانفشانی های آنان، قدردانی و سپاسگزاری کنند. گذشته از این اقدام خوب و پسندیده، دیشب دو بازی دیگر از مرحله یک هشتم لیگ اروپا در بارسلونا و مونیخ برگزار شد. در بارسلونا و جائی که ناپولی میهمان بارسا بود، لیونل مسی نشان داد که هم چنان بهترین بازیکن جهان است و مشکل بتوان تصور کرد که در سال های آینده بازیکنی جایگزین این سوپر ستاره جهان فوتبال شود. هنرنمائی و خلاقیت فوق العاده مسی در زدن گل زیبا و استثنائی دوم بارسلونا بر مجموعه آثار برتر تاریخ فوتبال اضافه خواهد شد. مسی دو گل زد که داور بی جهت گل دوم وی را مردود اعلام کرد و یک پنالتی هم گرفت و چند پاس عالی گل داد و در میدان تیم را رهبری و چند بازیکن حریف را به خود مشغول کرده بود!

در تاریخ فوتبال جهان کمتر اتفاق افتاده که بعد از پایان هر بازی مربیان دو تیم در خلوت بنشینند و از گل و بلبل و یا دل تنگ شان صحبت کنند. اما تصویری که از سرمربیان رئال مادرید و منچسترسیتی پس از پایان دیدار دو تیم در ورزشگاه اتحاد منتشر شد موضوع انحصاری را به تاریخ فوتبال سپرد و سر و صدای زیادی نیز به پا کرد. به نقل از آس، منچسترسیتی جمعه شب با پیروزی ۲ بر یک مقابل رئال مادرید توانست به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. دو گل سیتیزن ها را رحیم استرلینگ و گابریل ژسوس به ثمر رساندند و تک گل سفیدپوشان به نام کریم بنزما ثبت شد. مادرید برای صعود به حداقل دو گل نیاز داشت اما دو اشتباه رافائل واران که به خاطر فشار زیاد تیم پپ گواردیولا اتفاق افتاد موجب شد تیم اسپانیایی به هدفش نرسد و از لیگ قهرمانان کنار برود. پس از سوت پایان بازی گواردیولا و زین الدین زیدان با هم دست دادند. با این حال همه از تصویری که دوربین ها به ثبت رساندند متعجب شدند. زمانی که همه بازیکنان به رختکن رفته بودند دو سرمربی به تنهایی در زمین برای دقایقی با هم صحبت کردند. درباره این که آن ها به همدیگر چه می گفتند فرضیات زیادی وجود دارد، به طور مثال می توانستند درباره مسائل فنی بازی صحبت کرده باشند. گواردیولا درباره این گپ جزئیات زیادی نگفت. سرمربی سیتی اظهار کرد: می خواستم قهرمانی مادرید در لالیگا را تبریک بگویم. از خانواده اش بپرسم و نه چیز خاصی. امیدوارم روزی بتوانیم با هم شام بخوریم و صحبت کنیم.

دل خوش کردن به حذف رئال مادرید، کوچک بودن‌مان را نشان می‌‌دهد

سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی از صعود تیمش به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ابراز خرسندی کرد و در عین حال درباره سختی‌های پیش رو برای فتح این رقابت‌ها هشدار داد. پپ گواردیولا پس از برد خانگی ۲ بر یک جمعه شب منچسترسیتی مقابل رئال مادرید به شبکه BT Sport انگلیس گفت: ما کلی موقعیت داشتیم و با اشتباهاتی که از حریف سر زد دو تای آنها را به گل تبدیل کردیم. سعی کردیم طوری بازی کنیم که رئال مادرید ترغیب شود حمله کند اما کنترل بازی مقابل چنین حریفی آسان نیست. لیگ قهرمانان تورنمنتی است که اگر کوچکترین اشتباهی در آن مرتکب شوی به شدت مجازات خواهی شد. ما رئال مادرید را دو بار شکست دادیم. زیدان پیش از این هرگز در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا نباخته بود. شما می‌توانید آرامش و شخصیتی که رئال مادرید در بازی‌اش دارد را ببینید. آنها تیم خوبی هستند اما ما هم اینجا هستیم تا لیگ قهرمانان را ببریم. این اما فقط قدم اول بود و اگر فکر کنیم که همین یک قدم برای قهرمانی‌مان کافی است، کوچک بودن‌مان را نشان داده‌ایم. برای قهرمانی باید رقبای بزرگ را شکست داد. گواردیولا درباره مصاف تیمش با لیون در مرحله بعدی رقابت‌ها، تیمی که یوونتوس را از گردونه مسابقات حذف کرد هم گفت: من درست همین الان درباره لیون با مسئولان کادر استعدادیابی‌مان صحبت کردم و آنها به من گفتند که مراقب این تیم باشم. ۸ روز وقت داریم تا برای آن بازی آماده شویم. فعلاً می‌‌خواهیم از دستاوردمان لذت ببرم و بعد از آن به بازی برابر لیون هم فکر می‌کنیم.

بارسلونا و بایرن مونیخ به یکدیگر رسیدند، ناپولی و چلسی حذف شدند

Barcelona 3-1 Napoli (4-2 agg): Messi shines as Blaugrana set up ...

در دومین و آخرین شب از بازی‌های معوقه دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، شنبه شب دو دیدار برگزار شد که در پایان آنها تیم‌های فوتبال بارسلونا و بایرن مونیخ با پیروزی خانگی جواز صعود به مرحله بعد را کسب کردند. براساس این گزارش، در ورزشگاه خالی از جمعیت نوکمپ، تیم فوتبال بارسلونا میهمان ایتالیایی‌اش ناپولی را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد و با برتری ۴ بر ۲ در مجموع دو دیدار رفت و برگشت راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. در این بازی کلمن لنگله مدافع فرانسوی بارسلونا در دقیقه ۱۰، لیونل مسی در دقیقه ۲۳ و لوئیس سوارس در دقیقه اول وقت‌های تلف شده نیمه اول از پنالتی که حاصل خطای کولیبالی مدافع ناپولی روی لیونل مسی بود، گلزنی کردند. تنها گل ناپولی هم در پنجمین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه اول توسط لورنزو اینسینیه از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. این پنالتی حاصل خطای ایوان راکیتیچ روی دریس مرتنس بود. در این بازی همچنین لیونل مسی در دقیقه ۳۲ گلی زد که VAR با تشخیص خطای هند آن را مردود اعلام کرد.

در بازی همزمان بایرن مونیخ در ورزشگاه آلیانتس آره‌نای شهر مونیخ میهمان انگلیسی‌اش چلسی را با نتیجه ۴ بر یک در هم کوبید تا با برتری قاطع ۷ بر یک در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به مرحله یک چهارم نهایی برسد. روبرت لواندوفسکی دو بار در دقایق ۱۰ (از روی نقطه پنالتی) و ۸۳، ایوان پریشیچ در دقیقه ۲۷ و کورنتین تولیسو در دقیقه ۷۶ گل‌های بایرن مونیخ را زدند و تنها گل چلسی هم در دقیقه ۴۴ توسط تامی آبراهم به ثمر رسید.

با این نتایج و طبق قرعه از پیش تعیین‌شده، تیم‌های فوتبال بارسلونا و بایرن مونیخ در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم می‌روند. این بازی روز جمعه ۲۴ مرداد ماه برگزار خواهد شد.

برنامه کامل دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا که به صورت متمرکز و تک حذفی در کشور پرتغال برگزار خواهند شد، به شرح زیر است:

چهارشنبه – ۲۲ مرداد
آتالانتا – پاری‌‌سن‌ژرمن

پنجشنبه – ۲۳ مرداد
لایپزیگ – اتلتیکو مادرید

جمعه – ۲۴ مرداد
بایرن مونیخ – بارسلونا

شنبه – ۲۵ مرداد
منچسترسیتی – لیون

تمامی بازی‌های ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران آغاز خواهند شد.

روغن بچه تنها راه مهار غول اسپانیایی وولوز

باشگاه ولورهمپتون برای جلوگیری از خطا روی ستاره اسپانیایی خود، دست به اقدامی عجیب زده است. آداما ترائوره به خاطر سرعت بالا و قدرت عضلانی فوق العاده اش نگاه های زیادی را به سمت خود جلب کرده است تا جایی که او در فصل ۲۰-۲۰۱۹ مشکلات زیادی را برای مدافعان رقبای ولورهمپتون ایجاد کرده است.

در طول این فصل بارها مدافعان برای متوقف کردن آداما ترائوره مرکتب خطاهای حرفه ای از جمله کشیدن دستان این بازیکن ۲۴ ساله شده اند. اتفاقی که به نظر می رسد حالا باشگاه انگلیسی یک راه حل جالب و البته عجیب برای رفع آن پیدا کرده است چرا که پیش از پیروزی ۱-۰ پنج شنبه شب ولوز برابر المپیاکوس یک تصویر منحصر به فرد به وسیله رسانه های انگلیسی منتشر شد؛ جایی که به نظر می‌رسد یکی از اعضای باشگاه ولورهمپتون در حال زدن روغن بچه به دستان ترائوره است. حالا و در همین رابطه سان گزارش داده که این یک ترفند هوشمندانه برای جلوگیری از متوقف شدن ترور توسط مدافعان حریف است. در واقع آن ها با این اقدام به دنبال این هستند که هیچ یک از بازیکنان تیم های حریف نتواند با کشیدن دستان ترائوره این بازیکن را متوقف کند؛ موضوعی که حتی به تایید باشگاه ولورهمپتون هم رسیده و یکی از نزدیکان این تیم انگلیسی به سان گفته است: “این کاری است که ما برای محافظت از ترائوره باید آن را انجام دهیم. مدافعان تیم های حریف به دنبال متوقف کردن ترائوره با گرفتن دست هایش هستند و این کار باعث می شود که دستان او چرب شود و انجام چنین عملی توسط رقیب نیز بسیار دشوار باشد.”

 تشکر از کادر درمان روی قلب ستاره‌های CL(

طبق اعلام قبلی هر چهار تیم حاضر در بازیهای دیشب لیگ قهرمانان اروپا روی پیراهن خود عبارت “متشکریم” را برای تشکر از کادر درمان درج کرده بودند. همه تیم‌هایی که در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا به میدان می‌روند برای قدردانی از زحمات و فداکاری‌های کادر درمان در مواجهه با بحران بزرگ کرونا روی پیراهن‌های خود عبارت “متشکریم” را به زبانهای رسمی کشوری که به آن تعلق دارند حک خواهند کرد.این اتفاق دیشب و در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان افتاد و چهار تیمی که در این مرحله به مصاف هم رفتند یعنی منچسترسیتی، رئال مادرید، لیون و یوونتوس عبارت “متشکریم” را بر روی پیراهن‌های خود درج کرده بودند. عبارتی که روی سینه چپ پیراهن بازیکنان این تیم و بالای نشان هر باشگاه به چشم می‌خورد.این اقدام به ابتکار یوفا با هدف نشان دادن قدردانی جامعه فوتبال از کادر درمانی انجام می‌شود. الکساندر چفرین رئیس یوفا این هفته گفته بود: “از اینکه رقابتهای چمپیونزلیگ و لیگ اروپا دوباره آغاز می‌شود خوشحالیم ولی نباید فراموش کنیم چه کسانی با تعهد و تلاش و فداکاری این فرصت را در اختیارمان گذاشتند که دوباره بتوانیم بازی کنیم”.

 در بازی منچسترسیتی و رئال مادرید روی پیراهن بازیکن سیتی عبارت Thank you و روی سینه بازیکنان رئال مادرید عبارت Gracias نقش بسته بود. در بازی یوونتوس و لیون هم بازیکنان یوونتوس با عبارت Grazie بر پیراهن‌های خود به میدان رفته بودند و لیونی‌ها هم عبارت فرانسوی Merci را بر بالای نشان باشگاه خود حک کرده بودند.

https://akhbar-rooz.com/?p=42728 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x