جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشدار پزشکان: تلفات کرونا در ایران به ۱۶۰۰ نفر در روز می رسد

جمعی از پزشکان روز گذشته با انتشار بيانيه ای با اشاره به تاثير برگزاری مراسم عزاداری محرم در گسترش وسيع ابتلای مردم به کرونا، به دولت هشدار دادند عدم رعايت توصيه های کارشناسانه باعث ابتلا و مرگ و مير با ابعادی به مراتب دهشتناک تر از پيش خواهد شد. اگر اکنون روزانه دويست مرگ و 2000 ابتلا ثبت می شود بر اساس برخی پيش بينی ها در صورت عدم رعايت جدی دستور العمل ها در سه ماه آينده اين آمار تا 1600 مرگ در روز هم افزايش خواهد يافت

جمعی از پزشکان روز گذشته با انتشار بیانیه ای با تاکید بر تاثیر برگزاری مراسم عزاداری محرم در گسترش وسیع ابتلای مردم به کرونا، نوشته اند: “هشدار می دهیم عدم رعایت توصیه های کارشناسانه باعث ابتلا و مرگ و میر با ابعادی به مراتب دهشتناک تر از پیش خواهد شد. اگر اکنون روزانه دویست مرگ و ۲۰۰۰ ابتلا ثبت می شود بر اساس برخی پیش بینی ها در صورت عدم رعایت جدی دستور العمل ها در سه ماه آینده این آمار تا ۱۶۰۰ مرگ در روز هم افزایش خواهد یافت.”

رفتار حکومت و شخص رئیس جمهور نشان می دهد که آنان این هشدار ها را جدی نمی گیرند. رئیس جمهور روز چهارشنه با وجود مخالفت‌های وزارت بهداشت با برگزاری محدود و کنترل شده مراسم عزاداری محرم، بار دیگر تاکید کرد این مراسم حتما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مقامات حکومتی در حالی هشدار پزشکان و متخصصان را نادیده می گیرند که تعداد جان‌باختگان در اثر ویروس کرونا در ایران رشد نگران‌کننده‌ای دارد. طبق اعلام آمار رسمی وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته با فوت ۱۹۶ نفر دیگر، مجموع شمار جان‌باختگان ناشی از این بیماری در ایران به ۱۶ هزار و ۳۴۳ نفر رسید.

این در حالیست که به گفته سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، ۴۰۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و در بخش آی‌سی‌یو بستری و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

بنا بر گفته ی ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران «در حال حاضر ۲۶ استان کشور یعنی جمعیتی بیش از ۷۲ میلیون نفر در وضعیت قرمز و هشدار هستند.»

معاون کل وزارت بهداشت، می‌گوید از هر ۱۴ فرد مبتلا به ویروس کرونا در تهران، یک نفر جان خود را از دست می‌دهد.

به گفته حریرچی، شهر تهران منشأ آلودگی شهرهای دیگر است و جمعیت روز و شب تهران نزدیک به یک میلیون نفر تفاوت دارد و این افراد می‌توانند به راحتی ویروس را به حومه و محل سکونت‌شان ببرند.

او همچنین ابتلای مجدد به این ویروس و میزان بستری شدن نوجوانان و جوانان را نگران‌کننده توصیف کرد

به گفته حریرچی، در حال حاضر تعداد افراد ۲۰ تا ۲۹ ساله که نیاز به بستری شدن دارند، در قیاس با چهار ماه پیش دو برابر شده است.

معاون وزارت بهداشت همچنین در مورد تعداد تخت‌های بیمارستانی هشدار داده و می‌گوید که برای ۸۴ میلیون نفر جمعیت ایران، ۱۲۰ هزار تخت بیمارستانی وجود دارد و در حال حاضر تمامی تخت‌ها پر هستند.

https://akhbar-rooz.com/?p=41764 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x