جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

یولیا یوزیک، خبرنگار اهل روسیه آزاد شد

یولیا یوزیک خبرنگار اهل روسیه که پیشتر توسط نیروهای امنیتی در هتل محل اقامت خود در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود، آزاد شده و به کشورش بازگشت.

به گزارش عصر ایران، یولیا یوزیک خبرنگار زن اهل روسیه که هفته گذشته در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، آزاد شده و صبح پنج شنبه ۱۸ مهرماه ۹۸ با یک پرواز تهران را به مقصد روسیه ترک کرد.

بنا بر این گزارش، سفارت روسیه در تهران در صفحه توئیتر خود خبر از آزادی یولیا یوزیک داده است. آزادی خانم یوزیک نتیجه تلاش‌های مشترک سفارت روسیه در ایران و وزارت امور خارجه این کشور عنوان شده است.

طی اظهارات یکی از همکاران این خبرنگار روس، خانم یوزیک چندی پیش به ایران دعوت شد و اندکی بعد مجدد به تهران سفر کرد که به محض ورود او به تهران، ماموران امنیتی گذرنامه او را ضبط کردند و به او گفتند: می‌تواند به هنگام بازگشت آن را تحویل بگیرد، ولی عصر همان روز چند تن از نیروهای امنیتی با شکستن در اتاق او در هتل، وی را بازداشت کردند.

یولیا یوزیک از زمان بازداشت فقط توانسته بود به مدت یک دقیقه با بستگانش در مسکو تلفنی صحبت کند و در این تماس گفته است: “روی زمین در سلولش نشسته، ارتباطش با بیرون قطع است و قرار است روز شنبه دادگاهش تشکیل شود”.

اتهام او جاسوسی برای اسرائیل عنوان شده بود اما پس از احضار سفیر ایران در مسکو، اتهام او سفر بدون روادید به ایران اعلام شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=7224 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x