جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تبعات شعارهای نژادپرستانه و سلام نظامی در انتخابی یورو؛ شکست تیم ملی فوتبال ایران برابر بحرین

جنجال نژادپرستی در فوتبال اروپا

نازک بین: طرفداران بحرین هنگام پخش سرود جمهوری اسلامی ایران به سوت زدن پرداختند و برای آن احترام نگرفتند.

بجرین نشان داد تیمی است که از نظر کیفیت بازی رشد چشمگیری داشته و چنین بود که پاسهای صحیح و کارهای تاکتیکی بازیکنان این تیم به چرب اش برابر ایران انجامید و با کسب سه امتیاز این دیدار حساس در کنار عراق به صدر جدول رسیدند و ایران را به رده سوم فرستادند. تیم ایران بجز دقایقی در بیشتر اوقات سردرگم بود و از همان شیوه قدیمی و همیشگی اش روی ضربات ایستگاهی یا ارسال های بلند استفاده کرد و نتوانست دروازه بحرین را باز کند.

شرح بازی
شکست تیم ملی فوتبال ایران برابر بحرین

شکست ایران از بحرین
ایران در سومین مسابقه ی خود یک بر صفر مغلوب بحرین شد

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت های آسیا به مصاف تیم ملی بحرین رفت و نخستین شکست خود با سرمربی بلژیکی را متحمل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار خود در این مرحله در منامه به مصاف تیم ملی بحرین رفت که در پایان یک بر صفر مغلوب حریف شد.

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، امید ابراهیمی(۷۵ احمد نورالهی)، کریم انصاری فرد(۷۱ وحید امیری)،حسین کنعانی زادگان، محمد محبی(۶۰ – مهرداد محمدی)، مهدی طارمی، مجید حسینی، سردار آزمون و رامین رضاییان.

دقایق ابتدایی بازی با سردرگمی بازیکنان همراه بود و هر چند ملی پوشان کشورمان قصد داشتند خود را به دروازه میزبان نزدیک کنند اما کم دقتی در پاس های آخر باعث لو رفتن توپ می شد و در ۱۰ دقیقه ابتدایی صحنه خاصی در زمین رخ نداد.

* دقیقه ۱۵: ملی پوشان ایران که به نظر می رسید هنوز در باد پیروزی ۱۴ بر صفر برابر کامبوج هستند تحت فشار حملات بحرین قرار گرفتند و تا حدودی در خط دفاعی سردرگم و عجول عمل کردند. 

* دقیقه ۱۸: بهترین فرصت ایران در این دقیقه رقم خورد و احسان حاجی صفی کاپیتان تیم ملی پشت مدافعان بحرین صاحب توپ شد اما ضربه آرام و زمینی او با فاصله اندکی از تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

* دقیقه ۳۰: بازی تاخیری بحرین اجازه شکل گیری حملات تیم ملی ایران را نداد. با این حال بحرین در ضد حملات خطرناک بود و در چند صحنه درون محوطه جریمه ایران صاحب فرصت شدند.

* دقیقه ۳۵: دو تیم بازی بی برنامه و پراشتباهی را به نمایش گذاشتند. شرجی بودن هوا و رطوبت بالا نفس بازیکنان را گرفته بود و همین امر روی تمرکز آنها تاثیر منفی گذاشته بود. به همین خاطر تعداد پاس های رد و بدل شده بسیار کم بود.

* دقیقه ۴۵: بازی کم رمق دو تیم تا پایان نیمه اول ادامه داشت و شاگردان ویلموتس هم نشانی از تیم بازی قبلی برابر کامبوج نداشتند و حتی یک بار هم روی دروازه میزبان خطر جدی و موقعیت گل ایجاد نکردند.

نیمه دوم؛
تیم ملی فوتبال ایران نیمه دوم را در شرایطی آغاز کرد که سرعت بیشتری در رده و بدل کردن توپ داشت و به نظر می رسید که ویلموتس نکات تازه ای را به بازیکنانش گوشزد کرده است. 

* دقیقه ۵۰: شاگردان ویلموتس که در نیمه دوم جان تازه ای گرفته بودند در یکی دو موقعیت روی دروازه بحرین خطرساز شدند اما دفاع پرتعداد میزبان اجازه رسیدن به گل را نداد.

* دقیقه ۶۰: مدافعان ایران غافلگیر شدند و میلاد محمدی در آفسایدگیری مرتکب اشتباه شد که مهاجم حریف در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما ضربه زمینی او را بیرانوند به کرنر فرستاد. این بهترین موقعیت بازی تا این لحظه بود.

دو دقیقه بعد احسان حاجی صفی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران به دلیل خطا روی بازیکن بحرین از داور ازبکستانی کارت زرد دریافت کرد. حاجی صفی به این تصمیم داور معترض شد.

* دقیقه ۶۴: حرکت بحرینی ها درون محوطه جریمه ایران با اشتباه مجید حسینی همراه شد تا داور اعلام ضربه پنالتی کند. این ضربه را بازیکن شماره ۶ بحرین به گل تبدیل کرد.

دقیقه ۷۰: بحرینی ها که به آنچه می خواستند رسیده بودند، بازی تاخیری و وقت تلف کردن با شیوه های خاص خودشان را آغاز کردند. ویلموتس هم با میدان فرستادن محمدی و امیری به دنبال جبران گل خورده بود.

* دقیقه ۸۶: تلاش ایران برای جبران گل راه به جایی نبرد و در یکی – دو موردی که سردار آزمون صاحب توپ شد نتوانست خطر جدی را روی دروازه میزبان ایجاد کند. 

* دقیقه ۹۰: احمد نورالهی در موقعیت عالی درون محوطه جریمه صاحب توپ شد اما ضربه او با اختلافی نزدیک از روی دروازه به بیرون رفت. در دقایق وقت اضافه بازیکنان ایران اعتقاد به پنالتی داشتند که اعتراض سردار آزمون یک کارت زرد برای وی داشت.

طلسم پیروز نشدن تیم ملی فوتبال ایران در زمین بحرین با ویلموتس هم پا بر جا ماند. این هجدهمین دیدار دو تیم بود که تاکنون هیچکدام در خانه خود به تیم حریف نباخته اند. 

تیم ملی ایران که در بازی نخست ۲ بر صفر هنگ کنگ را شکست داده بود، در دومین بازی ۱۴ بر صفر کامبوج را مغلوب کرد اما در سومین دیدار یک بر صفر به بحرین باخت تا کارش برای صعود سخت شود.

در دیگر دیدار این گروه تیم عراق موفق شد کامبوج را با نتیجه ۴ بر صفر شکست بدهد.

جریمه هواداران هنگ‌کنگ به خاطر شعار‌های سیاسی در دیدار با ایران

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) فدراسیون هنگ کنگ را به خاطر شعار سیاسی هوادارانش در دیدار با ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ جریمه نقدی کرد.

فدراسیون فوتبال هنگ کنگ اعلام کرد که فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) به خاطر تخلف هواداران این تیم در دیدار با ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جریمه نقدی کرد.

هواداران هنگ کنگ در این دیدار در هنگام پخش سرود ملی شعارهای سیاسی علیه دولت این کشور دادند و فیفا به خاطر این شعارها فدراسیون فوتبال این کشور را به مبلغ ۱۲۰ هزار دلار جریمه نقدی کرد.

پیش از برگزاری این دیدار در هنگ کنگ اعتراضات اجتماعی زیادی رخ داده بود و فدراسیون ایران برای حضور در این کشور تضمین امنیتی خواست که AFC این تضمین را داد تا این دیدار در خاک هنگ کنگ برگزار شود. شاگردان ویلموتس در این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسیدند.

شعارهای نژادپرستانه و سلام نظامی در بازی‌های انتخابی یورو ۲۰۲۰

دیدار ترکیه با فرانسه و انگلیس با بلغارستان با حاشیه‌هایی همراه شدند که ممکن است یوفا را به تحقیق وادار کنند.

دوشنبه شب دیدارهای انتخابی یورو ۲۰۲۰ پیگیری شد ترکیه برابر فرانسه قرار گرفت و به تساوی یک بر یک دست یافت تا صدرنشین گروهش باقی بماند. بازیکنان این تیم دوباره جنجال‌ساز شدند و با سلام نظامی خوشحالی خود را نشان دادند. آنها با این کار به حمایت از اردوغان در حمله به کردهای ساکن در سوریه پرداختند.

پیش از این ترک‌ها در دیدار برابر آلبانی خوشحالی پس از گل خود را با سلام نظامی نشان داده بودند. این موضوع باعث شد یوفا در این رابطه تحقیق کند.

  یورو ۲۰۲۰ و باز هم چهره زشت نژادپرستی؛

اتحادیه فوتبال انگلیس در پایان بازی بلغارستان و انگلیس در کادر انتخابی یورو ۲۰۲۰ با صدور یک بیانیه به اتفاقات ورزشاه صوفیه واکنشی تند و خشمگینانه نشان داد و گفت از اینکه بازیکنانش با چنین آزار و اذیت‌هایی مواجه شده‌اند متاسف است. این اتحادیه همچنین از یوفا خواست به صورت فوری و اضطراری درباره این حوادث تحقیقاتی انجام دهد.

نخست وزیر کشور بلغارستان پس از اتفاقات بازی شب گذشته تیم ملی این کشور مقابل انگلیس در مقدماتی یورو ۲۰۲۰ که باعث واکنش های بسیاری شده خواهان استعفای رئیس فدراسیون فوتبال این کشور شد.

دیدار تیم های بلغارستان و انگلیس که در شهر صوفیه برگزار شد دو بار به دلیل شعارهای نژادپرستانه تماشاگران بلغارستان علیه بازیکنان انگلیس متوقف شد. نخستین وزیر و همچنین وزیر ورزش بلغارستان با ابراز انزجار از این اتفاق خواهان برخورد با این افراد شدند.

نخست وزیر بلغارستان از وزیر ورزش این کشور خواسته که هرگونه کمک مالی دولت به فدراسیون فوتبال تا زمان کناره گیری رئیس فدراسیون متوقف شود. یوفا هم اعلام کرده منتظر گزارش ناظر و داور بازی است تا تحقیقات خودش را آغاز کند.

شرح بیشتر ماجرا

در جریان دیدار بلغارستان و انگلیس پس از قطع چندباره بازی به خاطر شدت توهین‌های نژادی و با وجود هشدارها و درخواست‌های متعدد، باز هم شعارهای ناخوشایند تا پایان بازی ادامه یافت تا انگلیس در پایان رقابت رسما از هواداران بلغارستان به یوفا شکایت کند. صرفنظر  از اینکه شکایت چه نتیجه‌ای خواهد داشت، ظاهرا فیفا و یوفا باید برای ریشه‌کن کردن نژادپرستی، تمرکز خودشان را به اروپای شرقی معطوف کنند؛ جایی مملو از سفیدپوستان و نژادپرستان. در این منطقه برخلاف آلمان و ایتالیا عزم زیادی برای دور انداختن عقاید قدیمی و روی خوش نشان دادن به دورگه‌ها وجود ندارد. شاید برای تادیب هواداران فوتبال در این کشورها لازم باشد مانند ایتالیا و آلمان بیش از پیش به فوتبالیست‌های زاده شده در دیگر کشورها یا مهاجران امکان تابعیت و حضور در تیم ملی داده شود. آلمان با بکارگیری بازیکنان بااستعداد سیاهپوستی مانند کاکائو، اودونکور و … تا حد زیادی موفق شد به هواداران فوتبال این کشور پیغام برداشته شدن مرزها و احترام به سبک بازی به جای رنگ پوست را تفهیم کند. به همین دلیل در حال حاضر کم‌ترین میزان تحرکات نژادپرستانه از ورزشگاه‌های این کشور گزارش شده است. در ایتالیا و در دوران تابوشکنی از طریق دعوت سیاه‌پوستانی مانند لیورانی به اردوی ایتالیا تا حدی نژادپرستی در سکوهای محل برگزاری بازی‌های ملی کاهش یافت  اما مجددا این معضل هویدا شده و حالا به اوج رسیده است.

 درخواست‌های متعدد

به هرحال با اتفاقات رخ داده، موضع‌گیری‌ها علیه این معضل افزایش یافته است. گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس  پس از بازی بیش از ابراز رضایت از کسب نتیجه، درباره معضل نژادپرستی حرف زد: باید بگویم  مسئولان خیلی زود به همه چیز رسیدگی کردند. ما بلافاصله پس از شنیدن شعارها همه چیز را گزارش می‌کردیم. به طور مداوم با داور چهارم و داور وسط در ارتباط بودیم. من هم در تمام طول بازی به خصوص در نیمه اول با بازیکنانم در ارتباط بودم. می‌دانیم چنین شرایطی غیرقابل قبول است. با این حال ما  ۲ اقدام مهم انجام دادیم؛ یکی بردن بازی و دیگر بالا بردن آگاهی مردم از وضعیت. بازی ۲ بار متوقف شد و من می‌دانم  شاید این واکنش به نظر بعضی از مردم کافی نباشد اما فکر می‌کنم همه ما باید در این فرآیند همکاری‌های لازم را داشته باشیم.تمام بازیکنان ما برای مقابله با اتفاقاتی که ممکن بود رخ دهد، متحد بودند و در طول بازی و پایان آن با هم صحبت کردند. آنها احساس کردند به خوبی مورد حمایت واقع شده‌اند. بازی در اینجا کار سختی است و با متوقف شدن بازی برای ۲ بار ما نشان دادیم  حاضر به پذیرش چنین شرایطی نیستیم. من فکر نمی‌کنم پیش از این در بازی‌های ملی شاهد چنین اتفاقاتی بوده باشیم.

 واکنشی متفاوت 

 در این بین کراسیمیر بالاکوف، سرمربی تیم ملی بلغارستان ادعا کرد شخصا چیزی از نژادپرستی نشنیده است: شخصا سر و صداهایی که بیشتر شما به آن اشاره دارید را نشنیدم. دیدم داور بازی را متوقف کرد. اما باید بگویم رفتار ناشایست تنها از جانب طرفداران بلغارستان نبود و انگلیسی‌ها هم همین طور بودند. آن‌ها در طول پخش شدن سرود ملی بلغارستان سوت می‌زدند و داد و بیداد می‌کردند. در طول نیمه دوم از کلماتی علیه طرفداران ما استفاده کردند که از نگاه من پذیرفتنی نیست. 

بالاکوف اعتقاد داشت آمادگی‌ها برای تجربه جوی پر تنش در صوفیه باعث شد تا وقوع حوادث مرتبط با نژادپرستی محتمل‌تر شود. او همچنین از طرف مقابل خواست ادعاهایش را ثابت کند؛  این در حالی است که در طول بازی تقلید صدای میمون از سوی طرفداران تیم میزبان آشکار بود!

یوفا بررسی می کند
احتمال لغو میزبانی فینال چمپیونزلیگ در استانبول

یوفا ممکن است به دلیل حملات اخیر ترکیه به مواضع کردنشینان سوریه، امتیاز میزبانی مهمترین بازی فوتبال باشگاهی جهان را از این کشور بگیرد.

به گزارش “ورزش سه”، میشله اووا نایب رئیس اتحادیه فوتبال اروپا تأیید کرد که این سازمان درخواست‌های صورت گرفته برای لغو امتیاز میزبانی شهر استانبول از فینال لیگ قهرمانان اروپای فصل جاری را بررسی خواهد کرد.

حملات صورت گرفته اخیر از سوی ارتش ترکیه به مواضع کردنشینان سوریه در نزدیکی مرز دو کشور که طی آن گروهی از غیرنظامیان سوری از جمله چندین کودک قربانی شدند و پس از آن سلام نظامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ترکیه پس از گلزنی در بازی‌های اخیرشان در مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۰ (در حمایت از حملات نظامی این کشور) با انتقادات فراوانی همراه شده تا جایی که حتی باشگاه سن‌پائولی آلمان قرارداد هافبک ترک‌تبار خود چنک شاهین را فسخ کرده است.

عکس‌های جنجالی محمد صلاح با مدل معروف

صلاح و آلساندره

محمد صلاح در جدیدترین تصاویری که در اینستاگرامش منتشر کرده با مدل لباس برند Victoria’s Secret به نام «ألِساندره آمبروسیو» دیده می‌شود. این نوع عکس از محمد صلاح توجه بسیاری از کاربران عرب را برانگیخته و حتی روی جلد مجله G. Q. هم رفته است.

بسیاری از کاربران از انتشار عکس محمد صلاح و الساندرو ابراز تعجب کرده اند. یکی از کاربران این عکس را به «باتلاق» تشبیه می‌کند و می‌نویسد: به باتلاق افتادی صلاح! و دیگری می‌نویسد: هر سقوطی با یک گام آغاز می‌شود و این همان گام است و…

«ألِساندره آمبروسیو» کیست؟

او یک مدل لباس برزیلی متولد سال ۱۹۸۱ است، ریشه و اصالت خانوادگی او به ایتالیا، لهستان و پرتغال باز می‌گردد. در سن ۱۲ سالگی وارد عرصه مدلینگ شد و در پانزده سالگی خوش درخشید. او پس از آن در سال ۲۰۰۰ میلادی با برند تجاری لباس‌های زیر زنانه به نام «Victoria’s Secret» همکاری کرد و توانست خط تولید لباس‌های شنای خاص خود را راه اندازی کند که سود فراوانی برایش به همراه داشت و با فروش گسترده‌ای روبرو شد و در ماه اول، تولید آن به ۱۰ هزار قطعه رسید.

این طور که ادعا می‌شود این مدل لباس برزیلی ۳۸ ساله دست خیر هم دارد و فقط در زمینه مدلینگ فعالیّت نمی‌کند، بلکه سعی می‌کند تا در ارائه کمک به برخی گروه‌ها نقش مثبت ایفا کند. او سفیر انجمن ملّی بیماری «مولتیپل اسکروزیس» است و از اسم و عکسش در تبلیغات عمومی برای این بیماری استفاده می‌کند. او این هفته از امارات برگشته است، این مدل لباس در “مول امارات” و در ضمن فعالیت‌های «دنیای مد» به امارات سفر کرده بود.

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در آسیا

در چارچوب دیدار انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ سوریه به مصاف گوام رفت و با نتیجه ۴ بر صفر به پیروزی رسید. 

عمر السوما هت‌تریک کرد و گل دیگر سوری‌ها را محمود المواس به ثمر رساند.در جدول گروه A سوریه با ۹ امتیاز صدرنشین است و چین با ۷ امتیاز در مکان دوم ایستاده است. 

تیم‌های فیلیپین، مالدیو و گوام در رده‌های سوم تا پنجم جای گرفته اند. 

در گروه E بنگلادش مقابل هند به تساوی یک بر یک رسید. در جدول این گروه قطر با ۷ امتیاز صدرنشین است و عمان با یک بازی کمتر و ۶ امتیاز در مکان دوم ایستاده است. افغانستان،‌ هند و بنگلادش در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

در گروه H این رقابت نیز لبنان مقابل سریلانکا به برد ۳ بر صفر دست یافت. 

کره جنوبی و کره شمالی با ۷ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار دارند. لبنان با ۶ امتیاز در رده سوم، ترکمنستان با ۳ امتیاز در رده چهارم و سریلانکا با صفر امتیاز در قعر جدول قرار دارد. 

https://akhbar-rooz.com/?p=8086 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x