پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نمایندگان کارگران هفت تپه بازداشت شدند

بنابر گزارش محافل کارگری در خوزستان، امروز (پنجشنبه) نیروهای امنیتی با حمله به منزل کارگران تعدادی از آن ها را بازداشت کردند. کانال تلگرامی مستقل هفت تپه از بازداشت یوسف بهمنی، حمید ممبینی و ابراهیم عباسی منجزی خبر داده است. اسماعيل بخشی در کانال تلگرامی خود نوشته است که مسعود حیوری نيز بازداشت شده است

بنابر گزارش محافل کارگری در خوزستان، امروز (پنجشنبه) نیروهای امنیتی با حمله به منزل کارگران تعدادی از آن ها را بازداشت کردند. کانال تلگرامی مستقل هفت تپه از بازداشت یوسف بهمنی، حمید ممبینی و ابراهیم عباسی منجزی خبر داده است. اسماعیل بخشی در کانال تلگرامی خود نوشته است که مسعود حیوری نیز بازداشت شده است. کانال مستقل کارگران هفت تپه نیز دیرتر بازداشت وی را تایید کرده است.

از دلایل یورش امروز نیروی انتظامی به نمایندگان کارگران و دستگیری آن ها اطلاعی منتشر نشده است.

کارگران نیشکر هفت تپه تهدید کرده اند اگر نمایندگانشان آزاد نشوند دست به تجمع و تحصن اعتراضی خواهند زد.

این بازداشت ها در حالی صورت می گیرد که زمان خلع ید اسدبیگی مالک فعلی کارخانه نزدیک می شود. بازپس گرفتن نیشکر هفت تپه از اسد بیگی و باند او یکی از خواست های اصلی بیش از هفتاد روز اعتصاب کارگران این شرکت بوده است.

تلاش کارگران برای بیرون راندن باند اسدبیگی از کارخانه همچنان ادامه دارد. بعد از اعتصاب طولانی کارگران مجلس هفته گذشته رای به خلع ید از اسد بیگی داد. هر چند دولت هنوز درباره ی این اخراج مقاومت می کند، اما کارگران می گویند نه تنها اسدبیگی بلکه مدیران بازنشسته و همدست اسد بیگی از جمله اشخاصی چون آمیلی، کاویانی، بهاری، صابریان، کریمی پور نیز باید از کارخانه اخراج شوند. زیر فشار اعتراض کارگران اعلام شده بود که تعداد پنجاه نفر از مدیران بازنشسته که به کار بازگردانده شده بودند نیز همزمان با خلع ید از اسد بیگی از شرکت اخراج شوند. اما این وعده عملی نشده و آنها همچنان بر سر پست خود باقی مانده و حقوق خود را به موقع دریافت می کنند.

روز ٨ آبان آمیلی مدیرعامل تام الاختیار موقت در هفت تپه و صابریان یکی از مدیران بازگردانده به کار و از عوامل باند اسدبیگی  توسط کارگران هفت تپه از شرکت اخراج شدند. در این روز یگان ویژه و نیروی انتظامی برای مقابله با کارگران معترض به هفت تپه آمدند. کارگران اعلام کرده اند تا وقتی مدیران بازنشسته بازگردانده شده و اسد بیگی و دارو دسته اش خلع ید نشوند، و به وعده های داده شده عمل نشود، به اعتراضشان ادامه خواهند داد.  

گفته می شود بازداشت کارگران به تحریک آمیلی صورت گرفته است.

https://akhbar-rooz.com/?p=90045 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x