جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سازمان اتحاد فدائیان خلق: یاد و خاطر رفیق ناصر خاکسار، یار و یاور دیرینه جنبش کارگری ایران، همواره زنده خواهد ماند!

جنبش کارگری ایران، رفیق ناصر خاکسار،  یکی دیگر ازپیشگامان  مبارز وثابت قدم خود را از دست داد.

رفیق ناصر خاکساردر سنین نوجوانی با شروع بکار در شرکت نفت، اجحاف و ستمی را که  بر کارگران می رود، با گوشت و پوست خود احساس کرده هم از این رو ازهمان سنین،  تلاش و مبارزات خود برای بهبود  وضعیت کارگران  و احقاق حقوق آنان را آغاز کرد.

شخصیت این انسان کوشنده ، پویا و پیگیر و به  عنوان فردی از درون طبقه کارگر،  برای کارگران و سایر کسانی  که با او آشنا می شدند، جذبه خاصی ایجاد می کرد. هنر آمیختن تجربه عملی زندگی کارگری و دانش و تئوریهای مبارزاتی،  از توانایی های ویژه ای بود که رفیق ناصر با برخورداری از آن می توانست  با کارگران ارتباطی عمیق برقرار کرده و راهکارها و شیوه های مبارزاتی را با بیانی ساده و روان به آنان آموزش و انتقال دهد.

ایجاد رابطه با فعالان سیاسی و مدنی متعلق به  گرایشات گوناگون ومتنوع  سیاسی و تداوم این روابط  از دیگر توانایی های رفیق ناصر بود که تبادل فکری و بحث و گفتگو، پیرامون مسائل مختلف جامعه  را، بدور از برخی تنگ نظریهای گروهی، با دیگران  میسر می کرد. رفیق ناصر همچنین  روابط گسترده ای با بسیاری از هنرمندان، شاعران و نویسندگان هم نسل خودش و نسل جوان داشت. صفا و صمیمت ، مهما ن نوازی او و خانواده اش،  امکان گرد هم آیی بسیاری از آشنایان و دوستان دورو نزدیک را در خانه او فراهم می ساخت.  منش و رفتار، صمیمیت و مهربانی رفیق ناصر از او پلی ساخته بود بین چند نسل از  کارگران، فعالان سیاسی و مدنی ، هنرمندان و..

هر چند رفیق ناصر خاکسار اکنون چهره در خاک فرو کشید ه است اما  ثمره بیش از ۶۰ سال مبارزه  در دفاع از حقوق کارگران و همه زحمتکشان و در راه برقراری عدالت اجتماعی،  دستاورد بزرگی است که برای جنبش های اجتماعی ایران بر جای گذاشته است. 

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران درگذشت این انسان شریف، مبارزپیگیر و خستگی ناپذیر را به خانواده بزرگ خاکسار، دوستان و آشنایان و بخصوص رفیق دیرینه و گرانقدر، نسیم خاکسار تسلیت  می گوید.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ ۴ سپتامبر ۲۰۲۰ 

https://akhbar-rooz.com/?p=45607 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x