دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

کشتار ماهیگیران و کشاورزان در‌ نیجریه؛ دست‌کم ۱۱۰ نفر قتل‌عام شدند

بیش از یکصد کشاورز و ماهیگیر روز شنبه، ۸ آذر (۲۸ نوامبر) در روستای «خوشوبه» در نزدیکی شهر «مایدوگوری» واقع در شمال شرق نیجریه قتل‌عام شدند. متهم اصلی این جنایت گروه اسلام‌گرای افراطی بوکو حرام است
آرشیو اردوگاه آوارگان جنگ داخلی نیجریه

اردوگاه آوارگان جنگ داخلی نیجریه 

بیش از یکصد کشاورز و ماهیگیر روز شنبه، ۸ آذر (۲۸ نوامبر) در روستای «خوشوبه» در نزدیکی شهر «مایدوگوری» واقع در شمال شرق نیجریه قتل‌عام شدند. متهم اصلی این جنایت گروه اسلام‌گرای افراطی بوکو حرام است.

ادوارد کالون، هماهنگ کننده بشردوستانه سازمان ملل متحد در نیجریه، یک روز پس از این کشتار، شمار قربانیان را حداقل ۱۱۰ نفر اعلام کرد و گفت که شمار زیادی نیز در حمله شبه نظامیان زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این قتل‌عام همزمان با برگزاری نخستین انتخابات محلی در ایالت «بورنو» اتفاق افتاد، ایالتی که گروه بوکو حرام در سال ۲۰۰۹ میلادی در آن شورش مسلحانه خود علیه دولت مرکزی را آغاز کرد.

مقام‌های محلی پیش‌تر در شامگاه شنبه اعلام کرده بودند دست‌کم ۴۳ نفر در جریان حمله به خانه و کاشانه کشاورزان کشته و ۶ نفر دیگر به شدت زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مهاجمان سر حدود ۳۰ نفر از قربانیان را بریده‌اند.

باباکو کولو، فرمانده یک گروه شبه‌نظامی دفاع محلی می‌گوید جای هیچ شک و تردیدی نیست که جنگجویان بوکو حرام مسئول این جنایت هستند.

محمد بوهاری، رئیس جمهوری نیجریه شامگاه شنبه با صدور بیانیه‌ای گفت تمام مردم این کشور از این جنایت متاثر شده اند.

ماه گذشته نیز بیست کشاورز دیگر در مزرعه‌ای در همین منطقه کشته شدند.

شمال شرق نیجریه، یکی از پایگاه‌های مهم گروه‌های اسلام‌گرای افراطی است. علاوه بر بوکو حرام، شاخه غرب آفریقای داعش هم در این منطقه به‌شدت فعال است.

از زمان شروع جنگ داخلی در نیجریه در سال ۲۰۰۸ میلادی، بیش از ۳۶ هزار نفر جان خود را از دست داده و دست‌کم ۲ میلیون نفر از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=95379 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x