جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

حزب آزادی و رفاه ایرانیان (آرا): جان در مقابل نان! برای پشتیبانی از هم میهنان بلوچستان همراه شویم

طبق گزارش ها و ویدئوهای منتشر شده ى فراوان روز دوشنبه ۴ اسفند ١٣٩٩ مطابق با ٢١ فوریه ٢٠٢١ دهها تن سوخت بر بلوچ در منطقه مرزی بمپُشت با پاکستان در جنوب شرقی سراوان توسط نیروهای سپاه پاسداران مورد حمله قرار گرفته وطبق بعضی از گزارش ها بین ١١ تا ٣٧ سوخت بر کشته و دهها تن زخمی شده اند.

همه می دانیم، کولبری و سوخت برى نه قاچاقی گرى است و نه خلاف کارى و رانت خواری. سوخت بران جوانان ایران اند که از روی نا چاری برای گذران زندگی، پر خطرترین راه را براى امرار و معاش خود وخانواده در پیش گرفته اند.

بیکاری در بلوچستان بیداد می کند و علاوه بر آن، سپاه پاسداران، همچون غارتگران حرفه اى و مسلح با تمام قدرت، منابع سرمایه ساز این منطقه کشور را از آن خود کرده است و براى افزودن سرمایه های خود مردم زحمتکش را به گلوله می بندد. تنها در سال ١٣٩٩براساس اعلام کمپین فعالان بلوچ ۴۶ سوخت بر در این راه جانشان را از دست داده اند و ۲۱تن نیز مجروح شده اند. سپاه پاسداران، امروز می خواهد «طرح رزاق» را عملی کند. نیروى سرکوبگرى که تا بن دندان مسلح وبزرگترین نیروى نظامى است تصمیم گرفته است، طرح رزاق یعنى پمپ بنزین هایى را در منطقه مرزى بسازد و سود بنزین ها را هم خود ببرد. این در حالى است که مردم به مقدار مشخصی مجاز بودند که سوخت برى کنند و از این طریق إمرار معاش کنند ولى سپاه با قصد سود جویى هر چه بیشتر، این چنین دست به سرکوب و کشتار مردم زِده است!

اعتراضات به سرکوب رژیم از سراوان بلوچستان شروع شده  ورو به گسترش است و تا شهرهاى زاهدان و چابهار و ایرانشهر بیشرفته است. شهر زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان در اعتصاب کامل است.

 به گفته شاهدان عینى ، تعداد زیادی کشته و دستگیر شده اند و رژیم اینترنت را  قطع کرده و نیروهای ضد شورش را از شهرهای دیگر منطقه به سراوان آورده است ، تا به کشتار ادامه دهد.

هم میهنان در هر نقطه اى ازایران که هستید به خیابان ها بیاید و با حضور خود از مردم سیستان و بلوچستان پشتیبانی کنید و آنرا به  نقطه آغازی براى سرنگونى این رژیم تبدیل کنید.  

 اعدامهای گروهی از بلوچ ها به جرم قاچاقچی و اشرار و برخوردهای تحقیر آمیزِ مداوم با اقشار زحمتکش نشانگر رفتار غیر انسانى حکومتى است که باید بداند “آنها که به سر نیزه تکیه میزنند سریعتر پایین میروند”.

حزب آزادی و رفاه ایرانیان، ضمن محکوم کردن جنایات اخیر، تنها راه حل، براى پایان دادن به عمر رژیم فاشیستی مذهبى را  همگامی و همراهی تمامی مبارزان برای گذر کامل از این رژیم می داند. وظیفه هر ایرانى در هر شهر و دیار است که با اعتصاب و یا حضور میدانى به حمایت از مردم بپا خاسته ى بلوچستان بر خیزند وبا پیوند زدن مبارزات تمامى شهرها این جنبش را به پیروزی برسانند.

ایرانیان خارج کشور در سراسر جهان، با  همگاهی و همبستگی می توانیم صداى مردمان ایران باشیم وکشتار و جنایات رژیم را هر چه بیشتر به گوش جهانیان و سازمان های حقوق بشرى برسانیم. امروز ما و تمامی  گروه هاى سیاسی با همبستگى سراسری باهم  وظیفه داریم ازهر طریقی که می توانیم به یارى هموطنان سیستان و بلوچستانى بشتابیم واز آنها حمایت کنیم. بدیهی است که، تا رژیم ولایت فَقِیه در قدرت است، وضعیت کشور بدتر از این هم خواهد شد و فقر و گرسنگی، سرکوب و کشتار و زندان و اعدام همچنان ادامه خواهد داشت.  به مبارزه بر حق مردمى که جان در برابر نان هدیه می کنند ارزش دهیم و با  مبارزات آنان همراه شویم،

 برای سازماندهی تلاش کنیم و تا پیروزى کامل بر ولایت فقیه از پاى ننشینیم.

پیروز باد مبارزات مردم ایران 

حزب آزادى ورفاه ایرانیان( آرا)

٧ اسفند١٣٩٩خورشیدى 

٢۵فوریه٢٠٢١

[email protected]

https://akhbar-rooz.com/?p=105284 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x