جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سازمان جهانی بهداشت: پیامدهای کرونا تا چند دهه باقی خواهد ماند

سازمان جهانی بهداشت: پیامدهای کرونا تا چند دهه باقی خواهد ماند

«تدروس آدهانوم»، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز جمعه گفت که پیامدهای ویروس کرونا تا چند دهه باقی خواهد ماند و اثرات آن احساس خواهد شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، وی که در نشست کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت در مقر این سازمان در ژنو سوئیس سخن می‌گفت، افزود: شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان از جمله فجایعی است که اثرات آن تا طولانی مدت در آینده ادامه خواهد یافت.

همه گیری ویروس کرونا از زمان رویت اولین موارد ابتلا در ووهان چین در اواخر سال گذشته میلادی، تاکنون به مرگ بیش از ۶۷۰ هزار نفر در سراسر جهان منجر شده است .

رئیس این سازمان گفته که برغم گستردگی جهانی ویروس کووید ۱۹، بررسی های انجام شده نشان می دهد که “اکثر مردم جهان حتی در مناطقی که شاهد شیوع شدید این ویروس بوده اند، مستعد ابتلا هستند.”

آقای تدروس همچنین در این نشست گفت: “بسیاری از کشورهای جهان که معتقدند بدترین موج شیوع کرونا را از سرگذرانده اند، در حال جاضر درگیر موج جدیدی از شیوع این ویروس هستند. بسیاری از آن ها که در هفته های اول کمتر تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته بودند، حال شاهد افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میر ها هستند. “

وی گفت: شیوع این بیماری، یک بحران بهداشتی است که هر قرن یک بار روی می‌دهد و پیامدهای آن تا چند دهه احساس خواهد شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=41852 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x