جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تمدید چندمین بار مهلت تعلیق؛ کدام تیم قهرمان اروپا می شود

نازک بین: مقام های کره جنوبی می گویند به رغم تصمیم کمیته بین المللی المپیک به ترجیح دادن شهر بریزبین استرالیا برای میزبانی المپیک ۲۰۳۲، کره جنوبی به کوشش برای کسب میزبانی مشترک به اتفاق کره شمالی ادامه خواهد داد. به گزارش یونهاپ، سال ۲۰۱۸، «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در قالب بیانیه «پیونگ یانگ» توافق کردند که مشترکا متقاضی میزبانی المپیک ۲۰۳۲ شوند.سال ۲۰۱۹، کره جنوبی و کره شمالی از ملاقاتشان با کمیته بین المللی المپیک برای اعلام تمایلشان برای میزبانی بازی های ۲۰۳۲ تابستانی استفاده کردند.مقام های کره جنوبی می گویند تصمیم کمیته بین المللی المپیک برای گزینش بریزبین به عنوان تنها کاندیدای میزبانی این بازی ها خبر خوبی نیست. اما آنها می گویند این تصمیم نهایی نیست و کره جنوبی به کوشش لازم برای اجرایی کردن «بیانیه پیونگ یانگ» ادامه خواهد داد.پیشترکره جنوبی میزبان بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ ۲۰۱۸ بود. پیونگ چانگ پس از نامزدی در ۶ ژوئیه ۲۰۱۱ در دوربان بر شهرهای انوسی (فرانسه) و مونیخ (آلمان) پیروز شد.این نخستین المپیک زمستانی بود که در کره جنوبی برگزار شد و سومین دوره که در آسیا برگزار شد دو دوره قبلی در سال های ۱۹۷۲ در ساپورو و ۱۹۹۸ ناگانو بوده ‌است.شهر پیونگ‌چانگ در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ نیز نامزد شده ‌بود که بار اول به ونکوور و بار دوم به سوچی باخت.

تمدید مهلت تعلیق

با توجه به تعلیق فدراسیون جودو از سوی فدراسیون جهانی، پس از پیگیری های فدراسیون جودو از طریق دادگاه CAS سرانجام دادگاه حکمیت ورزش ۲۶ شهریور ماه تشکیل جلسه داد. بعد از آن جلسه قرار بر این بود که پس از یک ماه فرصت که به طرفین داده شده بود، رای نهایی صادر شود اما بعد از به پایان رسیدن فرصت توافق دوباره به مدت دو ماه و نیم و یک ماه مهلت حکمیت ورزش تمدید شد.در نهایت هشتم اسفندماه بعد از دوبار تمدید رای دادگاه، ایمیل جدیدی از سوی دادگاه حکمیت ورزش به فدراسیون جودو ارسال شد و در متن این ایمیل آمده است که رای دادگاه به مدت یک هفته دیگر تمدید شده است.

حضور هند در مسابقات کوپا آمریکا ۲۰۲۴

یک رسانه هندی خبر داد احتمال دارد تیم ملی فوتبال این کشور به مسابقات کوپا آمریکا ۲۰۲۴ دعوت شود. سایت «The Times of India» هند نوشت: احتمال دارد تیم ملی فوتبال هند در مسابقات کوپا آمریکا ۲۰۲۴ اکوادور به عنوان میهمان شرکت کند.کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی پیش از این قطر و استرالیا را به عنوان میهمان افتخاری برای حضور در مسابقات کوپا آمریکا ۲۰۲۱  دعوت شدند. با تعویق مجدد مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به ماه ژوئن(خرداد) استرالیا و قطر از حضور در این رقابت ها انصراف دادند چون با برنامه بازی هایشان در انتخابی تداخل داشت.در همین رابطه هند می توانست به جای یکی از تیم های قطر یا استرالیا در کوپا آمریکا ۲۰۲۱ شرکت کند اما زمان کافی برای این جایگزینی وجود ندارد. به همین خاطر انتظار می رود شاید هند در مسابقات کوپا آمریکا ۲۰۲۴ در اکوادور دعوت شود.

قدرتنمائی مهمانان در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

فرشته تقی‌زاده -به نقل از مارکا، هرگز در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا دیدارهای رفت یک هشتم نهایی این چنین با حکمرانی تیم های نخست گروه ها که مهمان بودند به پایان نرسیده بود. از هشت میزبان تنها یکی از آن ها توانست دیدار رفت را با پیروزی به پایان برساند. یوونتوس تنها مهمان ناکام بود. این تیم برابر پورتو شکست خورد اما به لطف گل کیه‌زا که نتیجه را ۲ بر یک کرد به صعود امیدوار شد. پیروزی تیم های مهمان را به ترتیب پورتو (۴ بر یک برابر بارسلونا)، بایرن مونیخ (۴ بر یک برابر لاتزیو)، منچسترسیتی (۲ بر صفر برابر مونشن گلادباخ)، لیورپول (۲ بر صفر برابر لایپزیگ)، چلسی (یک بر صفر برابر اتلتیکومادرید)، رئال مادرید (یک بر صفر برابر آتالانتا) و دورتموند (۳ بر ۲ برابر سویا) به دست آوردند. تعداد گل ها ۶ بر ۱۸ بود و چهار میزبان در گلزنی ناکام ماندند. دلایل این اتفاق کاملا مشخص نیست. می توان با نبود تماشاگران شروع کرد که موجب شد میزبان ضعیف شود.  همیشه تیم های دوم گروه در بازی رفت یک هشتم نهایی میزبان هستند و فرصت دارند با یک نتیجه قاطع صعود خود را به دور بعد تقریبا قطعی کنند اما آن ها بدون حضور هوادارانشان در جایگاه ها نمی توانند حریفانشان را تحت فشار قرار دهند. به همین خاطر تیم های مهمان آزادانه بازی می کنند. البته اتلتیکو و لایپزیگ حتی نتوانستند در ورزشگاه هایشان بازی کنند. یک دلیل دیگر سطح خیلی بالای تیم های اول گروه ها نسبت به تیم های دوم بود. بایرن مونیخ، سیتی، PSG و لیورپول نسبت به حریفانشان در یک هشتم نهایی برتری کاملا آشکاری داشتند. این چهار تیم تنها به دنبال صعود به مرحله بعد نیستند و به فتح جام فکر می کنند. رئال مادرید با وجود اینکه شانس صعودش بیشتر بود اما به سختی توانست آتالانتا ۱۰ نفره را شکست دهد. از طرفی از ابتدا مشخص بود که رقابت برابری در تقابل اتلتیکو با چلسی و سویا با دورتموند وجود خواهد داشت. 

مهمان های دیدارهای برگشت می توانند به جبران نتیجه امیدوار باشند چون در جایگاه ها تماشاگری وجود ندارد که تحت فشار قرار بگیرند. به عنوان مثال جبران نتیجه ۲ بر صفر برابر لیورپول در آنفیلد با تماشاگر و بدون تماشاگر یکی نیست. همچنین این شرایط برای اتلتیکو در استمفورد بریج حکم فرماست، سویا هم دیوار زردی نخواهد دید و آتالانتا به جای سانتیاگو برنابئو پر از تماشاگر در دی استفانو خالی برای جبران نتیجه تلاش خواهد کرد. 

آلمان در یک هشتم نهایی لیگ اروپا نماینده ای ندارد

به نقل از بیلد، بایر لورکوزن آخرین تیم آلمانی است که لیگ اروپا را ترک کرده است. پنجمین تیم   بوندس لیگا مانند  هوفنهایم در دور دوم ناکام ماند. مربی تیم یعنی  پیتر بوش حذف بعد از هر دو بازی را منصفانه توصیف کرد  بایر لورکوزن آخرین تیم بوندس لیگا پس از هوفنهایم است که  از رقابت های مهم لیگ اروپا حذف شده است . بایر برابر یانگ بویز سوئیس باخت و کنار رفت. عجیب ترین نتیجه را نیز مولده نروژ رقم زد و توانست هوفنهایم را از این رقابت ها کنار بزند. به این ترتیب و با حذف دو تیم بایر لورکوزن و هوفنهایم، هر دو نماینده فوتبال آلمان  از این رقابت ها کنار رفتند و فوتبال ژرمن ها در مرحله بعدی لیگ اروپا یعنی یک هشتم نهایی نماینده ای ندارد.در لیگ قهرمانان ولی بایر مونیخ و بوروسیا دورتموند نتایج خوبی در زمین حریف به دست آوردند و شانس بالایی برای صعود به مرحله بعد دارند ولی لایپزیگ با توجه به شکست خانگی ۲ بر صفر برابر لیورپول امید چندانی به بقا در لیگ قهرمانان ندارد.فصل قبل بایرن مونیخ نه تنها قهرمانی در لیگ قهرمانان، بلکه ۶ گانه فوتبال جهان را برای آلمان به ارمغان آورد و باید دید در این فصل نیز می تواند موفقیت قبل را در اروپا تکرار کند یا خیر.

صعود یونایتد و میلان در شب حذف لستر از لیگ اروپا

یونایتد و میلان با برتری در مجموع دو دیدار برابر حریفانشان راهی دور بعد لیگ اروپا شدند. به گزارش ایسنا، دور رفت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا با برگزاری چند دیدار به پایان رسید تا ۱۶ تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شوند.در یکی از دیدارهای مرحله منچستریونایتد که با توجه به برتری ۴ بر صفر در بازی رفت برابر رئال سوسیداد خیالش بابت صعود راحت بود با ترکیبی از بازیکنان اصلی و ذخیره برابر این تیم اسپانیایی به تساوی بدون گل رضایت داد تا راهی مرحله بعد شود.در دیگر دیدار میلان در خانه برابر ستاره سرخ بلگراد به تساوی یک بر یک رسید تا با توجه به قانون گل زده در خانه حریف به مرحله بعد برسد. دیدار رفت این دو تیم با تساوی ۲ بر ۲ خاتمه یافته بود.یک نتیجه عجیب نیز به دست آمد و لسترسیتی با ۲ گل به اسلاویا پراگ جمهوری چک باخت و شاگردان برندان راجرز حذف زودهنگامی از این رقابت‌ها داشتند.

بایرلورکوزن نیز با ۲ گل به یانگ بویز سوئیس باخت تا در مجموع با قبول شکست ۶ بر ۳ از این رقابت ها کنار برود.رم ایتالیا نیز ۳ بر یک براگا را برد تا جالوروسی با نتیجه ۵ بر یک در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به برتری برسد.

خودکشی مربی ژیمناستیک زنان آمریکا بعد از متهم شدن به قاچاق و آزار جنسی

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، جان گدرت ، مربی سابق ژیمناستیک زنان ایالات متحده در بازیهای المپیک که روز پنجشنبه به دو مورد از جمله جرایم متعدد قاچاق انسان و تجاوز جنسی متهم شد، طبق گفته دادستان کل ایالت میشیگان ساعاتی بعد خودکشی کرد و درگذشت.به گفته کلی روسمن-مک کینی ، سخنگوی دادستان کل میشیگان، جسد گدرت در نزدیکی خانه خود کشف شد. او درباره این موضوع گفت: “به دفتر من اطلاع داده شده است که جسد جان گدرت بعد از ظهر امروز پیدا شده است. این یک پایان غم انگیز برای یک داستان غم انگیزی بود که  برای همه افراد درگیر رخ داد.”گدرت سرمربی تیم ژیمناستیک زنان المپیک ۲۰۱۲ آمریکا بود که در بازیهای لندن به مدال طلای تیمی دست یافت و گابی داگلاس و آلی ریسمن نیز در آن تیم حضور داشتند.وی همچنین مرکز ژیمناستیک تیستارس را در دیمونداله اداره کرد، جایی که مدتی قبل چندین زن در موردی مشابهی شهادت دادند که دکتر تیم ، لری ناسار از آنها سواستفاده جنسی کرده است.  در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۸ ، ناسار پزشک تیم به دلیل سواستفاده جنسی از ورزشکاران به ۴۰ تا ۱۷۵ سال زندان محکوم شد.گدرت ادعاهای مربوط به اینکه می دانسته ناسار در مرکز کار خود چه می کرد را رد کرد. فعالیت های وی اندکی پس از صدور حکم ناسار  توسط ژیمناستیک ایالات متحده به حالت تعلیق درآمد. لیندسی لمکه یکی از قربانیان ناسار در جلسه دادگاه این حرف را زده بود: جان گدرت  بهترین دوست  برای لری ناسار بود که به او آزادی کامل داد که در آن به راحتی می توانست از آن سو  استفاده کند.   شما ، جان گدرت ، نیز لیاقت این را دارید که پشت میله های زندان کنار لاری بنشینید.  

بازجوئی از بازیکن بایر مونیخ

پس از ادعای کاسیا لنهارت چند روز قبل از مرگش و انتشار عکسی از لاله گوش پاره شده‌اش، ژروم بواتنگ مورد بازجویی قرار گرفت.

دو هفته قبل و در حالی که تیم بایر مونیخ در بازیهای جام باشگاههای جهان در قطر بود،به واتنگ خبر رسید که جسد کاسیا لنهارت ۲۵ ساله در آپارتمانش پیدا شد .یک هفته قبل از اینکه خبر درگذشت کاسیا منتشر شود، بواتنگ اعلام کرده بود که از این مدل جذاب پس از ۱۵ ماه رابطه جدا شده است.بر اساس گزارشات اعلام شده، پلیس بواتنگ را به خاطر ادعای پاره شدن لاله گوش کاسیا مورد بازجویی قرار داده است. درست قبل از اینکه کاسیا را در آپارتمانش در برلین مرده پیدا کنند، تصاویر این جراحت در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و بلافاصله هم پاک شده بود.دادستانی مونیخ اعلام کرد که آنها در حال تحقیق در مورد ادعای آسیب جسمی عمدی علیه کاسیا که در اکتبر ۲۰۱۹ اتفاق افتاد، هستند. در ابتدا تحقیقات در ژوئن گذشته متوقف شد اما آنه لیدینگ از دفتر دادستانی گفت: «روند رسیدگی در دهم فوریه ۲۰۲۱ از سر گرفته شد زیرا ما اطلاعات جدیدی در مورد مرگ کاسیا در برلین بدست آوردیم. تحقیقات هنوز به پایان نرسیده است.»بعد از جدایی، ژروم گفته بود که «وقتش رسیده تا از هرکسی که باعث آزارش شدم عذرخواهی کنم» از جمله نامزد سابقش ربکا و  فرزندان‌شان.کاسیای لهستانی هم که روی بدنش نام «ژروم» را خالکوبی کرده بود، در واکنش به این جملات گفت که او به دلیل دروغ‌ها و خیانت‌های مداوم این فوتبالیست از او جدا شده است. او همچنین در ملاءعام این فوتبالیست را «شیطان» خطاب کرد و قول داد که با صدای بلند با او مقابله کند.بواتنگ به روزنامه آلمانی «بیلد» گفت که کاسیا رابطه قبلی مرا نابود کرد و از من باج می‌گرفت. او گفت: «کاسیا با به هم زدن رابطه قبلی من با ربکا و خانواده‌ام با من وارد رابطه شد و مرا تهدید می‌کرد و از من باج می‌گرفت. برای همین تصمیم گرفتم با کاسیا بمانم و سعی کنم رابطه خوبی با او بسازم.»نتایج کالبدشکافی در سازمان پزشکی قانونی در شاریت برلین نشان داد که هیچ مدرکی مبنی بر دست داشتن شخص ثالث در ماجرای مرگ کاسیا وجود ندارد. او در روز تولد شش سالگی پسرش نواه که حاصل رابطه قبلی‌اش بود، درگذشت.

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا ۲۱-۲۰۲۰

شانزده تیم حاضر در یک هشتم نهایی لیگ اروپا، رقبای خود را شناختند که بازی میلان و منچستریونایتد می تواند حساس ترین دیدار این مرحله باشد.مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا شب گذشته با حذف تیم های نامداری چون بایرلورکوزن و ناپولی پایان یافت تا شانزده تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا مشخص شوند. از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران، قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا در نیون سوئیس برگزار می شود و تا دقایقی دیگر، شانزده تیم حاضر در این مرحله، رقبای خود را خواهند شناخت. در این مرحله، محدودیتی برای برخورد تیم ها از یک کشور به یکدیگر، وجود ندارد. اسامی تیم های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا ۲۱-۲۰۲۰ به شرح زیر است که تیمی از آلمان و فرانسه در این مرحله حاضر نیستند:

آژاکس هلند – یانگ بویز سوئیس

دینامو کیف اوکراین – ویارئال اسپانیا

آاس رم ایتالیا – شاختار دونتسک اوکراین

المپیاکوس یونان – آرسنال انگلیس

دینامو زاگرب کرواسی – تاتنهام انگلیس

منچستریونایتد انگلیس – میلان ایتالیا

اسلاویا پراگ جمهوری چک – رنجرز اسکاتلند

گرانادا اسپانیا – مولده نروژ

کدام تیم فاتح لیگ قهرمانان اروپا می شود؟

دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و هفته نامه معتبر ورزشی کیکر آلمان از علاقمندان پرسید، کدام تیم بیشترین بخت قهرمانی فصل جاری رقابت های لیگ قهرمانان است.در این نظرخواهی که بیش از ۷۰ هزار نفر شرکت کردند، بیشترین رای به تیم منچسترسیتی، صدرنشین کنونی لیگ برتر انگلیس داده شد. سیتیزن ها که توسط پپ گواردیولا هدایت می شوند در این نظرخواهی ۳۶.۲ درصد آرا را به خود اختصاص دادند. دومین تیم دارای شانس، بایرن مونیخ، صدرنشین کنونی بوندس لیگا آلمان است که سه شنبه شب در دیدار رفت یک هشتم نهایی با لاتزیو ۴ بر یک برنده شد. این تیم که در فصل قبل به مقام نخست رسید ۳۰.۴ درصد آرا را به خود اختصاص داد. سومین تیم نیز اتلتیکومادرید نام برده شد که ۱۰.۴ درصد آرا را از آن خود کرد.در این نظرخواهی همچنین یوونتوس ۴.۸ درصد، لیورپول ۴.۱ درصد، پاریس سن ژرمن ۲.۷ درصد ، رئال مادرید ۱.۹ درصد، بورسیامونشن گلادباخ ۱.۸ درصد، چلسی ۱.۸ درصد، بارسلونا ۱.۷ درصد، بورسیادورتموند ۱.۴ درصد  و آر.ب لایپزیگ ۱.۲ درصد آرا را کسب کردند. 

بایرن مونیخ با هدف کسب پیروزی مقابل کلن قرار می گیرد

در هفته چهاردهم فصل ۲۱-۲۰۲۰ بوندسلیگا آلمان، تیم های بایرن مونیخ و ماینتس مقابل یکدیگر قرار می گیرند. بایرن مونیخ در دو بازی اخیر خود در بوندسلیگا، مقابل بیله فلد به تساوی رسید و مقابل آینتراخت فرانکفورت شکست خورد. همین لغزش ها باعث شده فاصله بایرن مونیخ با لایپزیش رده دومی فقط به دو امتیاز برسد. این مسئله، نگرانی هواداران بایرن مونیخ را برانگیخت اما پیروزی مقتدرانه در خانه لاتزیو نشان داد ذهنیت بایرنی ها همچنان عالی است. بایرن مونیخ می خواهد در بوندسلیگا به مسیر پیروزی برگردد و صدر جدول را حفظ کند. در این راه، تیم نه چندان قدرتمند کلن پیش روی شاگردان هانسی فلیک قرار دارد که برای بقا در لیگ تلاش می کند. این یعنی بهترین فرصت برای بایرن مونیخ جهت بازگشت به مسیر پیروزی فراهم شده و شاگردان فلیک فردا برای تکرار عملکرد بسیار خوب مقابل لاتزیو، مقابل کلن قرار خواهند گرفت.

نکات آماری بازی بایرن مونیخ و کلن

بایرن مونیخ در ۲۰ بازی خانگی اخیرش نباخته است

کلن در ۸ بازی از ۱۱ بازی اخیرش گل نزده است

بایرن مونیخ در ۶ بازی اخیرش مقابل کلن پیروز شده است

بایرن مونیخ در ۶ بازی خانگی اخیرش حداقل ۲ گل زده است

بایرن مونیخ در ۴ بازی اخیرش مقابل کلن حداقل ۲ گل زده است

بررسی وضعیت تیم های دورتموند و آرمینیا بیله فلد

دورتموند: وقتی ستاره ای مانند ارلینگ هالند در ترکیب تیم تان حضور داشته باشد، تیم دیر یا زود از بحران خارج می شود. ستاره نروژی کاملا روی فرم است و در ۵ بازی اخیر ۶ گل برای تیمش به ثمر رسانده. دورتموند نیمی از راه صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را طی کرده و حالا باید در بوندسلیگا به ثبات برسد تا مجددا به جمع ۴ تیم بالای جدول بازگردد؛ آن هم با خط حمله ای که روزهای خوبی را می گذراند.آرمینیا بیله فلد: تیمی که در فهرست تیم های غیر قابل پیش بینی این فصل اروپا قرار دارد. بیله فلد یکی از بدترین خطوط دفاعی بوندسلیگا را در اختیار دارد و در ۵ بازی اخیر ۳ بار شکست سختی را تجربه کرده اما نتایج خوبی هم در همین بازه به دست آورده: ۱- پیروزی ۳-۰ مقابل اشتوتگارت ۲- توقف بایرن مونیخ قهرمان با نتیجه عجیب ۳-۳. تیم اووه نویهاوس حالا باید در خانه تیمی به میدان برود که مهاجمانش به شدت روی فرم هستند و قطعا کار سختی برای کلین شیت خواهد داشت. 

نکات بازی دورتموند و آرمینیا بیله فلد

آرمینیا بیله فلد در ۴ بازی قبلی خود در بوندسلیگا حداقل ۳ گل دریافت کرده است. 

دورتموند در ۴ بازی آخر خود مقابل آرمینیا بیله فلد کلین شیت کرده است.

۳بازی آخر دو تیم به سود دورتموند به پایان رسیده است.

آرمینیا بیله فلد در ۱۰ بازی اخیر خارج از خانه خود در بوندسلیگا تنها ۱ برد به دست آورده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=105315 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x