پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تقابل تاریخی جودوکار بی حجاب عربستان در برابر ورزشکار اسرائیل

اخبار روز-در یک اتفاق تاریخی و در رشته جودو زنان المپیک توکیو، “تهانی القحطانی” (۲۱ ساله) جودوکار عربستان سعودی با راز هیرشکو (۲۳ ساله) از اسرائیل مسابقه داد، کمیته ملی المپیک عربستان پس از این مسابقه تاریخی برای تهانی القحطانی ورزشکار اش آرزوی موفقیت کرد و مبارزه صلح آمیز وی را تحسین کرد. القحطانی که سابقه شرکت در مسابقات جهانی بوداپست را در کارنامه خود دارد این بار به المپیک آمده تا برجسته‌ترین اتفاق در زندگی ورزشی خود را تجربه کند.

مقامات ورزشی عربستان به این ورزشکار زن  مجوز رویارویی با حریف اسرائیلی را صادر کردند و برای اولین بار در یک تقابل تاریخی ورزشکار عربستانی آنهم بدون حجاب  با یک ورزشکار اسرائیلی مسابقه داد. تهانی قحطانی ۲۰ ساله است و در دانشگاه تحصیل می‌کند. او پس از کسب مقام اول در مسابه سنگین وزن جودو از سوی فدراسیون جودو عربستان راهی المپیک شد.

نبیل الحسن نایب رئیس فدراسیون جودو عربستان گفته بود، که القحطانی ملزم به دستیابی موفقیت بزرگ در اولین حضور خود در المپیک نیست، بلکه حضور او در المپیک اتفاق بزرگی محسوب می‌شود و فرصتی برای پیشرفت برای سال‌های آینده و المپیک ۲۰۲۴ است.وی اضافه کرد: القحطانی در آغاز کار خود است و رقابت برای دستیابی به یک موفقیت بزرگ در سطح المپیک نیاز به کار بزرگ و مشارکت گسترده و تجربه دارد.

در این مسابقه تاریخی ، راز هیرشکو موفق شد، تهانی القحطانی را شکست دهد.

https://akhbar-rooz.com/?p=121272 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x