چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

درباره ی ما

اخبار روز یک رسانه ی عمومی و تریبون همه ی افراد، نهادها و احزابی است که دل در گرو آزادی، دمکراسی، عدالت و جهانی سازگار با طبیعت دارند.  اخبار روز یک رسانه ی چپ مخالف نظام سرمایه داری و مقدور بودن ساختن جهانی دیگر است. ما در پرتو این اندیشه و باور به ایجاد بدیل سوسیالیستی با اتکا بر خرد جمعی نیروی کار و اندیشه، نقد راه رفته و استقبال از ایده های نو فعالیت می کنیم.

اخبارروز یک سایت اینترنتی است که فعالیت  خود را در قالب انتشار اخبار، گزارش ها، تحلیل رویدادها، گفتگو و مناظره، مباحث نظری و تبیین تئوریک رخدادها عرضه می کند. سایت ما از نخستین سال های تاسیس در ایران فیلتر شده و امکان دسترسی آزادانه به آن وجود ندارد. رفع این محدودیت ها و فراهم آمدن دسترسی آزادانه و بی دغدغه به اخبار روز، مطالبه و هدف امروز ماست.

رعایت اصل احترام به حقوق انسانی، پرهیز اکید از تحقیر و توهین شخصی، اجتناب از انتشار شایعه و طرح اتهام علیه افراد حقیقی و حقوقی، دقت در موثق و معتبر بودن خبر، و تلاش در جهت رعایت اصول و استانداردهای شناخته شده ی حرفه ی روزنامه نگاری مبنای کار اعضای تحریریه، همکاران خبرنگار، گزارشگر و نویسندگان اخبار روز است.

اخبار روز یک رسانه ی اینترنتی مستقل از احزاب و گروه ها است. مطالب آن زیر نظر سردبیر و با نظارت هیئت تحریریه منتشر می شود.

مقالات و تحلیل های منتشر شده با امضای نویسندگان همکار، لزوما نظر اخبار روز نیست. مواضع و تحلیل های ما با امضای «اخبار روز» منتشر می شود.

اخبار روز تریبون همه ی فعالان، احزاب و جنبش های آزادیخواه، دمکرات و چپ است. بازتاب مطالبات کارگران، مزدبگیران و همه اقشار فرودست و زحمتکش که تولیدکنندگان واقعی ارزش های مادی و معنوی جامعه هستند وظیفه ی جاری اخبار روز است. امکانات اخبار روز در خدمت مبارزه ی زنان، گروه های اتنیکی، دگرباشان، فعالان محیط زیست و همه اقشار و گروه هایی است که علیه پایان دادن به انواع تبعیض و ستم در جامعه می رزمند.

روزانه  در بیش از ۲۰ بخش و ستون اخبار روز خبر، گزارش، مقاله های نویسندگان، اعلامیه ی احزاب، رویدادهای زندان، اخبار فعالیت فعالان حقوق بشر، مباحث سیاسی، اقتصادی، کارگری، زنان، هنر و ادبیات، دیدگاه تئوریک، گفتگو و… عرضه می شود. ما از خوانندگان دعوت می کنیم با پیشنهادات و انتقادات، ارسال اخبار و اطلاعات، ارایه مقالات و تحلیل‌ها پیرامون مسایل ایران و جهان، به بهبود کیفیت هر یک از این بخش ها و اخبار روز یاری کنند.

برای انتشار سریع تر پیام‌ها، مواضع و مقالات خود، یک نسخه از آن را در واژه پرداز «ورد» به آدرس الکترونیکی اخبار روز ارسال کنید.

با معرفی اخبار روز، تلگرام و فیسبوک ما به ایرانیان در داخل و خارج از کشور، به گسترش این شبکه ی اطلاع رسانی کمک کنید.

تمام حقوق مربوط به وب سایت و مطالب آن متعلق به اخبار روز است. نقل مطلب از اخبار روز با ذکر ماخذ آزاد است.

تاریخ تاسیس: بهمن ماه ۱٣۷٨ – فوریه ۲۰۰۰ 
بنیانگذار و سردبیر: ف. تابان 
معاون سردبیر و مسئول بخش دیدگاه: علی مختاری
معاون سردبیر و مسئول بخش ادبیات: خسرو باقرپور 
مسئول شبکه های اجتماعی اخبار روز و دستیار سردبیر در بخش خبر: سعید معمارحسینی 
مسئول بخش ورزشی: کوروش طاهرنسب  

۱۵۹۸۵۶۳۸

اشتراک‌گذاری این: