شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهناز اکملی آزاد شد

شهناز اکملی، زندانی سیاسی و مادر مصطفی کریم بیگی از جان باختگان اعتراضات سال ۸۸ که اسفندماه ۹۸ از زندان اوین به مرخصی اعزام شد، امروز شنبه ۳ مرداد از آزادی زود هنگام خود مطلع شد و دیگر به زندان باز نخواهد گشت.

به گزارش خبرگزاری هرانا خانم اکملی در تاریخ ۱۲ اسفند ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا و با بخشنامه رئیس قوه قضاییه به مرخصی اعزام شد.

شهناز اکملی در تاریخ ۶ بهمن ۹۵، توسط نیروهای وزارت اطلاعات در محل کار بازداشت و به منزل شخصی‌اش منتقل شد. ماموران وزارت اطلاعات پس از تفتیش منزل، کلیه وسائل شخصی مربوط به خانم اکملی را توقیف کردند و به همراه ایشان با خود بردند. این کنشگر مدنی و مادر دادخواه مورخ ۳۰ بهمن همان سال با تودیع قرار وثیقه بتا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

بر اساس حکم صادره در مرحله بدوی، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده، خانم اکملی به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به تحمل ۱ سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد. طی این حکم شهناز اکملی از هرگونه عضویت در فضای مجازی و عضویت در گروه ها و دسته جات سیاسی برای مدت نامعلومی منع شده است. این حکم همچنین خانم اکملی را ممنوع الخروج از کشور اعلام می کند.

حکم حبس و محرومیت شهناز اکملی اوایل مهرماه ۹۸ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شده بود. جلسه دادگاه با توجه به رویکرد تازه قوه قضاییه مبنی بر حذف الزامات ماده ۴۵۰ قانون آیین دادرسی کیفری که با اذن رهبری و بر خلاف قانون صورت گرفته، بدون حضور متهم و وکیل و اخذ دفاعیات آنان اقدام به تائید رای کرد.

شهناز اکملی نهایتا روز چهارشنبه ۲۵ دیماه ۱۳۹۸ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوره محکومیت خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=41338 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x