سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شکنجه و تلاش برای گرفتن اعتراف اجباری از اسلم صدیقی، زندانی سیاسی در اعتصاب غذا

اسلم صدیقی، زندانی سیاسی بلوچ که در قشم بازداشت و سپس به زندان بندرعباس منتقل شد، در این زندان دست به اعتصاب غذا زده است و در شرایط بدی نگهداری می‌شود.

یک منبع آگاه به «کمپین فعالین بلوچ» گفت: «اسلم پس از بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات قشم جهت اخذ اعترافات اجباری مورد شکنجه‌های جسمی و روحی قرار گرفته و سرش نیز شکسته است و پس از آن به مدت هفت روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات بندرعباس بوده و پس از آن به زندان بندرعباس منتقل شده است. وضعیت نگهداری اسلم در زندان بسیار نگران‌کننده است و او در شرایط بدی به‌سر می‌برد.»

این منبع افزود: « با وجود شکنجه‌های جسمی و روحی، اسلم اتهام‌های مطرح‌شده علیه خود را رد کرده و به دلیل بی‌گناهی از ۱۶ فروردین‌ماه دست به اعتصاب غذا زده است.» علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان هرمزگان اتهام‌های اسلم صدیقی را عضویت در «گروه‌های مسلح مخالف نظام» (جیش‌العدل)، «دارای سوابق ضد امنیتی و کیفری»، «سرقت مسلحانه» و «کلاهبرداری» در چند استان اعلام کرده است.

اسلم صدیقی ۲۳ ساله و اهل ایرانشهر است. نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی او را چهارم فروردین‌ جاری به همراه برادرش و دو شهروند دیگر در قشم بازداشت کردند. سه شهروند دیگر آزاد شدند اما او به زندان بندرعباس منتقل شد. نیروهای نظامی پیش از آن نیز اسلم صدیقی را ۲۳ آذرماه ۱۴۰۱، در جریان جنبش سراسری «زن، زندگی، آزادی» در ایرانشهر بازداشت کرده بودند. اتهام‌های علیه او در آن زمان «تبلیغ علیه نظام» و «همکاری با گروه‌ها و رسانه‌های معاند نظام» عنوان شده بود.

اسلم صدیقی ۱۷ مهرماه ۱۴۰۲ در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود در زندان زاهدان با زدن رگ دست خود اقدام به خودکشی کرده بود. او سرانجام ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ به یک سال حبس تعلیقی محکوم و با سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=237939 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x