جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تهران پیشنهاد آمریکا را برای تعدیل تحریم‌های اقتصادی رد کرد

تاسیسات اتمی نطنز

حکومت ایران پیشنهاد جدید آمریکا را رد کرد که از تهران می خواهد در ازای تعدیل برخی تحریم‌های آمریکا، غنی‌سازی اورانیوم با غلظت بالا را متوقف کرده و از به کارگیری سانتریفیوژهای پیشرفته نیز خودداری ورزد.

یک مقام ارشد جمهوری اسلامی که نخواسته نامش فاش شود در گفتگو با سایت اینترنتی “پرس تی‌وی”، وابسته به حکومت اسلامی، این پیشنهاد را رد کرد و گفت که جمهوری اسلامی ایران تنها پس از لغو تمام تحریم‌های آمریکا غنی سازی اورانیوم با غلظت بیست درصد را متوقف می‌کند.

همین منبع سپس هشدار داده است که جمهوری اسلامی ایران همچنان تعهدات خود را به برجام کاهش می‌دهد، اگر دولت آمریکا تحریم‌های خود را علیه ایران لغو نکند.

در اظهاراتی جداگانه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در صفحۀ توئیتر خود نوشت : “برای بازگشت آمریکا به برجام نیازی به پیشنهاد نیست. بازگشت آمریکا به برجام تنها نیازمند تصمیم سیاسی آمریکا یعنی رعایت کامل و فوری کلیه تعهدات این کشور در چارچوب برجام است.”

به نوشتۀ روزنامۀ “پُلیتیکو” دولت بایدن در حال بررسی پیشنهادی است که از ایران می‌خواهد در ازای تعدیل مجازات‌های اقتصادی آمریکا به برخی فعالیت های اتمی‌ خود، یعنی به کارگیری سانتریفیوژهای پیشرفته و غنی سازی اورانیوم با غلظت بیست درصد خاتمه دهد.  

https://akhbar-rooz.com/?p=108531 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x