جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سپاه دو پایگاه آمریکا را با موشک مورد حمله قرار داد

سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه در ساعات نخست روز چهارشنبه از حملات موشکی نیروی هوا فضای سپاه به پایگاه عین الاسد و یک پایگاه دیگر در اربیل خبر داد. خبرگزاری های ایران از این عملیات به نام «آغاز انتقام» یآد کرده اند. از تلفات این حملات هنوز گزارشی منتشر نشده است

 شلیک دهها موشک به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد

سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه در ساعات نخست روز چهارشنبه از حملات موشکی به دو پایگاه عین الاسد در عراق و اربیل در اقلیم کردستان خبر داد. خبرگزاری های ایران از این عملیات به نام «آغاز انتقام» یاد کرده اند.

سخنگوی دولت روحانی از حملات موشکی سپاه به پایگاه های آمریکایی قدردانی کرده است.

به گزارش «اسکای نیوز»، ارتش عراق در بیانیه ای اعلام کرده است ۱۷ فروند از این موشک ها به پایگاه عین الاحسد و ۵ فروند دیگر به پایگاه نظامی آمریکا در اربیل اصابت کرده است .

بر اساس بیانیه ارتش عراق در حمله موشکی ایران، نیروهای عراقی هیچگونه تلفاتی نداشتند.

ئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اعلام کرد: هرگونه شرارت جدید آمریکا پاسخی کوبنده تر و قاطع تر در پی خواهد داشت.

رئیس ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در پی عملیات شب گذشته نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به آمریکا هشدار داد عملیات شب گذشته تنها بیانگر گوشه‌ای از توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به قتل سلیمانی توسط این کشور است و از این پس هرگونه شرارت جدید امریکا با پاسخی قوی تر، کوبنده تر و با وسعت بیشتر مواجه خواهد شد.

یک مقام سپاه در گفتگو با خبرگزاری فارس از «تلفات گسترده» آمریکایی ها در جریان این حملات خبر داده و مدعی شده است دست کم ۸۰ آمریکایی کشته و ۲۰۰ نفر زخمی شده اند.

سخنگوی کاخ سفید لحظاتی پس از حملات موشکی ایران گفت که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان این حملات قرار گرفته است.

استفانی گریشام گفت: «ما در جریان گزارش‌های مربوط به حملات علیه تاسیسات آمریکا در عراق هستیم. رئیس‌جمهور در جریان قرار گرفته‌اند و اوضاع را از نزدیک رصد می‌کنند و در حال مشورت با تیم امنیتی خود است».

علیرغم برخی گزارش‌ها که خبر از سخنرانی رئیس‌جمهوری آمریکا درباره حمله موشکی داده بودند، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ در این زمینه سخنرانی نخواهد داشت.

در همین حال، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، قانون‌گذاران ارشد ایالات متحده را در جریان حملات موشکی سپاه پاسداران قرار داد.

دستیاران نانسی پلوسی، رئیس دمکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده، و چاک شومر، رهبر اقلیت دمکرات در سنا، گفته‌اند خانم پلوسی و آقای شومر هر دو تلفنی با آقای پنس گفت‌وگو کرده‌اند.

خانم پلوسی در حساب کاربری‌اش در توئیتر خواستار کاهش خشونت از سوی طرفین شده و نوشته است که آمریکا و جهان تاب یک جنگ دیگر را ندارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=17245 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x