جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بی‌خبری از کسری نوری، روزنامه نگار و زندانی سیاسی

کانون نویسندگان ایران: شنبه پنجم شهریور ماه، خانواده‌ی کسری نوری، روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی- عقیدتی، از انتقال او از بند سیاسی زندان عادل‌آباد شیراز به مکانی نامعلوم خبر دادند. با وجود گذشت دو روز از این انتقال که بدون ارائه‌ی دستور قضایی صورت گرفته، پیگیری‌های خانواده‌ و وکلای نوری نتیجه‌ای در بر نداشته و بی‌خبری از این درویش گنابادی به نگرانی‌ها پیرامون وضعیت او افزوده است.

کسری نوری اسفند ماه ۱۳۹۶ بازداشت شد و سپس در شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام شرکت در اعتراضات گلستان هفتم و نیز مشارکت در اعتراضات دی ۱۳۹۶ ایران به ۱۲ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به ثلاث باباجانی، ۲ سال ممنوع‌الخروجی و ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و فعالیت رسانه‌ای محکوم شد.

نوری که از اسفند ۱۳۹۶ تا کنون، بدون یک روز مرخصی، بیش از چهار سال از دوران محکومیت خود را در زندان‌های فشافویه، عادل‌آباد، اوین و دوباره عادل‌آباد سپری کرده، پیش از این نیز با بازداشت، زندان و پرونده‌سازی حاکمیت مواجه بوده است. او دو بار در دی‌ماه ۱۳۹۶ بازداشت شد و در سال ۱۳۹۰ نیز بازداشت ۱۵ ماهه‌ی او به حکم ۴ سال و ۴ ماه زندان انجامید.

در دو سال اخیر، تبعید نوری به زندان عادل‌آباد شیراز امکان ملاقات خانواده را با او به حداقل رسانده است. ادامه‌ی پرونده‌سازی در زندان، تبعید و اکنون انتقال نوری به مکان نامعلوم بر نگرانی‌ها پیرامون سلامت و جان این زندانی سیاسی افزوده است. بدیهی است که مسئولیت هر گزندی به جان و سلامت کسری نوری بر عهده‌ی حاکمیت و دستگاه قضایی آن است.

https://akhbar-rooz.com/?p=166784 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x