جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئال با تندخوئی زیدان پیروز شد؛ همه جام‌ها به‌جز لیگ برتر

رئال با تندخوئی زیدان پیروز شد

نازک بین:رئال مادرید ۳ – ۱ ایبار؛ پیروزی با یک نیمه درخشان. رئال مادرید موفق شد با ارائه نمایشی درخشان با ۳ گل ایبار را مغلوب کند. به گزارش “ورزش سه”، رئال مادرید در شبی که بعد از سه ماه به میادین بازگشت، در استادیوم آلفردو دی استفانو موفق شد در نیمه اول قدرتمند بازی کرده و در نهایت مانند بارسلونا این مقطع را با یک پیروزی بزرگ آغاز کند. بازی با برتری رئال مادرید آغاز شد و در این تیم در دقیقه ۳ به گل رسید. روی حرکت کریم بنزما و دفع توپ مدافعان ایبار، تونی کروس صاحب موقعیت شد و با یک ضربه زیبا به طاق دروازه گل اول را به ثمر رساند.

اما این پایان کار نبود و رئال مادرید دقایقی بعد به گل سوم هم دست یافت. ضربه ادن هازارد توسط دروازه بان ایبار مهار شد و در ریباند مارسلو توانست با یک ضربه محکم به گوشه دروازه زننده گل سوم لقب گیرد. در لحظات پایانی رئال مادرید فرصت خوبی برای زدن گل چهارم داشت، اما ضربه رودریگو روی ارسال مارسلو با مهار دیدنی دیمیتروویچ همراه شد تا نیمه نخست با برتری ۰-۳ رئال مادرید به اتمام برسد.در اوایل نیمه دوم و روی اشتباه عجیب تیبو کورتوا، ایبار می توانست به گل اول دست یابد اما ضربه اسپوسیتو در اختیار دروازه بان رئال قرار گرفت. 

 در دقیقه ۶۰ ایبار صاحب بهترین فرصت برای زدن گل اول شد، اما ضربه سر انریخ به دیرک دروازه رئال مادرید برخورد کرد و این موقعیت از دست رفت.اما یک دقیقه بعد ایبار به گل اول دست یافت. ضربه بیگاس بعد از برخورد به بازیکنان به شکل عجیبی به گوشه دروازه رفت و کورتوا نتوانست توپ را بگیرد.در دقیقه ۷۱ ایبار تا آستانه زدن گل دوم نیز پیش رفت، اما ضربه پدرو لئون در موقعیتی تقریبا تک به تک در اختیار تیبو کورتوا قرار گرفت و این فرصت بسیار خوب برای ایبار از دست رفت.در ادامه دو تیم تلاش زیادی برای خلق موقعیت روی دروازه یکدیگر انجام دادند، اما فرصت خاصی روی دروازه هیچ یک از طرفین ایجاد نشد تا رئال مادرید با تکیه بر نمایش درخشان نیمه اول در نهایت با نتیجه ۱-۳ ایبار را مغلوب کند. زیدان سرمربی تیم رئال در این دیدار از عملکرد شاگردان اش راضی نبود و با تند خوئی با این موضوع برخورد کرد.

تساوی ناامید کننده اتلتیکو در بازگشت لالیگا

اتلتیکومادرید برابر اتلتیک بیلبائو مساوی کرد و دو امتیاز مهم را از دست داد. اتلتیکومادرید پس از سه ماه دوباره در میادین حاضر شد اما نتوانست نتیجه مورد نظر خود را به دست آورد و مقابل اتلتیک بیلبائو یک بر یک مساوی کرد.

شاگردان دیگو پابلو سیمئونه در دقایق نخست بازی را در اختیار داشتند و یانیک کاراسکو یک فرصت خوب گلزنی را از دست داد. سپس میزبان صاحب توپ و میدان شد و یک بار دروازه اتلتیکو را تهدید کرد. یان اوبلاک با مهار خوب خود اجازه نداد دروازه تیمش باز شود. در ادامه ایکر مونیاین گل نخست بازی را به ثمر رساند. با این حال اتلتیکو خیلی زود جبران کرد و دیگو کاستا گل مساوی را به ثمر رساند.

در نیمه دوم بازی تقریبا آرام بود و دو تیم با وجود داشتن چند موقعیت گلی به ثمر نرساندند تا امتیاز ها تقسیم شود. روخی بلانکو با ۴۶ امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار دارد.

گل دیه‌گو کاستا تقدیم به ویرجینیا

در این دیدار ابتدا ایکر مونیایین دقیقه ۳۷ دروازه اتلتیکو را باز کرد اما تنها دو دقیقه بعد بود که دیه گو کاستا توانست کار را به تساوی بکشاند. ستاره جنجالی اتلتیکو که در روزهای قرنطینه توانست به خوبی ریکاوری کند، پس از گلی که به ثمر رساند، آن را به ویرجینیا تورسیا ستاره تیم زنان اسپانیا و اتلتیکو مادرید تقدیم کرد. ویرجینیا اخیرا تحت یک عمل جراحی سنگین برای برداشتن یک تومور مغزی قرار گرفته است.

کاستا پیراهنی که پشت آن نام ویرجینیا حک شده بود را رو به دوربین ها گرفت

این مرد المپیک را لغو می‌کند

نامزد انتخابات شهرداری توکیو گفت: تصمیم گرفتم خودم را برای انتخاب شهردار توکیو نامزد کنم. اولین نکته برنامه انتخابی من لغو المپیک در توکیو بود. با توجه به اوضاع ویروس کرونا جهان، برگزاری مسابقات سال آینده امکان پذیر نیست. بازیهای المپیک توکیو قرار بود تابستان سال جاری در توکیو برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا فعلا یک سال به تعویق افتاده است.

تارو یاماموتو رهبر حزب “ریوا شینسن گمی” نامزدی خود را برای انتخابات شهرداری توکیو، پایتخت ژاپن اعلام کرده است. همانطور که این سیاستمدار روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت، نکته اصلی او لغو المپیک توکیو است که قرار است سال آینده برگزار شود.

 یاماموتو در این زمینه گفت: تصمیم گرفتم خودم را برای انتخاب شهردار توکیو نامزد کنم. اولین نکته برنامه انتخابی من لغو المپیک در توکیو بود. با توجه به اوضاع ویروس کرونا جهان، برگزاری مسابقات سال آینده امکان پذیر نیست. در صورت پیروزی، خواهان لغو المپیک خواهم شد.انتخابات شهرداری توکیو تقریبا ۲۰ روز دیگر برگزار می شود. شهردار فعلی، یوریکو کوئیک، پیش از این دومین دوره نامزدی خود را اعلام کرده بود. او از حمایت حزب حاکم لیبرال دموکرات حاکم در ژاپن برخوردار است.هفته گذشته، کمیته برگزار کننده بازی های توکیو رسما خواستار ساده سازی قالب رقابت های سال آینده شد. برنامه ریزی شده است که المپیک بر اساس سه اصل اساسی برگزار شود؛ فراهم کردن محیطی ایمن، به حداقل رساندن هزینه های لازم  و همچنین ساده کردن قالب بازی ها این سه اصل هستند. 

واکنش فیفا به اظهارات «ترامپ» در مورد سرود ملی آمریکا

ایرنا: فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) پس از انتقاد «دونالد ترامپ» از اقدام فدراسیون فوتبال آمریکا در خصوص برداشتن ممنوعیت زانو زدن به هنگام پخش سرود ملی، خواستار «صبوری، احترام و عقل سلیم» شد.

فدراسیون فوتبال آمریکا در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت تا با اتخاذ سیاستی بازیکنان (هم زنان و هم مردان) را وادار به ایستادن در زمان پخش سرود ملی این کشور کند و این سیاست پس از آن اتخاذ شد که «مگان راپینو» ستاره تیم ملی فوتبال زنان آمریکا به «کالین کاپرنیک» ستاره NFL پیوست؛ کسی که برای نخستین بار برای مقابله با خشونت و تبعیض در جامعه سیاهپوستان آمریکا در هنگام پخش سرود ملی این کشور زانو زد.

رییس جمهوری آمریکا در پستی توییتری گفت که در صورتی که بازیکنان در لیگ ملی راگبی یا فوتبال این کشور به هنگام پخش سرود ملی زانو بزنند، هرگز این دیدارهای ورزشی را تماشا نخواهد کرد.

بدنبال این اتفاق، آسوشیتدپرس نظر فیفا را در مورد اظهارات ترامپ جویا شد و بیانیه این نهاد بین المللی از قرار زیر است: فیفا زمانی که چنین موضوعات مهمی مطرح می‌شود، قویا جانبدار صبوری، احترام متقابل و عقل سلیم است. آستانه تحمل فیفا در مورد اتفاقات مرتبط با هرگونه تبعیض در فوتبال، بسیار پایین بوده و این موضوع در منشور فیفا تاکید شده است. همگی باید به نژادپرستی و خشونت «نه» بگوییم.

بیانیه فدراسیون فوتبال آمریکا در مورد سیاست جدید در مورد سرود ملی بدین شرح است: این سیاست پس از زانو زدن مگان راپینو به نشانه همبستگی با اعتراض صلح آمیز کاپیرنیک که به بی‌رحمی پلیس و ظلم و ستم سازمان یافته علیه مردم سیاه و رنگین پوست آمریکا اعتراض کرده بود، اتخاذ شد. مشخص شده است که این سیاست اشتباه بوده و از پیام مهم «زندگی سیاهپوستان ارزشمند است» منحرف شده است.

بازگشت با منچسترسیتی؛ همه جام‌ها به‌جز لیگ برتر

منچسترسیتی که یک جام در سبد خودش دارد، در بازگشت لیگ برتر خیلی به این رقابت‌ها فکر نمی‌کند و بیشتر منتظر شروع مجدد لیگ قهرمانان و جام ‌حذفی است.

به گزارش خبرورزشی، یک جام گرفته‌اند و در پی این هستند که شانس‌شان برای کسب ۲ جام دیگر را هم امتحان کنند. منچسترسیتی با وجود اینکه به سومین قهرمانی متوالی لیگ برتر انگلیس نخواهد رسید اما برای شروع مجدد رقابت‌ها انگیزه زیادی دارد. نشریه «گاردین» شرایط شاگردان گواردیولا قبل از ری‌استارت را بررسی کرده است.

شرایط آنها پیش از تعلیق چگونه بود؟
زمان تعلیق مسابقات باعث اندوه سیتیزن‌ها شد. بین بازی‌های رفت و برگشت مقابل رئال‌مادرید در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان رخ داد و شاگردان پپ فرصت زودتر رسیدن به مرحله بعد را از دست دادند. با این حال در لیگ برتر، سیتی از چند ماه قبل رقابت در کورس قهرمانی را به لیورپول واگذار کرد اما هنوز جایگاه‌شان در رده دوم خوب است و می‌تواند در همین رده فصل را به پایان برسانند. لازم است اشاره کنیم سیتی آخرین بازی‌اش پیش از تعطیلی موقت مسابقات را به منچستریونایتد باخت. در ۴ بازی آخر لیگ برتری علاوه بر این باخت، از تاتنهام هم شکست خورده بود. با این حال پیروزی مقابل استون‌ویلا در فینال جام‌اتحادیه باعث شد یک جام بگیرند.

شرایط فعلی آنها چطور است؟
بازگشت زودتر از موعد آیمریک لاپورت مقابل رئال‌مادرید برای تیم گواردیولا هزینه داشت. غیبت آیمریک یکی از دلایل مهم ناکامی منچسترسیتی در فصل جاری بود. حالا مدافع فرانسوی با استراحت مناسبی که داشته می‌تواند از بازی مقابل آرسنال برگردد. بعد از اشتباهاتی که ادرسون سنگربان سیتیزن‌ها در شهرآورد منچستر داشت تنها نگرانی فعلی آمادگی این بازیکن برزیلی است. آمادگی ذهنی کایل واکر که در قرنطینه حاشیه‌هایی داشت و روزهای آرامی را سپری نکرده هم یکی دیگر از نگرانی‌هاست. با این حال به جز این دو مورد در اردوی سیتیزن‌ها مشکلی خاصی مشاهده نمی‌شود.

برای پایان خوب در این فصل به چه چیزی نیاز دارند؟
روی میز سیتی همین الان هم یک جام وجود دارد. فصل گذشته تیم گواردیولا هرچه جام داخلی بود را به افتخاراتش افزود. آنچه گواردیولا بعد از ۹ سال می‌خواهد یک جام در لیگ قهرمانان اروپاست. اگر سیتی بتواند رئال‌مادرید را کنار بزند شرایط خوبی خواهد داشت. البته فعلاً در مرحله یک‌هشتم نهایی هستند و راهی طولانی در پیش است. هنوز هم تعداد زیادی تیم خوب مثل تیم‌های سابقش بایرن‌مونیخ و بارسلونا و حتی اتلتیکومادرید در رقابت‌ها حضور دارند اما اگر سیتی می‌خواهد فصل خودش را تاریخی کند باید به قهرمانی در لیگ قهرمانان برسد.بازیکنان در قرنطینه چه کرده‌اند؟
کایل واکر ۲ مرتبه به‌دلیل نقض قرنطینه و برگزاری مهمانی خودش را در کانون توجه قرار داد. علاوه بر این بازیکن باتجربه، فیل فودن جوان هم با فوتبال بازی کردن در ساحل حاشیه‌ساز شد اما به غیر از این دو بازیکن، دیگر بازیکنان منچسترسیتی در دوران قرنطینه حرفه‌ای رفتار کردند.

برای جامعه چه کرده‌اند؟
پپ گواردیولا که مادرش را به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داد به لیونل مسی ملحق شد و یک میلیون دلار برای مبارزه با ویروس کرونا در اسپانیا اهدا کرد. ورزشگاه اتحاد که ورزشگاه خانگی سیتیزن‌هاست هم تبدیل به اولین جایی شد که برای مبارزه با کرونا به سرویس بهداشت ملی در دسترس قرار گرفت.

بازیکنان کلیدی در ادامه فصل
کوین دبروینه همیشه بازیکن کلیدی منچسترسیتی است. البته گواردیولا گزینه‌های زیادی برای درخشش در خطوط مختلف دارد اما اگر دبروینه در بهترین فرم خودش باشد او مرد کلیدی تیم به حساب می‌آید. او که یکی از برترین استعدادهای لیگ برتر است، نقش کلیدی در ادامه مسابقات اروپایی ایفا خواهد کرد.

پیش‌بینی برای پایان فصل
دومی لیگ برتر انگلیس، قهرمانی در جام‌حذفی و حداقل فینالیست شدن در لیگ قهرمانان اروپا. سخت است موفقیت‌شان در اروپا را تصور کنیم اما به هر حال اگر بازی به بازی خوب پیش بروند غیرممکن نیست.

انصراف چند باشگاه لیگ برتری

چند باشگاه لیگ برتری در نامه‌ای به سرپرست فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌اند که از شرکت در ادامه لیگ معذورند اما هنوز مشخص نیست این نامه موضع رسمی باشگاه‌هاست یا اعضای تیم خودسرانه این کار را انجام داده‌اند.

به گزارش ایسنا، نامه‌ای در رسانه‌ها منتشر شد که از انصراف شش باشگاه از حضور در ادامه لیگ برتر فوتبال ایران خبر داد. این نامه به امضای بازیکنان، کادر فنی و اعضای تیم رسیده است.

در انتهای این نامه شفاف نوشته شده است: “کمترین حق ما امضا کنندگان این نامه در شرایط حاضر این است که کلیه عواقب ناشی از شروع لیگ توسط ریاست محترم فدراسیون فوتبال پذیرفته شود با عنایت به مطالب فوق و مادام که این مسئولیت صریحا توسط عالی‌ترین مقام رسمی فوتبال کشور پذیرفته نشده است به منظور صیانت از خانواده و به ویژه فرزندانمان و حفظ حیات ورزشی خود به عنوان تنها وسیله امرار معاش، از شرکت در ادامه بازی‌های لیگ معذوریم.”

با توجه به این نامه، در صورتی که عالی‌ترین مقام رسمی فوتبال کشور، مسئولیت برگزاری ادامه لیگ را بر عهده نگیرد این افراد از شرکت در مسابقات انصراف می‌دهند.اما مدیرعامل تراکتور درباره این نامه به ایسنا گفت که این نامه از طرف بازیکنان به حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال ارسال شده است نه از طرف باشگاه. با این صحبت سهرابی، این سوال به وجود می‌آید که موضع باشگاه تراکتور نسبت به این عمل بازیکنانش چیست؟ آیا از این حرکت آن‌ها حمایت می‌کند و در صورت ادامه مسابقات بدون پذیرفته شدن مسئولیت برگزاری آن توسط بهاروند، تیم فوتبال تراکتور در لیگ شرکت نمی‌کند یا به خاطر تصمیم خودسرانه بازیکنان و کادر فنی، توسط باشگاه توبیخ می‌شوند؟

بر خلاف صحبت‌های سهرابی که این نامه را “از طرف باشگاه” نمی‌داند، سیروس دین محمدی، مربی تیم نساجی به ایسنا گفت که “باشگاه این نامه را به آنها داده‌ و خواسته‌ که اعضای تیم همگی آن را امضا کنند.”

بعضی از افرادی که این نامه را امضا کردند، در طول دوران قرنطینه یا همین اواخر در محافل مختلف، شرکت و عکس آن را در صفحه شخصی‌شان منتشر می‌کردند. بعضی از همین بازیکنان تمرینات گروهی‌شان را زمانی شروع کردند که هنوز ستاد مقابله با کرونا مجوز تمرینات گروهی را صادر نکرده بود.

درهمین رابطه محسن ربیع‌خواه بازیکن پرسپولیس  درباره اظهارات برخی از بازیکنان و مربیانی که خواستار تعطیلی لیگ هستند و به نظر می‌رسد دغدغه آنها واقعا سلامتی مردم نیست ادامه داد: الان شما ببینید که در خیلی از کشورها، بازی‌های فوتبال آغاز شده و تا به حال هم اتفاقی رخ نداده است. در کشور خودمان هم بانک‌ها، ادارات، پاساژها و … مشغول به فعالیت هستند. ما هم جزیی از این مردم هستیم و فکر نمی‌کنم فوتبال بازی کردن از سوار مترو یا سوار هواپیما شدن خطرناک‌تر باشد. به نظر من صددرصد پشت این حرف‌ها، اهداف دیگری وجود دارد و برخی به خاطر همین منافع به دنبال تعطیلی لیگ هستند. در صورت تعطیلی لیگ، شک نکنید این فوتبالیست‌ها هستند که ضرر می‌کنند چرا که ما درآمدی جز همین فوتبال نداریم. خوشبختانه با تصمیم مسئولان قرار است بازی‌ها ادامه پیدا کند و ما هم واقعا دلتنگ فوتبال بازی کردن هستیم.

https://akhbar-rooz.com/?p=36081 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x