جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲۰۰۰ نفر از کارکنان ایران‌ایر در خطر اخراج قرار دارند

کاهش ۶۰ درصدی گردش مالی شرکت های هواپیمایی در جهان | خبرگزاری صدا و سیما

بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ایران به‌دلیل رکود اقتصادی شدید ناشی از بحران کرونا تصمیم دارد ۲ هزار نفر از کارکنان خود را اخراج کند.

سایت خبری تابناک روز یکشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۹ این خبر را منتشر کرده و نوشته است «تحریم‌های آمریکا» و شیوع ویروس کرونا مهمترین عواملی است که منجر به رکود شدید اقتصادی در صنعت هواپیمایی ایران شود.

کارگران و کارکنان ایران ایر پیشتر نیز با انتشار نامه‌ای سرگشاده که رسانه‌های ایران منتشر شد از سیاست‌های مدیرعامل این شرکت برای اخراج همکاران خودسخن گفته بودند: «هم اکنون بیش از ۲ هزار نفر از کارکنان، در یکی از بزرگترین شرکت‌های دولتی تابعه وزارت راه و شهرسازی به صورت کاملا پنهان در حال تسویه حساب و اخراج کامل تا قبل از عید ۱۴۰۰ می‌باشند».

بر اساس این نامه افرادی که در خطر اخراج قرار داده یا اخراج شده‌اند همه کارگرانی هستند که قراردادهای پیمانی یا موقت با این شرکت داشته‌اند.

به گفته کارکنان شرکت هواپیمایی ایران‌ایر این شرکت موظف بوده افرادی که دارای قراردادهای پیمانی با سابقه کار بیش از ۵ سال هستند را قراردادی کند اما نه تنها در این زمینه اقدامی نشده که برعکس آن‌ها را بصورت مقطعی از کار برکنار کرده است. این شرکت همچنین بنا بر آنچه در نامه کارکنانش آمده با کارمندان قراردادی خود، به جای قرارداد ۵ ساله، قراردادهای یک ساله بسته است.

« محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی فروردین ماه سال جاری تاکید کرده بود که هیچ شرکت حمل و نقلی حق تعدیل نیرو‌های انسانی خود را ندارد و در صورت انجام چنین اقدامی از تمامی مزایای تسهیلاتی بی بهره خواهد ماند.

مدیرعامل شرکت ایران‌ایر در حال حاضر «علیرضا برخور» از بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی است که تابستان سال جاری از سوی وزیر راه و شهرسازی به این سمت منصوب شده است.

شرکت ایران ایر بعنوان بزرگترین شرکت حمل و نقل هوایی ایران پیش از همه‌گیری کرونا به ۳۵ شهر ایران و ۲۶ شهر در اروپا بصورت مستقیم پرواز داشت اما با خروج آمریکا از توافق برجام از یک سو برای تعمیر و نوسازی ناوگان هواپیمایی خود با مشکل مواجه شد و از سوی دیگر همه‌گیری ویروس کرونا و کاهش پروازها موجب شدت گرفتن بحران اقتصادی در آن شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=101263 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x