جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اوج گیری جنبش فمنیستی؛ کرونا دست مسیح را گرفت! پیراهن جنجالی نایک

نازک بین: وقت آن است که ارزش بیشتری را در مشارکت ورزشی بانوان قایل شویم. زمان آن فرا رسیده است که مردم، تیم ها، و رسانه های همگانی را بر حمایت گسترده تر از ورزش بانوان فراخوانیم! #PressforProgress و همکاری مشترک برای افزایش سرعت برابری جنسیتی در ورزش بانوان – در تمام تیم ها، در همه کشورها – روی داده است اما هنوز کامل نیست.
رسانه ها می توانند با افزایش پوشش دستاوردها و موفقیت های زنان نقش موثری در ارتقاء برابری بانوان در ورزش داشته باشند – تا بتوانند به پیشرفت برابری زنان در ورزش کمک کنند. اسپانسرهای بزرگ و کارتلیست های رسانه ای باید بپذیرند که ورزش بانوان نیز مثل ورزش مردان جهانی است بزرگ و باید به حمایت از ورزش بانوان اقدام کنند.
 شارلوت کَلّا ,اسکی باز صاحبنام سوئدی

۸ مارس روز جهانی زن است، یک روز بین المللی که نشانگر دستاوردهای بزرگ زنان در تمام عرصه ها است. ورزش زنان طی یک دهه اخیر با رشد شگرف, و اوج گیری فوق العاده ای روبرو بوده است. هر رکوردی که توسط بانوان شکسته شده و هر پیروزی که کسب شده متعلق به دنیای در حال تحول کلیه زنان جهان بوده است. یک جنبش عظیم همبستگی. اینک هدف برای سال ۲۰۲۰ تحقق برنامه , #EachForEql است، کسی منکر این نیست که شکاف جنسیتی از نظر مشارکت، دستمزد و عدم حمایت مالی مناسب و برابر در دنیای ورزش، چه در ورزش نخبه و چه مشارکت جمعی، هنوز رواج دارد. با این وجود و هر چند آهسته، با اجرای چنین برنامه هائی تحول مثبت و کاهش این فاصله ها به زودی اتفاق می افتد.

تلاش برای تقویت برابری جنسیتی و تقویت مشارکت زنان در ورزش و کسب حمایت از طریق آن، باید یکی از برنامه های مهم IOC  باشد که از دستآوردهای مهم جنبش فمنیستی و مبارزه های مدنی برای تحقق حقوق زنان محسوب می شود.

جنبش زنان کشورمان در چند سال اخیر بیش از هر خیزش سیاسی و اجتماعی دیگر، بر تحولات کشورمان و به چالش کشیدن حکومت جمهوری اسلامی تاثیر زیادی گذاشته است. طی یک سال گذشته نیز, بانوان کشورمان در عرصه بین المللی و در شرایط نابرابر داخلی و خارجی, موفقیت های زیادی را کسب کرده است. بانوان ورزشکار ایران, همچنان از بیشقراولان به چالش کشیدن نظام ولایت فقیه در سطح بین المللی هستند!

داستان پا به توپ شدن این دختر!

متولد سال ۶۴ هستم در دانشگاه علوم پزشکی آزاد واحد قلهک درس خواندم و ترم یک تربیت بدنی داشتم؛ آن موقع با خانم فاطمه غلامپور که یکی از مربیان بنام تهران است و سابقه مربیگری ملی هم دارد، آشنا شدم. از آنجا فوتسال حرفه‌ای را شروع کردم و در تیمی بیرون از دانشگاه همراه با خانم غلامپور کار کردم. سال ۸۳ به راه آهن پیوستم که آن موقع خانم شهرزاد مظفر سرمربی‌اش بود، سه سالی در این تیم کار کردم، دروازه‌بان ذخیره خانم مظفر بودم اما همیشه در تمرینات و مسافرت‌های تیم حضور داشتم. با چند تیم دیگر مثل استقلال جنوب، و دوباره راه‌آهن همکاری کردم. دو دوره هم به تیم ملی دانشجویان دعوت شدم.

همزمان با فوتسال در رشته مامایی درس می ‌خواندم، با وجود سختی‌هایی که این رشته داشت اما فوتسال را رها نکردم. لیگ حرفه‌ی را با تمام مشکلاتش سپری کردم و مثل کودکی نوپا از اول تا الان با فوتسال بودم. لیگ برایم خیلی طاقت فرسا بود اما همیشه  عامل انگیزشی بود که به خاطر بار روحی -روانی  به آن پناه می بردم و آرام می‌شدم. هیچوقت فوتسال را رها نکردم و چیزی هم باعث نشد آن را رها کنم. مدتی در تیم هاکی اسکیت تهران در لیگ برتر بودم، مدتی جودو کار کردم، مقطعی هم سرمربی تیم کارمندی دانشگاه شهید بهشتی بودم و الان هم با تیم فیزیوتراپی یما با سرمربیگری خانم مهاجرانی و مربیگری خانم دلشاد کار می‌کنم.

مسیح دانشوری، بیمارستانی برای آغاز!

رشته مامایی را در مقطع کارشناسی ارشد به اتمام رساندم و بعد از گذراندن طرحم در بومهن، خیلی مشتاق کار در بیمارستان مسیح دانشوری بودم. یکی از هم کلاسی‌هایم زودتر کارش را شروع کرده بود و من هم به واسطه او با این بیمارستان آشنا شدم تا اینکه در سال ۸۹ در مسیح دانشوری کارم را شروع کردم.

این بیمارستان مرکز علمی و فوق تخصصی بیماری‌های ریوی در خاورمیانه و مرکز تحقیقاتی بیماری سل است. مهمترین چیزی که ما الان در این وضعیت به مردم سفارش می‌کنیم این است که روحیه‌شان را نبازند، نگران چیزی هم نباشند. به عنوان یک ورزشکار این حرف‌ها را می‌زنم، مردم نباید به هیچ عنوان انگیزه خود را از دست بدهند، شاید ورزش بهانه خوبی برای قوت بخشیدن به آرمان‌هایشان و رسیدن به آنها باشد.

کرونا آمد!

کرونا یک بیماری جهانی است و سرمنشا آن از چین بود که به هر دلیلی  وارد ایران شد. مردم اکنون برای بیمارستان مسیح دانشوری که بیمارستانی دولتی و مرکزی برای بیماری‌های ریوی است، ارزش بیشتری قائل شده‌اند. از طرفی پرستاران بعد از اینکه احجاف زیادی دیدند، اکنون به عنوان نقطه‌ای درخشان شناخته شده‌اند و همه مردم در این بحران در کنار توکل به لطف خدا، امید و آرزویی از دستان پر مهر پرستاران طلب می‌کنند.

همه پرستاران و کسانی که در مراکز درمانی کار می‌کنند، بدون در نظر گرفتن نیاز مادی به دنبال درمان بیماران و بهبود آنها هستند. امیدوارم توجهاتی که اکنون به این قشر می‌شود، کوتاه مدت نباشد. به عنوان نماینده کوچکی از پرستاران از مدیران می‌خواهم که ما را جدی بگیرند و به درد دل همه ما گوش بدهند چون جانمان را کف دست گرفته‌ایم و مخلصانه کار می‌کنیم. امیدوارم کرونا عاملی برای توجه مقطعی نباشد و بعد از آن همه چیز به دست فراموشی سپرده نشود.

همه مقابل کرونا!

بخش تخصصی من اطفال است اما الان با توجه به نظر مدیران بیمارستان همه پرستاران باید در شیفت‌های تعیین شده، پرستاری بیماران کرونایی را انجام دهند. تمام بخش‌ها فقط بیمار کرونایی بستری می‌کنند و یک نوع قرنطینه اتفاق افتاده است. علاوه بر این از مردم هم خواسته شده که برای نمونه دادن خیلی به این مراکز مراجعه نکنند چون درصد شیوع و واگیری بیشتر است. من هم به عنوان پرستار در مسیح دانشوری کار می‌کنم و همراه با همکارانم با استفاده از لوازم حفاظت شخصی، جان بر کف خدمت می‌کنیم.

دغدغه‌های این روزهای پرستاران

این بحران از اواسط بهمن ماه شروع شد. کرونا یک ویروس ثابت شده است و همه می‌دانند که سرعت شیوعش نسبت به سایر ویروس‌ها خیلی بیشتر است. وقتی چنین ویروسی به مرکز مسیح دانشوری و سایر مراکز درمانی وارد می‌شود، اولین کسانی که ممکن است دچار رعب و وحشت شوند قشر پزشک، پرستار و پرسنل بیمارستان هستند. از طرفی اگر سیستم بهداشتی این مراکز درگیر شود خدمت رسانی به مراجعه‌کنندگان درست نخواهد بود، بنابراین اولین بار روانی به پرسنل بیمارستان تزریق می شود اما افراد ایثارگری داریم که شاید صبوری را از زینب کبری یا پرستاران بزرگ جهان یاد گرفته‌اند.

پرستاران از سال اولی که به این رشته وارد می‌شوند آنقدر خوب تربیت می‌شوند که در جریان کار توانایی مدیریت شرایط را دارند اما بهتر است که مسئولان رده بالا عوامل رفاهی را برای این قشر فراهم کنند تا دغدغه لوازم حفاظت شخصی نداشته باشند. بیمارستان ما خیلی حمایت می‌کند اما از بیمارستان های دیگر خبر ندارم. به تازگی لباس‌هایی برای حفاظت شخصی آماده کرده‌اند که من روز گذشته از آنها استفاده کردم اما کیفیت لازم را نداشت و اگر قرار باشد ۱۹ ساعت با این لباس‌ها خدمت کنم ، اولین کسی که نگران و ناراحت می‌شود منِ پرستار هستم. اگر درست به پرستاران رسیدگی نشود، به تبع بیمار هم خوب و راحت نخواهد بود هر چند همکاران من با همه کمبودها جان بر کف خدمت می‌کنند و هیچ ادعایی ندارند.  

نگرانی‌های روزهای اول کرونا!

روزهای اول ازدحام جمعیت را می‌دیدیم، مردم نگران بودند وآگاهی چندانی نداشتند؛ می‌گفتند این ویروس از چین آمده و چگونه وارد ایران شده، در واقع سوالات و نگرانی‌هایی داشتند. البته هرچند بخشی از حرف‌هایشان درست بود اما  منصفانه نبود که همه تقصیر را گردن دولت و مسئولان بیندازند چون سرعت شیوع این ویروس خیلی بالا است. آن روزها خیلی از مردم نگرانی و استرشان روحی و روانی بود. به گونه‌ای که تعداد زیادی با علائم سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه می‌کردند اما وقتی دکتر بعد از معاینه به آنها می‌گفت کرونا ندارید تمام علائم‌شان از بین می‌رفت و انگار اصلا از قبل بیمار نبوده‌اند. بنابراین یکی از مسائلی که باید فرهنگ‌سازی شود، روحیه مردم است. به نظرم باید در این مورد آموزش‌هایی در دوران مدارس به بچه‌ها داده شود. الان دوره‌ای نیست که صرفا از طریق ریاضی و فیزیک به آگاهی لازم برسیم در نتیجه باید تغییرات پایه‌ای اتفاق بیفتد.

کرونا دستم را گرفت!

 خاطرات زیادی از این مدت داریم. کلیپ‌های زیادی از پرستاران در فضای مجازی منتشر شده است و آنها به هر عنوانی خاطره تعریف می‌کنند و می‌خوانند تا روحیه خود و بیماران را بالاتر ببرند. یکی از خاطراتم مربوط به زمانی است که به ما گفتند بیمارانی که کرونای آنها تایید شده را از کسانی که هنوز جوابشان نیامده جدا کنیم، آن موقع یک مرد جوان تپل هم بستری بود؛ به او گفتم آقا جواب شما مثبت است اما باید چیز دیگری هم به شما بگویم، با این جمله او نگران‌تر شد که من در ادامه حرفم به او گفتم که دو قلو است! در آن اتاق بیماران آقا حضور داشتند و برقراری این رابطه برایشان خیلی لذت‌بخش بود. روز اول هم با بیماران یک سلفی انداختیم که در رسانه‌ها منتشر شد و وقتی خودم را در تلویزیون دیدم خیلی خوشحال شدم. سال‌ها فوتسال بازی کردم و از هر دقیقه‌اش لذت بردم اما کرونا باعث شد که محبوبیت دیگری پیدا کنم.

از این روزها خاطره‌های خوبی دارم و مهمترینش این بود که یک پرستار فوتسالی شدم. نمی‌گویم از شیوع این بیماری خوشحال هستم اما درس‌های زیادی گرفتم. کرونا صبوری را به من یاد داد. شاید دلیل اینکه در فوتسال معروف نشدم این بود که روزی اینجا معروف شوم. من به تیم ملی هم دعوت شدم اما خط خوردم که برایم شکست روحی سختی بود اما الان مبارزه با کرونا به شکل دیگری دستم را گرفت. این بیماری باعث شد فداکارانه و بدون نگرانی از مبتلا شدن، به هموطنانم کمک کنم. خوشحال هستم که توانستم در این شرایط خودم را بشناسم. مطمئن باشید همانطور که خیلی از مشکلات ر ا مثل سنگریزه از سر راهمان برداشته‌ایم، کرونا را هم شکست می‌دهیم.

دلم می‌خواهد مسئولان صدایم را بشوند

دوست دارم مسئولان صدای من را بشنوند و بگویند دختر فوتسالیستی هست که به بیماران کمک می‌کند. خیلی دلم می‌خواهد چنین حرفی را بشنوم. دوست داشتم صدایم را از این طریق به گوش مسئولان و بزرگان برسانم.

توصیه‌هایی برای مقابله با کرونا

خیلی مهم است که از تجمع و ازدحام دوری کنیم. بهداشت دست را واقعا جدی بگیریم چون نکته خیلی مهمی است. بهداشت تنفس را هم رعایت کنیم و اگر مجبوریم خانه را ترک کنیم حواسمان به بهداشت تنفس باشد. به افرادی که مشکوک به بیماری هستند نزدیک نشویم. کسانی هم که بیمار هستند و پس از مراجعه به بیمارستان مشخص می‌شود که مشکل حادی ندارند، در خانه استراحت کنند تا حالشان بهتر شود تا عواقب بیماری گریبان گیرشان نشود.

پیراهن جنجالی نایک؛ پرچم کاتالونیا و پنج انگشت پیکه

عکس‌هایی از طراحی یک لباس جدید کمپانی نایک برای هواداران بارسلونا به بیرون درز کرده که علاوه بر رنگهای پرچم کاتالونیا، علامت پنج انگشت معروف جرارد پیکه بر روی آن دیده می‌شود.

به گزارش “ورزش سه”،  تصاویری از طراحی یک لباس جدید کمپانی نایک که برای هواداران بارسلونا طراحی شده به بیرون درز کرده و این تصاویر در اسپانیا جنجالی شده است. این تصاویر از سویت‌شرت و پیراهنی است که گفته می‌شود قرار است به زودی به عنوان یکی از لباسهای مجموعه بارسلونا در سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ توسط نایک به بازار عرضه شود. این لباس هواداران بارسلونا را هدف گرفته و نایک امیدوار است این هواداران استقبال خوبی از پیراهن جدید طراحی شده توسط این شرکت نشان دهند. 

 در این مجموعه لباس پیراهنی به رنگ زرد دیده می‌شود که بر روی آن طرح پرچم کاتالونیا به چشم می‌خورد. طرح این تی‌شرت زردرنگ با چهار خط قرمز عمودی بر روی آن کاملا مشابه طرح پرچم کاتالونیا است. 

نکته  جالب این است که روی سینه این تی‌شرت علامت دست باز و پنج انگشت که جرارد پیکه ستاره بارسا به آن معروف است چاپ شده است. زمانی که در فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ بارسولنا موفق شد در نوکمپ با هدایت گواردیولا، رئال مادرید را ۵-۰ شکست دهد بعد از گل پنجم بارسا جرارد پیکه با دست خود عدد پنج را به هواداران نشان داد و این حرکت او از آن زمان در خاطره هواداران بارسا زنده مانده است. پیکه در سال ۲۰۱۸ هم بعد از پیروزی ۵-۱ بارسا مقابل رئال بار دیگر این حرکت را تکرار کرد تا دست باز و پنج انگشت به عنوان یکی از نمادهای بارسلونا مطرح شود.

 پیروزی دورتموند و صعود به رده دوم بوندسلیگا

بوروسیا دورتموند در شبی که لایپزیگ متوقف شد توانست به پیروزی دست پیدا کند و به رده دوم جدول رده بندی صعود کند. در ادامه هفته بیست و پنجم رقابت های بوندسلیگا ۶ دیدار برگزار شد.

ابتدا لایپزیگ تیم دوم جدول رده بندی مهمان ولفسبورگ بود که این دیدار برنده نداشت و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید که این دیدار به سود بایرن مونیخ صدرنشین و بوروسیا دورتموند بود.بایر لورکوزن در ورزشگاه خانگی خود توانست با ۴ گل فرانکفورت را از پیش رو بردارد.

و اما در حساس ترین دیدار شب گذشته بوروسیا دورتموند در ادامه روند خوب خود توانست با نتیجه دو بر یک برابر مونشن گلادباخ به پیروزی دست پیدا کند. گل‌های دورتموند را در این دیدار که در ورزشگاه خانگی مونشن گلادباخ برگزار شد تورگان هازارد و اشرف حکیمی به ثمر رساندند.

دورتموند با پیروزی که در این دیدار به دست آورد ۵۱ امتیازی شد و به رده دوم جدول رده بندی صعود کرد تا تنها یک امتیاز با بایرن مونیخ صدرنشین اختلاف داشته باشد البته بایرن با یک بازی کمتر در صدر جای دارد.

بارسا برای شکست سوسیداد به زحمت افتاد

بارسلونا به سختی توانست رئال سوسیداد را شکست دهد و به طور موقت به صدر جدول صعود کند. بارسلونا شنبه شب در هفته بیست و هفتم لالیگا برابر رئال سوسیداد قرار گرفت و با یک گل مهمانش را در نوکمپ شکست داد.

آبی اناری‌های موقعیت های زیادی برای گلزنی داشتند. لیونل مسی دو فرصت را در نیمه اول از دست داد. از طرفی رئال سوسیداد هم می توانست دروازه بارسا را باز کند. با این حال ۴۵ دقیقه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم حمله های میزبان بیشتر شد اما توپ ها از خط عبور نمی کردند تا این که بازیکن سوسیداد در محوطه جریمه هند کرد. داور به کمک VAR پنالتی به نفع بارسا اعلام کرد و لیونل مسی در دقیقه ۸۱ نتیجه را یک بر صفر کرد. در ادامه تلاش های مهمان برای جبران نتیجه بی‌فایده بود و سه امتیاز بازی به شاگردان کیکه ستین رسید.بارسا با این پیروزی ۵۸ امتیازی شد و به طور موقت به صدر جدول لالیگا صعود کرد.

دیدار حساس با تساوی دو بر دو به اتمام رسید.

در دیداری حساس از هفته بیست‌وهفتم لیگ باشگاه‌های اسپانیا، اتلتیکومادرید در ورزشگاه «وندا مترو پولیتانو» از سه‌ویا پذیرایی کرد که این رقابت برنده نداشت.

سه‌ویا بازی را بهتر آغاز کرد در دقیقه ۱۹ کار تیمی زیبایی بازیکنان این تیم سبب شد تا «لوک دی‌یانگ» به خوبی گل نخست بازی را به نام خود ثبت کند.میزبان که نمی‌خواست روند خوب هفته‌های اخیرش از بین برود، در ادامه تلاش زیادی را با طراحی حملات مختلف انجام داد.در دقیقه ۳۲ میزبان صاحب پنالتی شد تا «آلوارو موراتا» کار را به تساوی بکشاند.چهار دقیقه پس از آن نوبت به «ژائو فیلیکس» ستاره جوان پرتغالی رسید تا گل دوم میزبان را به نام خود بنویسد.پیش از اتمام نیمه نخست، این‌بار سه‌ویا به پنالتی رسید تا «اوکامپوس» کار را به تساوی دو بر دو بکشاند.

لیورپول با پیروزی خانگی یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شد

قرمزپوشان مرسی‌ساید در هفته بیست‌و‌نهم لیگ برتر انگلیس، موفق به کسب یک پیروزی خانگی شدند تا گامی دیگر به سمت قهرمانی بردارند. در اولین بازی از هفته بیست‌و‌نهم لیگ برتر انگلیس امروز (شنبه) تیم فوتبال لیورپول صدرنشین جدول رده‌بندی رقابت‌ها در ورزشگاه آنفیلد میزبان بورنموث بود و این تیم را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد.

لیورپول در حالی ۳ امتیاز این بازی خانگی را کسب کرد که گل اول بازی را در دقیقه نهم دریافت کرد. این گل توسط کالوم ویلسون برای بورنموث به ثمر رسید. با این حال گل دقیقه ۲۵ محمد صلاح لیورپولی‌ها را به بازی برگرداند و گل دقیقه ۳۳ سادیو مانه نیز زمینه پیروزی این تیم را فراهم کرد.با این نتیجه شاگردان یورگن کلوپ ۸۲ امتیازی شد و فاصله خود را با منچسترسیتی که دو بازی کمتر انجام داد به ۲۵ امتیاز افزایش داد. به این ترتیب لیورپول در صورت کسب پیروزی در سه بازی بعدی خود در لیگ برتر، در فاصله ۶ هفته به پایان رقابت‌ها قهرمانی‌اش را قطعی می‌‌کند.

ولتراهای بوندس‌لیگا پا پس نمی‌کشند
ادامه حملات علیه هوپ؛ رومنیگه هدف جدید

اتفاقات دیدار هوفنهایم-بایرن مونیخ نه به اعتراضات هواداران فوتبال آلمان به دتمار هوپ، مالک باشگاه هوفنهایم، پایان نداد، بلکه آن را وارد فاز تازه‌ای کرد. هفته گذشته در دیدار خانگی هوفنهایم مقابل بایرن مونیخ بود که هواداران باواریایی در تبعیت از طرفدار دورتموند و گلادباخ که در هفته های قبل علیه دتمار هوپ بنرهایی به ورزشگاه برده بودند، بنرهایی را به نمایش گذاشتند و شعارهایی سر دادند که با واکنش بازیکنان، کادر فنی و مدیران بایرن مونیخ همراه شد.

اعتراض این هواداران به مالکیت دتمار هوپ بر باشگاه هوفنهایم است که اتفاقی کم نظیر در فوتبال آلمان محسوب می شود. براساس قانون ۵۰+۱ در فوتبال آلمان، هیچ فردی نمی تواند مالکیت یک باشگاه را طور کامل به عهده بگیرد و هواداران از قدرت زیادی در تصمیم گیری های باشگاه برخوردارند؛ موضوعی که به عنوان یکی از سنت‌های پذیرفته شده فوتبال آلمان، از اهمیت زیادی برخوردار است. اما هوپ با استفاده از تبصره ای که اجازه می دهد یک نفر بعد از ۲۰ سال حمایت مالی از یک باشگاه، مالکیت آن را برعهده بگیرد، در سال۲۰۱۵ به مالک اصلی باشگاه هوفنهایم تبدیل شد و توانست این باشگاهه کوچک را به لیگ قهرمانان برسد.همین مسئله باعث شد تا هواداران سایر تیم ها، هوفنهایم را باشگاه مصنوعی توصیف کنند که باعث به حاشیه رانده شدن تعدادی از قدرت های سنتی فوتبال آلمان شده است.همچنین هواداران در دیدار فرایبورگ و یونیون برلین، دیداری که فریتز کلر، رئیس فدراسیون، برای تماشای آن به ورزشگاه رفته بود، با اشاره به نام مخفف فدراسیون فوتبال آلمان، DFB، بنری به نمایش گذاشتند که روی آن نوشته بود:” فدراسیون فوتبالِ دتمار”

فریتز کلر بعد از دیدار هفته گذشته، رفتار طرفداران بایرن را محکوم کرده بود و از بازیکنان این تیم به خاطر اینکه به حرکت هواداران تیم شان واکنش نشان داده بودند، تشکر کرده بود. در مقابل،  طرفداران هرتابرلین با این بنر، به صحبت ها واکنش نشان دادند:” رشوه، تنبیه دسته جمعی، مرگ در قطر- مشخص است چه کسانی چهره زشت فوتبال هستند.” طرفداران لورکوزن هم در بنری مشابه، مدیران فدراسیون را “دشمنان فوتبال” توصیف کردند.اعتراضات هواداران به بوندس لیگای ۱ محدود نشد و طرفداران تیم های دسته دوم و سوم نیز علیه هوپ و حامیان او شعار دادند و بنرهایی را به نمایش گذاشتند.حتی در دیدار بین کارل زایس ینا و مونیخ ۱۸۶۰، بازی تا مرز تعطیلی رفت و داور برای ۱۵ دقیقه بازی را متوقف کرد اما در نهایت با جمع کردن بنرها از روی سکوها، بازی دنبال شد.در دیدار هامبورگ هم هواداران این تیم نوشتند:” حرف های فدراسیون دیگر اهمیتی ندارد اگر یکی از حامیان مالی مهم شکایت کند”

 در دسته سوم هم در دیدار کایزرسلاترن و مِپِن، چنین بنری به نمایش گذاشته شد:” نژادپرستی در ورزشگاه؟ هیچ وقت شنیده نشد! فساد بین شماها؟ هیچ وقت اتفاق نیفتاد! توهین به یکی از شرکای شما؟ محرومیت هواداران، توقف بازی.”

سرگیجه کرونا از دست لیورپولی ها!

اتفاقات جالب و خنده داری در جریان دیدار لیورپول مقابل بورنموث در لیگ برتر رخ داد. به گزارش “ورزش سه”، لیورپول در دیداری دشوار و بعد از چند هفته کسب نتایج ضعیف، موفق شد بورنموث را مغلوب کرده و دوباره در مسیر کسب پیروزی قرار گیرد، اما این دیدار نیز مانند سایر رویدادهای ورزشی در سراسر جهان تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار داشت.دیشب اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد سنت همیشگی دست دادن بازیکنان دو تیم پیش از آغاز مسابقه منتفی بوده و بعد از پخش شدن موسیقی سنتی لیگ برتر، بازیکنان برای ادای احترام تنها از مقابل یکدیگر رد می شوند. این کار برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می شود، زیرا دست دادن و بغل کردن یکی از شایع ترین روش های انتقال این ویروس کشنده به شمار می آید.اما پیش از آغاز بازی گرچه تعاد زیادی از بازیکنان لیورپول از جمله جیمز میلنر پروتکل جدید را رعایت کردند، اما به عنوان مثال ناتان آکه و جورجی واینالدوم به شیوه جدید با یکدیگر خوش و بش کرده و مچ دست هایشان را به دست یکدیگر زدند

https://akhbar-rooz.com/?p=22235 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x