شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رونالدو، مسی را به شام دعوت کرد؛ پیام انریکه به مناسبت درگذشت دختر ۹ ساله‌اش

سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا پیامی احساسی بعد از درگذشت ژانا، دختر ۹ ساله‌اش منتشر کرد که به علت سرطان استخوان درگذشت.

به نقل از ساکرنت، لوئیس انریکه سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا و بارسلونا با اعلام خبر درگذشت دختر ۹ ساله‌اش، پیامی احساسی برای او نوشت. در این پیام آمده است:

“دختر ما در سن ۹ سالگی بعد از پنج ماه مبارزه با سرطان استخوان درگذشت. از تمام کسانی که با ما همدردی کردند تشکر می‌کنم و نیز تشکر می‌کنم که به حریم خانوادگی ما در این برهه احترام گذاشتید. همچنین از تمام پزشکان، پرستاران و داوطلبانی که در بیمارستان به ما کمک کردند تشکر می‌کنم. دلمان خیلی برایت تنگ می‌شود و هر روز به یادت هستیم به این امید که بتوانیم روزی دوباره همدیگر را ببینیم. تو از الان ستاره‌ای خواهی بود که زندگی ما را پیش می‌برد.”

 این سرمربی اسپانیایی در ماه ژوئن به دلیل این مشکلات از سمتش استعفا کرد و روبرت مورنو به عنوان جایگزینش در تیم ملی اسپانیا انتخاب شد. او بعد از جام جهانی روسیه هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده گرفته بود. 

 او قبل از حضور در تیم ملی اسپانیا، در تیم بارسلونا عملکرد درخشانی داشت و توانست در اولین فصل حضور در این تیم سه‌گانه را به دست بیاورد. او رکورد ۱۳۸ برد، ۲۱ باخت و ۲۲ تساوی را در تمامی رقابت‌ها با بارسلونا از خود به جای گذاشت.

خیلی از شخصیت‌های مختلف در اسپانیا از جمله پدرو سانچس، نخست وزیر این کشور در شبکه‌های اجتماعی خود نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند و به دلداری انریکه پرداختند.

تعجب مسی و رونالدو از صحبت‌های عجیب کانتونا

اریک کانتونا بعد از دریافت جایزه افتخاری ریاست یوفا صحبت‌های جالب و عجیبی به زبان آورد که با تعجب افراد در سالن همراه بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از تلگراف، اریک کانتونا در مراسم انتخاب بهترین بازیکن یوفا صحبت‌های جالبی به زبان آورد که با تعجب افرادی چون لیونل مسی و کریستیانو رونالدو همراه بود.

کانتونا در این مراسم گفت: به زودی علم قادر به کند کردن روند پیر شدن سلول‌ها می‌شود و شرایط طوری می‌شود که ما ابدی خواهیم بود. فقط تصادف‌ها، جنگ‌ها و جرائم انسان‌ها را خواهند کشت و متاسفانه جنگ‌ها و جرائم زیاد خواهند شد. همه شما را دوست دارم. ممنون. 

این صحبت‌ها که بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت با تعجب حاضران از جمله دو اسطوره حال حاضر فوتبال جهانی یعنی کریستیانو رونالدو و لیونل مسی همراه بود. 

جایزه افتخاری ریاست فیفا را قبلا بزرگانی چون یوهان کرویف و دیوید بکام به دست آورده بودند و اکنون به بازیکن سال‌های نه چندان دور تیم ملی فرانسه و منچستریونایتد رسید.

کانتونا در منچستریونایتد ۶۴ گل به ثمر رساند و توانست چهار قهرمانی در لیگ برتر را با این تیم به دست بیاورد و به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این تیم یاد می‌شود که محبوبیت زیادی بین طرفداران منچستریونایتد دارد.

رونالدو، مسی را به شام در یک رستوران دعوت کرد!

فوق ستاره یوونتوس رقابت با لیونل مسی را کنار گذاشت و از این بازیکن دعوت کرد تا در یک رستوران کنار هم شام بخورند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تلگراف، در مراسم قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، بهترین بازیکن اروپا در فصل قبل انتخاب شد. ویرجیل فان دایک هلندی در رقابت با لیونل مسی و کریستیانو رونالدو توانست در رده نخست قرار گیرد.

حضور رونالدو و مسی دو فوق ستاره فوتبال جهان در چند سال گذشته، اعتبار خاصی به این جایزه بخشید. این دو در حاشیه این مراسم دیداری نیز با هم داشتند و به خوش و بش با هم پرداختند.

کریستیانو رونالدو درباره حضور در این مراسم و ایستادن در کنار لیونل مسی گفت: ۱۵ سال است که در چنین مراسم هایی در کنار مسی هستم. نمی دانم قبلا چنین اتفاقی در فوتبال رخ داده بود یا خیر که دو نفر سالها در کنار هم در جمع بهترین ها باشند. البته که رابطه ما رابطه خیلی خوبی است. البته ما هنوز کنار هم فرصتی پیش نیامده است که شام بخوریم و امیدوارم این اتفاق در آینده رخ دهد . او باعث پیشرفت من و من باعث پیشرفت او شدم. این خیلی خوب و باعث افتخار است که جزئی از تاریخ فوتبال باشید و قطعا مسی در این جایگاه قرار دارد.

این برای دومین سال پیاپی است که این دو بازیکن نمی توانند به جایزه بهترین بازیکن سال اروپا دست یابند. سال قبل نیز لوکا مودریچ توانست با کنار زدن کریستیانو رونالدو به عنوان بهترین بازیکن سال اروپا دست یابد.

البته لیونل مسی دست خالی از این مراسم برنگشت و عنوان بهترین مهاجم فصل قبل فوتبال اروپا را به خود اختصاص داد.

سامان قدوس ۴ ماه از فعالیت های فوتبالی محروم شد

بایکن ایرانی تیم آمیان با محرومیت از سوی فیفا روبرو شد و نمی تواند تا چهار ماه تیمش را همراهی کند.

به گزارش ایسنا، و به نقل از استار، فیفا بازیکن ایرانی تیم آمیان را ۴ ماه از فعالیت های فوتبالی محروم کرد. این بازیکن ایرانی اواخر تابستان سال قبل به تیم آمیان در لیگ فرانسه پیوست ولی قبل از آن گفته شد که با تیم اسپانیایی اوئسکا به توافق رسیده است. 

در واقع این بازیکن با تیم اوئسکا به توافق رسید ولی اوسترشوندز تیم سابق قدوس از این انتقال خودداری کرد تا در نهایت بازیکن ایرانی راهی لیگ فرانسه و تیم آمیان شود. طبق بخش ۳ و ۴ ماده ۱۷، فیفا قدوس را ۴ ماه از فعالیت های فوتبالی محروم کرد. همچنین این بازیکن ایرانی و تیم اوسترشوندز باید به تیم اسپانیایی  غرامت بپردازند. سامان قدوس بعد از جدایی از اوسترشوندز، در اولین فصل حضور در آمیان در لیگ فرانسه خوش درخشید و یکی از بهترین بازیکنان تیمش لقب گرفت. 

مبلغ این غرامت ۴ میلیون یورو است که این بازیکن و باشگاه سوئدی باید به تیم اسپانیایی پرداخت کنند. 

به این ترتیب او ۴ دیدار ایران در انتخابی جام جهانی قطر را از دست داد و نمی تواند در بازیهای رفت این دوره از رقابت ها  از جمله دیدار با عراق و بحرین، تیم ملی ایران را هراهی کند.

البته قدوس می تواند نسبت به این رای به دادگاه عالی ورزش (CAS) اعتراض کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=1293 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x