جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

باز هم مسی و هت تریک؛ لیورپولِ با ۸ امتیاز برتری در صدر؛ صعود امید ایران

لیورپول - منچسترسیتی

لیورپول جدال بزرگ هفته را برد تا اختلاف با منچسترسیتی به ۹ امتیاز برسد. لیورپول یازدهمین برد فصل را هم بدست آورد تا منچسترسیتی با شکست این هفته، راهی رتبه چهارم شود.

به گزارش وبسایت نود، در حساسترین و آخرین بازی هفته پانزدهم لیگ برتر انگلیس، لیورپول در آنفیلد میزبان منچسترسیتی بود که در نهایت توانست با کسب برتری قاطع ۳-۱، یازدهمین برد فصل خود را کسب کند و همچنان مقتدرانه صدرنشین باشد. به این ترتیب لسترسیتی با ۸ امتیاز اختلاف با لیورپول، در ردۀ دوم ایستاده است و منچسترسیتی اکنون چهارم است.

مسابقه از همان آغاز جذاب و پراتفاق شروع شد و ازقضا هم باز کمک داور ویدیویی نقشی تاثیرگذار داشت. در دقیقۀ ۶ مسابقه برخورد توپ به دست آرنولد اعتراض بازیکنان سیتی را در پی داشت، آنها معتقد به خطای پنالتی بودند ولی داور ادامۀ بازی اعلام کرد، همان توپ در سمت مقابل بدل به یک ضدحمله شد و فابینیو با یک شوت دیدنی و مهارناپذیر توانست بازی را ۱-۰ کند.

هفت دقیقه بعد، لیورپول روحیه گرفته توانست به گل بعدی برسد. باز هم یک ضدحمله سریع و دیدنی، سانتر فوق العاده رابرتسون از جناح چپ با ضربۀ سر تمام کننده صلاح همراه شد و لیورپول پیش از دقیقه ۱۵ به راحتی با دو گل از رقیب خود پیش افتاد. 

در ادامه نیمه، از فشار و انگیزه لیورپول برای حمله کاسته شد و سیتی سعی کرد بازی خود را به حریف دیکته کند. استرلینگ و آگوئرو صاحب بهترین فرصت های سیتی در نیمه نخست شدند که هر دو در زدن ضربات آخر دقت کافی و لازم را نداشتند تا دروازۀ رقیب را باز کنند هر چند که حضور آلیسون نیز مانع بزرگی بود.

با شروع نیمه دوم، باز این لیورپول بود که از فرصت های خود بهترین استفاده را برد و با زدن گل سوم، امیدهای سیتی را برای بازگشت به بازی کمتر کرد. یک سانتر دیگر از جناح راست این بار توسط هندرسون با حضور مؤثر مانه روی تیر دوم همراه شد و ضربۀ سر او راهی دروازه شد تا بازی در عین شگفتی ۳-۰ شود. این گل در دقیقه ۵۱ به ثمر رسید.

بعد از این گل هر دو تیم تعویض کردند. میلنر برای لیورپول در دقیقه ۶۱ وارد زمین شد و تیم میزبان در پی کنترل بازی رفت. در آن سمت هم دقیقه ۷۱ آگوئرو بیرون رفت و ژسوس به زمین آمد. هفت دقیقه بعد از این تعویض سیتی به گل نخست خود رسید.

این بار هم تأثیر کمک داور ویدیویی مشهود بود. دی بروین درون محوطه با فابینیو برخورد داشت ولی داور خطایی اعلام نکرد تا توپ در نهایت روی تیر دوم به سیلوا برسد و ضربۀ بغل پای او به گوشه دروازه رفت تا اختلاف کمتر شود. سیتی در دقایق پایانی تلاش زیادی کرد تا به گل بعدی هم برسد ولی به توفیق نرسید. بهترین فرصت آنها نصیب واکر شد که ضربۀ سر او نیز راه به جایی نبرد.

به این ترتیب جدال بزرگ هفته و شاید نیم فصل نخست را لیورپول برد تا پپ گواردیولا حالا با تیم کلوپ ۹ امتیاز اختلاف داشته باشد و به ردۀ چهارم سقوط کند.

یونایتد ۳ – ۱ برایتون؛ پیش به سوی تعطیلات!

منچستریونایتد موفق شد در اولدترافورد با نتیجه ۱-۳ برایتون را مغلوب کند.

یونایتد که هفته گذشته در دیداری عجیب در خانه بورنموث مغلوب شده بود، در آخرین دیدار خود قبل از تعطیلات بازی های ملی موفق شد برایتون را در خانه خود مغلوب کرده و با روحیه ای خوب به استقبال تعطیلات برود.اولین فرصت بازی در دقیقه ۱۴ و با حرکت انفرادی مارکوس راشفورد برای یونایتد شکل گرفت، اما ضربه این مهاجم جوان توسط رایان دفع شد.در دقیقه ۱۷ یونایتد به گل رسید. روی پاس مارسیال، آندرس پریرا در محوطه صاحب موقعیت شد و ضربه او بعد از برخورد به مدافعان برایتون و به شکل اتفاقی وارد دروازه این تیم شد.سه دقیقه بعد یونایتد به گل دوم هم رسید. روی ارسال یک ضربه ایستگاهی و اثرگذاری هری مگوایر، پروپر در دهانه دروازه به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و برتری یونایتد دو برابر شد.در ادامه جریان بازی آرام شد و موقعیت خاصی روی دروازه دو تیم ایجاد نشد. در اواخر نیمه اول و روی همکاری بازیکنان برایتون، کونلی در مقابل دروازه یونایتد صاحب موقعیت گلزنی شد اما ضربه سر او راهی به دروازه داوید دخیا نیافت تا شیاطین سرخ با زدن دو گل با چاشنی خوش شانسی راهی رختکن شوند.

یونایتد در اوایل نیمه دوم و روی همکاری فرد و دنیل جیمز و فرد می توانست به گل سوم هم دست یابد، اما ضربه هافبک برزیلی از فاصله ای دور در اختیار رایان قرار گرفت.در ادامه برایتون بازی را در اختیار گرفته و در دقیقه ۶۳ موفق شد اختلاف را به حداقل برساند. روی ارسال گراب از روی نقطه کرنر، لوییس دانک موفق شد با یک ضربه سر دقیق در محوطه گل اول برایتون را به ثمر برساند.سه دقیقه بعد یونایتد به گل سوم رسید. پاس به بیرون مارسیال با ضربه دقیق و تمام کننده راشفورد به طاق دروازه برایتون همراه شد و شیاطین سرخ ۱-۳ از حریف خود پیش افتادند.

در دقیقه ۷۹ یونایتد صاحب بخت خوبی از روی یک موقعیت ایستگاهی شده بود، اما ضربه فرد از بالای دروازه برایتون به بیرون رفت. در دقیقه ۸۹ و روی همکاری مارسیال و راشفورد، یونایتد باز هم صاحب موقعیت شد اما ضربه زمینی راشفورد با اختلاف کمی به بیرون رفت تا در نهایت یونایتد  موفق به غلبه بر برایتون شود.

بارسلونا با هت تریک مسی پیروز شد

بارسلونا با درخشش ستاره آرژانتینی اش توانست سلتاویگو را شکست دهد و به صدر جدول باز گردد. بارسلونا شنبه شب در هفته سیزدهم لالیگا برابر سلتاویگو قرار گرفت و ۴ بر یک پیروز شد.

در شروع نیمه اول بازی برابر بود تا این که داور خطای هند بازیکن سلتاویگو را اعلام کرد. او یک پنالتی به نفع  بارسلونا گرفت و لیونل مسی آن را به گل تبدیل کرد. مهمان تلاش کرد  تا بازی را به تساوی برساند و این اتفاق در دقیقه ۴۲ رخ داد‌. در وقت های اضافه مسی از طریق ضربه آزاد گل زیبایی به ثمر رساند تا آبی اناری ها با پیروزی به رختکن بروند.

مسی در نیمه دوم هت تریک خود را به ثبت رساند. مهاجم آرژانتینی دوباره با یک ضربه آزاد گلزنی کرد تا  بازی ۳ بر یک شود. سلتاویگو ناامید نشد و به حمله هایش ادامه داد اما بی نتیجه بود. مهار های مارک آندره تراشتگن قابل توجه بود. بارسلونا هم موقعیت گل داشت که در نهایت سرخیو بوسکتس در دقیقه ۸۵ گلزنی کرد.

یخ اتلتیکو بازشد؛ برتری شاگردان سیمونه بعد از دو هفته ناکامی

اتلتیکو بعد از دو هفته ناکامی مقابل اسپانیول به برتری رسید. در چارچوب هفته سیزدهم لالیگا اتلتیکو مادرید در ورزشگاه متروپولیتانو به مصاف اسپانیول رفت. شاگردان سیمئونه بعد از باخت در لیگ قهرمانان مقابل لورکوزن در بازگشت به لیگ مقابل اسپانیول با نتیجه ۳ بر یک به برتری دست یافتند تا بعد از دو هفته ناکامی در لیگ به پیروزی دست یابند. برای اتلتیکو کورآ ۴۵، موراتا ۵۸ و کوکه ۹۱ گلزنی کردند.

در جدول لالیگا اتلتیکو با ۲۴ امتیاز در مکان سوم قرار دارد.

صعود لاتزیو در شب شکست سنگین فیورنتینا

لاتزیو با برتری مقابل لچه به رتبه سوم رسید و کالیاری در دیداری به دور از انتظار فیورنتینا را در هم شکست. در چارچوب هفته دوازدهم سری آ ایتالیا ۳دیدار برگزار شد که مهمترین بازی‌های لاتزیو به مصاف لچه رفت و آتالانتا و سامپدوریا مقابل هم قرار گرفتند.لاتزیو در دیداری برتر با نتیجه ۴ بر ۲ لچه را در هم شکست و دیدار آتالانتا و سامپدوریا به تساوی انجامید.

نتیجه دیدارهای برگزار شده به شرح زیر است:
لاتزیو ۴ -لچه ۲
سامپدوریا صفر – آتالانتا صفر
اودینزه صفر – اسپال صفر

در دیگر دیدار کالیاری در دیدار عجیب با نتیجه ۵ بر ۲ مقابل فیورنتینا به برتری دست یافت.در جدول سری آ ایتالیا لاتزیو با ۲۴ امتیاز سوم و فیورنتینا با ۱۶ امتیاز هشتم است.

ایران ۲ – امارات صفر. صعود ایران

مصاف دو تیم ملی فوتبال جوانان ایران و امارات با برتری ۲ بر صفر شاگردان پورموسوی به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، در جریان رقابت‌های فوتبال مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا، دو تیم ملی جوانان ایران و امارات به مصاف هم رفتند که در نهایت ملی‌پوشان ایران موفق شدند با نتیجه ۲ بر صفر پیروز میدان شوند. در نیمه اول این بازی توپ و میدان در اختیار شاگردان پورموسوی بود اما دو تیم تا دقایق آخر بازی نتوانستند از موقعیت‌های نصفه و نیمه خود استفاده کنند تا اینکه در دقیقه ۴۴ آریا برزگر موفق شد از غفلت مدافعان امارات در محوطه جریمه استفاده کند و با یک ضربه پای راست، دروازه حریف را باز کند.

در نیمه دوم بازی هم ملی‌پوشان ایران صاحب توپ بودند و فرصت‌های گلزنی متعددی برای خود ایجاد کردند. تلاش ایران برای گلزنی در دقیقه ۸۱ جواب داد و مهدی هاشمی‌نژاد با یک شوت تک ضرب زیبا در محوطه جریمه حریف موفق شد گل دوم ایران را به ثمر برساند.در پایان بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود ملی‌پوشان جوان ایران به پایان رسید تا شاگردان سیروس پورموسوی با ۹ امتیاز صدرنشین گروه D این رقابت‌ها شوند و به مرحله بعد این مسابقات راه پیدا کنند. قرقیزستان با چهار و امارات با سه امتیاز به ترتیب دوم و سوم این گروه شدند.این بازی حدود ۲۵۰ تماشاگر داشت و ابراهیم شکوری، محمدرضا ساکت، ابراهیم صادقی، هومن افاضلی و اکبر محمدی از مهمانان ویژه این بازی بودند.

https://akhbar-rooz.com/?p=11628 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x