جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ترامپ: تروریست شماره ی یک جهان را کشتیم!

رئیس جمهوری آمریکا یک روز پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرماندهٔ نیروی قدس سپاه ایران اعلام کرد که ارتش این کشور «تروریست شمارهٔ یک جهان» را کشته است. سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل هم تاکید کرده پاسخ اقدام نظامی، یک اقدام نظامی است
دونالد ترامپ پس از سخنرانی در وست پالم پیچ، فلوریدا، جمعه سوم ژانویه ۲۰۱۹

رئیس جمهوری آمریکا یک روز پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرماندهٔ نیروی قدس سپاه ایران اعلام کرد که ارتش این کشور «تروریست شمارهٔ یک جهان» را کشته است.

دونالد ترامپ روز جمعه سوم ژانویه طی سخنانی گفت: «دیشب به دستور من ارتش ایالات متحده عملیاتی بی‌نقص و دقیق را اجرا کرد که در آن تروریست شمارهٔ یک جهان، قاسم سلیمانی کشته شد.»

وی افزود: «او حمله‌ای قریب‌الوقوع و شریرانه را علیه دیپلمات‌ها و کارکنان آمریکایی تدارک می‌دید اما ما او را حین این کار به دام انداختیم و نابود کردیم.»

رئیس جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که فرماندهٔ نیروی قدس سپاه برای «پیشگیری از جنگ» و نه برای «آغاز جنگ» کشته شد و افزود که ایالات متحده برای هر پاسخی از سوی ایران «آماده و مهیا» است.

رئیس جمهوری ایالات متحده که در فلوریدا سخن می‌گفت با اشاره به قاسم سلیمانی اعلام کرد: «سلطهٔ ترور او به پایان رسیده است.» وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های نظامی این سردار سپاه در منطقه گفت: «او مرگ بی‌گناهان را هوس بیمارگونهٔ خود ساخته بود.» و افزود: «اگر او سالها پیش شکار شده بود جان‌های بسیاری حفظ می‌شد.»

وی با توجه به سرکوب اعتراض‌های آبان‌ماه در ایران افزود:‌«سلیمانی اخیرا سرکوب بی‌رحمانهٔ معترضان در ایران را رهبری کرد که در آن بیش از هزار شهروند به‌دست دولت خودشان شکنجه و کشته شدند.»

دونالد ترامپ در ادامه گفت :‌ «تحت رهبری من، سیاست آمریکا در برخورد با تروریست‌هایی که به هر آمریکایی آسیب بزنند یا تمایل به این کار را داشته باشند روشن است. پیدایتان می‌کنیم، شما را از میان می‌بریم و همیشه از دیپلماتها، کارکنان خدماتی و همهٔ آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان‌مان محافظت می‌کنیم.»

وی با تأکید دوباره بر آنکه در پی «تغییر حکومت» در ایران نیست گفت: «من برای مردم ایران احترام بسیاری قائلم.» وی همچنین گفت: «ایرانی‌ها مردمانی فوق‌العاده اند و میراثی فوق‌العاده‌ و ظرفیتی نامحدود دارند. آینده از آن مردم ایران است، یعنی آنها که به‌دنبال همزیستی و همکاری مسالمت‌آمیزند، و نه جنگ‌سالاران تروریست.»

ایالات متحده اعلام کرده است که بیش از ۳۰۰۰ نیروی نظامی را برای دفاع از منافع این کشور راهی خاورمیانه خواهد کرد.

سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل: پاسخ اقدام نظامی، یک اقدام نظامی است

مجید تخت روانچی، سفیر دائم ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در عراق، به شبکه سی ان ان آمریکا گفته پاسخ به یک اقدام نظامی، یک اقدام نظامی است. او گفته: «این که حالا کی، کجا و توسط چه کسی را باید منتظر ماند و شاهد بود.» تخت‌روانچی، حمله هوایی آمریکا به خودروهای حشد شعبی را «جنایت و اقدامی تروریستی» خوانده و گفته که ایران نمی‌تواند ساکت بنشیند و هیچ کاری نکند.

https://akhbar-rooz.com/?p=16967 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
وحید
وحید
4 سال قبل

ترامپ به ما می گوید تروریست درحالی که خود تروریست درجه یک جهان است.آقای ترامپ تو و امثال تو در کاخ سفید مایه ننگ در جهان هستند.مطمئن باشید تقاص این کار احمقانه خود را میدهید.ما ملت یکپارچه قدرتمندی هستیم و همه آرزوی نابودی شما رو داریم.

ناهید
ناهید
4 سال قبل

تروریست و نژاد پرست تو هستی آقای ترامپ که خون هزاران انسان بی گناه رو در سراسر این کره خاکی ریخته ای و داعیه حقوق بشر داری سراسر زندگی شخصی تو نژاد پرستی و غرور کاذب هست مرفهان بی دردی که هیچ بویی از انسانیت نبرده ای و با حرفهای قشنگ و گول زننده شعار حقوف بشری میدهی.روزی هم مرگ ذلت بار تو باعث شادی هزاران انسان بی گناه میشود

کیا
کیا
4 سال قبل
پاسخ به  ناهید

تروریست ها علیه هم فقط بنفع مردم بی صلاح و صلحدوست متواند رقم بخورد!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x