شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

سرخ های آنفیلد اسیر آن نامه؛ بارسلونا ۵ رئال مادرید ۰؛ هزاران تماشاگر در قرنطینه

نازک بین: از وقتی هوادار خردسال منچستریونایتد از یورگن کلوپ خواست تیمش به روند پیروزی پایان دهد، لیورپول متحمل ۳ باخت شده است. یک هوادار ۱۰ ساله منچستریونایتد که علاقه وافری به فوتبال دارد در نامه‌ای به یورگن کلوپ از این مربی خواست خیلی در بازی‌های خود برنده نباشد. تا پیش از این نامه لیورپول باختی در لیگ برتر نداشت و همگان امیدوار بودند این تیم رکورد ۴۹ بازی بدون شکست آرسنال را بشکند.با این حال دوران ضعیف لیورپول شروع شد و این تیم ابتدا در لیگ قهرمانان اروپا برابر اتلتیکو مادرید با یک گل باخت.

در ادامه لیورپول در دیداری دور از انتظار برابر واتفورد قعر نشین با ۳ گل شکست خورد و سه‌شنبه شب در جام حذفی نیز با دو گل به چلسی باخت و از این جام کنار رفت.به نظر می‌رسد اکنون حریفان راه شکست دادن لیورپول را یاد گرفته اند و کلوپ و تیمش به مقطع حساسی از فصل رسیده‌اند. هر چند خیلی سخت است این بار قهرمانی برای لیورپول از دست برود ولی اکنون همگان منتظر دیدار لیورپول و بورنموث هستند و باید دید قرمزها می‌توانند به مسیر پیروزی برگردند و یاباز هم این کودک خردسال هوادار منچستریونایتد است که آرزوهای اش بیش از حد انتظار به  واقعیت رسیده!

تکرار فینال یورو ۲۰۰۸ و فینال جام جهانی ۲۰۱۸

در لیگ ملت‌های اروپای فصل آینده پرتغال با فینالیست‌های جام‌جهانی هم‌گروه شد و آلمان و اسپانیا در یک گروه قرار گرفتند. سه شنبه شهر آمستردام پایتخت هلند میزبان مراسم قرعه‌کشی فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ لیگ ملت‌های اروپا بود. در فصل جدید هم شاهد برگزاری چند دیدار هیجان‌انگیز بین قدرت‌های قاره‌ سبز خواهیم بود. هلند و ایتالیا در یک گروه قرار گرفتند، در حالی که پرتغال باید به مصاف فینالیست‌های جام‌جهانی ۲۰۱۸ برود و بازی فینال یورو ۲۰۱۶ تکرار خواهد شد. از طرفی آلمان مقابل اسپانیا قرار خواهد گرفت که تکرار فینال یورو ۲۰۰۸ است و انگلیس و بلژیک هم با یکدیگر مصاف خواهند داد، تیم‌هایی که در دیدار رده‌بندی جام‌جهانی ۲۰۱۸ به مصاف هم رفته بودند.

گروه‌بندی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

لیگ A:
گروه ۱: هلند، ایتالیا، بوسنی‌وهرزگووین، لهستان
گروه ۲: انگلیس، بلژیک، دانمارک، ایسلند
گروه ۳: پرتغال، فرانسه، سوئد، کرواسی
گروه ۴: سوئیس، اسپانیا، اوکراین، آلمان

لیگ B:
گروه ۱: اتریش، نروژ، ایرلند شمالی، رومانی
گروه ۲: جمهوری‌چک، اسکاتلند، اسلواکی، اسرائیل
گروه ۳: روسیه، صربستان، ترکیه، مجارستان
گروه ۴: ولز، فنلاند، جمهوری ایرلند، بلغارستان

لیگ C:
گروه ۱: آذربایجان، لوکزامبورگ، قبرس، مونته‌نگرو
گروه ۲: ارمنستان، استونی، مقدونیه شمالی، گرجستان
گروه ۳: مولداوی، استوونی، کوزوو، یونان
گروه ۴: قزاقستان، لیتوانی، بلاروس، آلبانی

لیگ D:
گروه ۱: مالت، آندورا، لتونی، جزایرفارو
گروه ۲: سان‌مارینو، لیختن‌اشتاین، جبل‌طارق

با قهرمانی تیم سایپا مخالفم؛ قرار بود پلی آف قهرمان را مشخص کند

سرمربی تیم والیبال پیکان در واکنش به قهرمانی تیم سایپا گفت: مرحله پلی آف باید قهرمان را مشخص می‌کرد.

میترا شعبانیان در گفتگویی در واکنش به قهرمانی تیم والیبال سایپا تهران در مسابقات لیگ برتر والیبال زنان گفت: من نیز از این تصمیم تعجب کردم چرا که قرار بود امسال مسابقات به صورت پلی‌آف برگزار شود و نمی توانند قهرمان لیگ را پیش از برگزاری رقابت های پلی آف معرفی کنند. سرمربی تیم والیبال پیکان در ادامه افزود: اگر مسابقات به صورت گروهی برگزار می‌شود طبیعی بود که سایپا قهرمان مسابقات شود اما زمانی که قرار بر این بود تا رقابت‌های پلی‌آف برگزار کنند چگونه قهرمان را معرفی می‌کند؟ برای من جای سوال دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: در جلسه که با حضور مربیان برگزار شد تنها برای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات‌لیگ تصمیم‌گیری شد، اما در جلسه بعدی که مدیران عامل باشگاه حضور داشتند شاید در این زمینه نیز تصمیم گیری شد که ما از آن بی خبر هستیم. باید مطمئن شوم آیا مدیرعامل باشگاه پیکان نیز با این تصمیم موافقت کرده یا خیر در صورت مخالفت آنها حتماً اعتراض خود را به فدراسیون اعلام خواهیم کرد.
شعبانیان تأکید کرد: با قهرمانی تیم سایپا مخالف هستم چرا که ما باید حتماً به رقابت‌های پلی‌آف برگزار می‌کردیم بسیاری از تیم‌ها برنامه‌های خود را برای مرحله پلی آف گذاشته بودند درست است که تیم سایپا به دلیل داشتن مهره های خوب شرایط خوبی در جدول رده بندی داشت اما همیشه مسابقات پلی آف شرایط خاص خود را دارد.

نجمه خدمتی: به کمبودها عادت کرده‌ایم
نمی‌دانم به جام جهانی می‌رویم یا نه

تیرانداز المپیکی ایران گفت: به کمبودها عادت کرده‌ایم اما بدون توجه به این اتفاق در هر مسابقه‌ای تلاش می‌کنیم‌ تا بهترین ‌اتفاقات را برای رشته تیراندازی رقم بزنیم.

نجمه خدمتی بعد از مسابقات تیراندازی دانمارک در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از عملکردی که داشتم خیلی راضی هستم. توانستم رکوردهای خوبی را در این مسابقات بر جای بگذارم. با توجه به فرصت کمی که تا شروع المپیک باقی مانده باید به شکل بهتری تمرینات را دنبال کنم تا رکوردهایم را افزایش داده و بتوانم به فینال المپیک برسم.

ملی‌پوش تیراندازی با اشاره به مدت‌ کم‌ اردوی تیم ملی در هانوفر آلمان گفت: با وجود اینکه‌ اردوی ما در هانوفر آلمان‌ سه روز بیشتر نبود اما خوشبختانه‌ توانستیم‌ با تعداد فشنگ‌ بالا به تمرین بپردازیم. ما همیشه به کمبودها عادت کرده‌ایم و بدون توجه به این اتفاق در هر مسابقه‌ای تلاش می‌کنیم‌ تا بهترین ‌اتفاقات را برای رشته تیراندازی رقم بزنیم.

خدمتی در پاسخ به این سوال که آیا در مدت کمی که در هانوفر بودند توانستند سلاح‌های خود را تجهیز کنند گفت: تجهیزاتمان را توانستیم به روز کنیم ولی فکر می‌کنم هنوز فشنگ‌ها نرسیده است.

دارنده سهمیه المپیک توکیو در مورد اردوی تیم ملی تیراندازی در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: در حال حاضر بخاطر شرایط به وجود آمده (شیوع ویروس کرونا) تمرین نمی‌کنیم. قرار است اردوی غیرحضوری را زیر نظر سرمربی تیم ملی الهام هاشمی داشته باشیم تا بتوانیم آمادگی تکنیکی و جسمی خود را حفظ کنیم و از دست ندهیم. تمرین در خانه شامل آمادگی جسمی و تکنیکی است. با وسایل تیراندازی فقط حالت‌گیری و خشک تمرین خواهیم کرد.

خدمتی در مورد حضور در مسابقات جام جهانی هند که قرار است اواخر اسفند برگزار شود گفت: راجع به حضور در این مسابقات اصلا چیزی نمی‌دانم. به خاطر کرونا معلوم نیست بتوانیم برویم. در حال حاضر که تمام پروازها تقریبا لغو شده است.صاحب مدال طلا و نقره بازی‌های آسیایی اینچئون در مورد آغاز اردوهای تیم ملی در سایه ویروس کرونا گفت: واقعا چیزی نمی‌توانم بگویم. نمی‌دانم باید چه‌کار کرد. همه چیز بستگی به شرایط دارد. وی در مورد پیش بینی از عملکردش در المپیک توکیو گفت: اصلا قابل پیش‌بینی نیست. من تمام تلاش خود را خواهم کرد تا بهترین نتیجه را در المپیک بگیرم.

تداوم موفقیت‌های بارسلونا در لالیگا بانوان

دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ فوتبال زنان اسپانیا با شکست رئال مادرید برابر بارسلونا و پیروزی اتلتکیو برابر سوسیداد همراه بود.

هفته بیست و دوم لیگ فوتبال زنان اسپانیا پیگیری شد و در این هفته، تیم بارسلونا به برتری پرگل ۵ بر صفر برابر رئال مادرید رسید و با ۵۹ امتیاز در صدر جدول باقی ماند. رئال مادرید نیز با ۱۹ امتیاز و ۲ رده صعود در جایگاه سیزدهم قرار گرفت. گل‌های این دیدار را جنیفیر هرموسو دقایق ۲۱، ۵۱ و ۷۳، ویکی لوسادا دقیقه ۳۰ و استفانی واگرت وقت‌های اضافه نیم دوم به ثمر رساندند.

اتلتیکو مادرید در دیدار برابر سوسیاد با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید و با ۵۰ امتیاز در رده دوم جدول ایستاد. سوسیاد نیز با ۳۳ امتیاز در رده ششم جای گرفت. لودمیلا دسلوا در دقیقه ۴ و ۴۱ و آماندا سامپدرو در دقیقه ۸۴ سه گل این دیدار را درون دروازه بتیس جای دادند.

۱۶ تیم در لیگ این فصل حضور دارند که نتایج دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ فوتبال لالیگا زنان بدین شرح است:

تنریف ۲ – والنسیا صفر

سویا صفر – لوانته ۲

بارسلونا ۵- رئال مادرید صفر

بیلبائو صفر – اسپانیول صفر

اتلتیکو مادرید ۳ – سوسیاد صفر

اسپورتینگ هوئلوا یک – لوگرانو یک

والنسیا صفر – بتیس ۲

سی دی هیل ۳ – دیپورتیو لاکرونیا

درخواست قرنطینه از هزاران تماشاچی فوتبال در اسرائیل

وزارت بهداشت اسرائیل از هزاران تماشاچی بازی فوتبالی که هفته گذشته برگزار شد، خواسته که خود را قرنطینه کنند. نتیجه آزمایش کرونای یک نوجوان که به تماشای این مسابقه رفته بود، مثبت اعلام شده است. این توصیه شامل تمام افرادی می‌شود که در بخشی از استادیوم بوده‌اند که این نوجوان در آن نشسته بود. داربی مکابی تلاویو و هاپوئل تل‌آویو یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین مسابقات فوتبال لیگ اسرائیل است.

کاپیتان آتالانتا، رویای جالبی را در سر می‌پروراند.

آتالانتا با پیروزی ۴-۱ برابر والنسیا در لیگ قهرمانان، از شانس خوبی برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات برخوردار است. الخاندرو پاپو گومز، کاپیتان آرژانتینی آتالانتا در پرسش و پاسخی جالب با اوله گفت:

اگر به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسیم، با چتر نجات از هواپیما می‌پرم. بهترین خاطره‌ای که دارم؟ قهرمانی در جام سودآمریکانا با آرسنال آرژانتین. مسی یا رونالدو؟ انتخاب من مسی است. مارادونا هم الگوی من است و اصلا به خاطر اوست که پیراهن شماره ده می‌پوشم. از بین مورینیو و گواردیولا، دومی را ترجیح می‌دهم و از بین بیلسا و سیمئونه، انتخابم بیلسا است. سرسخت‌ترین دروازه‌بانی که با او روبرو شده‌ام نیز جانلوییجی بوفون است. 

تمام مسابقات فوتبال تا پایان اسفندماه لغو شد
۱۴ فروردین‌، شروع دوباره لیگ

تمامی مسابقات لیگ های فوتبال باشگاهی در لیگ برتر، دسته اول، دوم و سوم تا پایان اسفند ۱۳۹۸ تعطیل شد. به نقل از سایت سازمان لیگ فوتبال ایران، پیرو دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، مسابقات لیگ های فوتبال کشور در رده های برتر، دسته اول، دوم و سوم تا پایان اسفند ماه سال جاری به تعویق افتاد.
مقرر گردید این مسابقات از تاریخ ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ از سر گرفته شود.
بدیهی است برنامه جدید مسابقات فوتبال باشگاهی از سوی سازمان لیگ فوتبال ایران متعاقبا اعلام خواهد شد.

بایر مونیخ به نیمه نهائی رسید

تیم فوتبال بایرن‌مونیخ با عبور از سد شالکه به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی باشگاه‌های آلمان صعود کرد. سه‌شنبه شب از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگاپوکال، شالکه در زمین خود برابر بایرن‌مونیخ قرار گرفت که این دیدار با برتری یک بر صفر میهمان به اتمام رسید.

در دقیقه ۴۰ «جاشوا کیمیش» تنها گل بایرن را در این دیدار به ثمر رساند تا این تیم پرافتخار، فصل درخشان خود را ادامه دهد. بایرن هم اکنون در بوندسلیگا نیز صدرنشین است و در لیگ قهرمانان اروپا با برتری سه بر صفر مقابل چلسی در لندن، فاصله چندانی با حضور در یک‌چهارم نهایی ندارد. پیش از این دیدار نیز، ساربروکن پس از تساوی یک بر یک مقابل دوسلدورف در ضربات پنالتی به‌برتری دست یافت و جواز حضور در نیمه‌نهایی جام حذفی باشگاه‌های آلمان را کسب کرد.

دیدارهای باقی مانده یک‌چهارم نهایی، لورکوزن با یونیون‌برلین و فرانکفورت با وردربرمن مصاف می‌دهند.

با شکست مقابل چلسی؛ وداع لیورپول از جام حذفی انگلیس

لیورپول با قبول شکست خارج از خانه مقابل چلسی، از جام حذفی فوتبال باشگاه‌های انگلیس وداع کرد. سه‌شنبه شب از مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های انگلیس و در دیداری حساس، چلسی در ورزشگاه «استمفورد بریج» شهر لندن از لیورپول پذیرایی کرد و به برتری ارزشمند ۲ بر صفر رسید تا تیم تحت هدایت «فرانک لمپارد» راهی مرحله بعدی شود.در دقیقه ۱۳ ضربه «ویلیان» برزیلی با واکنش ضعیف «آدان» مواجه شد تا چلسی به گل نخست دست یابد.در دقیقه ۲۰ «کپا» دروازه‌بان اسپانیایی چلسی که پس از هفته‌ها به ترکیب اصلی آبی‌های لندن بازگشته بود با سه واکنش تماشایی دروازه تیمش را نجات داد و با تشویق بی‌امان تماشاگران مواجه شد. لیورپول که چند بازیکن اصلی خود از جمله «محمد صلاح»، «فیرمینو» و «آرنولد» را در ترکیب نداشت، توان گذشته را برای گلزنی از خود نشان نمی‌داد. در دقیقه ۶۴ «راس بارکلی» با شوتی تماشایی از پشت محوطه جریمه، گل دوم چلسی را ثبت کرد. چند دقیقه پس از آن، «پدرو» می‌توانست گل سوم میزبان را به ارمغان آورد که این بخت طلایی را از دست داد. در دقیقه ۷۳ ضربه «اولیویه ژیرو» پس از برخورد به دست «آدان» و دیرک دروازه لیورپول، به گل تبدیل نشد. با این اوصاف سومین شکست لیورپول طی روزهای اخیر رقم خورد تا تیم تحت هدایت «یورگن کلوپ» پس از چندین هفته درخشش، وارد اُفت شود. این تیم ابتدا در لیگ قهرمانان اروپا با یک گل مغلوب اتلتیکو مادرید شد، سپس با حساب سه بر صفر مقابل واتفورد در لیگ برتر جزیره شکست خورد و اکنون با قبول باخت مقابل چلسی از جام حذفی کنار رفت.

https://akhbar-rooz.com/?p=21914 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x