شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیانیه شورای استکهلم: محاکمه «حمید نوری» به اتهام «جنایت جنگی» در استکهلم

دهم ماه اوت(آگوست) ۲۰۲۱، دادگاه محاکمه حمید نوری (عباسی) شکنجه­گر زندان­های جمهوری اسلامی (به ویژه زندان گوهر دشت)، در استکهلم آغاز می­شود.

حمید نوری در جریان کشتار زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ خورشیدی در زندانهای جمهوری اسلامی، به عنوان «دادیار» و زندانبان، نقش جنایتکارانه­ای به عهده داشته و سبب آزار، شکنجه و قتل زندانیان بسیاری شده که در محاکمه­های چنددقیقه­ای در «اتاق­های مرگ» محکوم شده و به قتل رسیده­اند.

محاکمه این جنایتکار، در سوئد، به اتهام «قتل عمد» و «جنایت جنگی» به­عمل می­آید. در این محاکمه، برای اولین­بار یکی از شکنجه­گران جانی جمهوری اسلامی در زمان برقراری حاکمیت این رژیم دادگاهی می­شود.

جنایات جمهوری اسلامی در ۴۲ سال سلطۀ تبه­کارانه این رژیم بر کسی در جهان پوشیده نیست و طبعاً، افشاگری، دادخواهی و فریاد بلند خانواده‌های جانباخته­گانِ این جنایاتِ هولناک و اعتراض کنشگران و معترضانی که در چند دهه گذشته در زمینۀ دادخواهی کوشا بوده­اند و بی­شک مبارزات رو به­رشد و مداوم مردم ایران در برپائی چنین دادگاهی نقش اصلی را داشته­ است و سبب شده­ قدرت حاکمه در سوئد، که همچون دیگر قدرت­های جهان سلطه، سالها نسبت به این دادخواهی بی­اعتنا بودند و حتی جانیان این رژیم را از راه­های مخفی از بیمارستان­هایشان فراری میدادند، ناچار از برپائی چنین محاکمه­ای شود.

در این دادگاه شاهدانی از میان اعضای خانواده جانباخته­گان و زندانیان سیاسی رهائی­یافته و نیروهای سیاسی مخالف جمهوری اسلامی شرکت خواهند کرد و دادگاه نشست­های متعددی خواهد داشت که مدتی به درازا می­کشد.

طبعاً در این دادگاه نه تنها حمید نوری (عباسی)، بلکه رژیم جمهوری اسلامی هم، که ­اکنون یکی دیگر از جنایتکاران اتاق مرگ زندانهایش، ابراهیم رئیسی بر تخت ریاست می­نشیند، به عنوان «جنایت علیه بشریت» و حامیان بین­المللی آن محاکمه می­شوند و شورای استکهلم نیز، همانند دیگر نیروهای مردمی تلاش می­کند نقش خود را در این زمینه مستقلا بر عهده بگیرد.

این محاکمه نقشی نمادین و نشانه­ای دارد از محاکمه­ای که پس از سرنگونی رژیم پلید جمهوری اسلامی در ایران رها شده برپا خواهد شد و جنایتکاران تبه­کار آن را به مجازات درخور خود خواهد رساند.

از همین رو ست که محکومیت جمهوری اسلامی و شخص جانی و کثیفی مانند حمید نوری (عباسی) در این دادگاه اهمیت دارد و بر همه نیروهای مردمی و آزاده است که در افشای این محکومیت نزد مردم جهان کوشا باشند.

نه می­بخشیم، نه فراموش می­کنیم

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی ایران

زنده باد آزادی 

زنده باد سوسیالیسم

شورای حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران- استکهلم

۵ اوت (آگوست) ۲۰۲۱

https://akhbar-rooz.com/?p=121852 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x