شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر بهداشت: گرفتار موج دوم کرونا شده ایم

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که به صورت مجازی و از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: باید به‌شدت بر اصول و پروتکل‌های بهداشتی ایستادگی کنیم. این اصول و شیوه‌نامه‌ها ابزار اصلی کار ما قبل از دارو و واکسن است و نباید اجازه دهیم این اصول دچار خدشه و تنزل شود.

وی افزود: برخی از مردم، مقامات و مدیران اجرایی به محض اینکه تخت‌های بیمارستانی خلوت‌تر می‌شود، فکر می‌کنند موج بیماری رد شده و دیگر خبری از کرونا نیست. قبل از موج جدید کرونا به مردم و مسئولان اجرایی هشدار دادم که مواظب باشید دقیقه ۹۰ گل نخوریم چراکه با یک ویروس بسیار چموش شطرنج ‌بازی می‌کنیم و نباید ضربه فنی شویم اما گرفتار موج دوم کرونا شدیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: دانشگاه‌های علوم پزشکی در نظارت و اجرای دقیق شیوه‌نامه‌های مختلف مربوط به مشاغل یا ماه محرم یا کنکور سراسری باید ایستادگی و مقاومت کنند. از تمام رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی انتظار ایستادگی بر اجرای دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی دارم و هرگونه سستی و عدول از اینها باعث گرفتاری بیشتر دانشگاه‌ها می‌شود.

نمکی اضافه کرد: دومین تقاضای بنده از رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی این است که در این مدت کمبودها را جبران کنند. در این مدت دستورهایی به معاونت‌های مختلف وزارت بهداشت داده‌ام که کمبودهای دانشگاه‌ها به ویژه در بخش بستری باید جبران شود. یکی از مشکلات ما در این شرایط، بخش اکسیژن و اکسیژن‌ساز بود و همکاران ما در این زمینه تلاش زیادی می‌کنند چون حیاتی‌ترین عنصر برای مدیریت بیماران بدحال کووید-۱۹ اکسیژن است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد نیروی انسانی باید به نیروهایی که در ماه‌های گذشته تلاش زیادی برای مبارزه با کرونا کردند، تسهیلات و تشویق‌هایی ارائه کرد. خوشبختانه تلاش کردیم و مجوز استخدام ۱۰ هزار نفر را در وزارت بهداشت گرفتیم و باید در این زمینه اقدامات را به‌سرعت انجام دهیم تا نیروهای تازه‌نفس به سیستم بهداشتی و درمانی کشور اضافه شوند.

https://akhbar-rooz.com/?p=43939 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x