شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

یوسف کاری به ۶ سال حبس محکوم شد

یوسف کاری، شهروند اهل اردبیل توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم روز سه شنبه ۲۶ آذرماه به آقای کاری ابلاغ شده است. در صورت قطعی شدن این حکم، از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری درخصوص او قابل اجرا خواهد بود. جلسه دادگاه آقای کاری در تاریخ ۱۹ آذرماه در شعبه یک دادگاه انقلاب اردبیل برگزار شده بود.

براساس این حکم که روز سه شنبه ۲۶ آذرماه به یوسف کاری ابلاغ شده است، آقای کاری توسط قاضی مهدوی راد رئیس شعبه ۱ دادگاه انقلاب اردبیل به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس و از بایت اتهام “عضویت در گروه به اصطلاح مدنی قومی از طریق شرکت مستمر در جلسات آنها به قصد بر هم زدن امنیت ملی” به ۵ سال حبس و مجموعا به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

در صورت قطعی شدن این حکم، از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “عضویت در گروه به اصطلاح مدنی قومی از طریق شرکت مستمر در جلسات آنها به قصد بر هم زدن امنیت” قابل اجرا خواهد بود.

جلسه دادگاه آقای کاری در تاریخ ۱۹ آذرماه در شعبه یک دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی مهدوی راد برگزار شده بود.

یوسف کاری، در تاریخ ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی در میدان شریعتی شهرستان اردبیل بازداشت و پس از پایان مراحل بازجویی به زندان اردبیل منتقل شد.

پس از آن علیرغم تامین قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از سوی خانواده آقای کاری، مسئولین از پذیرش آن خودداری کرده و به خانواده او اعلام کردند که قرار وثیقه وی به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

یوسف کاری سال گذشته نیز در جریان برگزاری مراسمی در کوه سبلان به همراه تعدادی دیگر از شهروندان بازداشت و پس از ساعاتی آزاد شده بود

https://akhbar-rooz.com/?p=15598 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x