جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

شش ثانیه عجیب و واردات طلا از دهلی به ایران؛ تا وقتی وفادار هستی، تنها می‌مانی

قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران  در آسیا

نازک بین: محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری اسلامی گفت: در تهران به ما گفته بودند قهرمانی آسیا امتیاز المپیکی دارد اما در اینجا متوجه شدیم که اصلاً اینطور نیست و امتیازی ندارد!

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد اینکه سطح مسابقات چطور بود، عنوان کرد: برخی تیم‌ها مانند ازبکستان که نایب قهرمان جهان محسوب می‌شوند از برخی نفرات سهمیه گرفته برای قدرت تیمی استفاده کرد. در تهران به ما گفته بودند این رقابت‌ها برای کسب سهمیه المپیک امتیاز دارد و شاید تیم‌ها برای جمع کردن امتیاز بیایند اما الان که در مسابقات هستیم به ما گفتند اصلاً امتیاز ندارد شاید آنان بهتر از ما این موضوع را می‌دانستند.در ارتباط با همین مسابقات دیروز خبر کناره گیری بهروز هدایت در ۶ ثانیه آخر و در حالی که ۷ بر صفر از حریف خود جلو بود منتشر شد و گمانه زنی های متفاوت نیز در این باره زده شد. یک روز بعد از این اتفاق دکتر مهرشاد پورسعید اصفهانی رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی توضحیاتی را داده که عجیب بنظر می رسد. زیرا اگر فدراسیون کشتی از قبل چنین موردی را میدانسته چرا وی را به روی تشک فرستاده اند و یا چرا در ۶ ثانیه باقی مانده چنین موردی را به کشتی گیر اعلام کرده اند. یعنی فدراسیون کشتی تا این اندازه دقیق و ثانیه به ثانیه اخبار را رصد می کند؟ بخوانیم توضیحات رئیس کمیته پزشکی را:

نخست آنکه فدراسیون کشتی از زمان استقرار مدیریت جدید برای هر مسابقه در سطح ملی و کشوری به منظور ریشه کن سازی معضل دوپینگ از سازمان مبارزه با دوپینگ ایران (نادو) طی نامه رسمی برای انجام تست دوپینگ دعوت بعمل می آورد و در رقابت های بین المللی کشتی جام تختی در شیراز هم این امر انجام شد.

با توجه به همکاری نزدیک -نادو -با مربیان تیم ملی برخی نفرات انتخاب و از آن ها آزمایش دوپینگ گرفته شده البته افسران کنترل دوپینگ -نادو -هم از روش های معمول نیز برای انتخاب نفرات کمک می گیرند. که در مسابقات کشتی فرنگی جام تختی آقای بهروز هدایت نیز به پیشنهاد مربیان تیم ملی انتخاب شد و در ادامه ایشان با افسران کنترل دوپینگ همکاری کرده و آزمایش دادند.

با توجه به ضرورت انجام سریع تست های دوپینگ ورزشکاران بواسطه اعزام به رقابت های قهرمانی آسیا در هندوستان و پیگیری مستمر فدراسیون در این خصوص، نادو- طی نامه ای از آزمایشگاه کلن آلمان خواست که پاسخ ها را سریع و اورژانسی ارسال کنند که در پاسخ به درخواست نادو، آزمایشگاه کلن طی نامه ای اعلام کرد بواسطه ترافیک کاری امکان پاسخگویی سریع نمی باشد.

در ادامه نادو طی نامه ای، فدراسیون کشتی را از این امر آگاه کرد و در جلسه ی فنی که توسط کادر فنی تیم ملی برگزار شد به علت آنکه نمی‌شد بدون مدرک و مستندات فردی را از اعزام به مسابقات حذف کرد، ضمن ارشادات لازم کشتی گیران، همه افراد منتخب اعزام شدند.

در زمانی که مسابقات قهرمانی آسیا در کشتی فرنگی در حال برگزاری بود و قبل از انجام مسابقات نیمه نهایی آزمایشگاه کلن اعلام کرد که یکی از آزمایشات هدایتی مثبت شده و برای آزمایشات تکمیلی قرار است آزمایش های نهایی نیز انجام شود.

با توجه به این نامه اگر ورزشکاری موفق به کسب مدال شود، مدال ها از وی گرفته خواهد شد و اگر ورزشکار ما موفق به کسب مدال می شد باید آزمایش دوپینگ دیگری می داد که این مورد شامل جریمه جدیدی برای او می شد و از طرف دیگر اینکار بدور از اخلاق و رفتار حرفه ای نیز بود. بنابراین به بهروز هدایت اطلاع داده شد که از انجام کشتی انصراف دهد و نهایتا وی هم از ادامه مسابقات کنار گذاشته شد.

۱- تست دوپینگ از ورزشکار گرفته شده است و نامبرده همکاری لازم را داشته است.
۲- ادامه روند مسابقه بعد از مشخص شدن آزمایش، جرایم مالی بیشتری درپی داشت.
۳- تداوم مسابقه باعث حذف ورزشکاران توسط کشتی گیر ما و خارج از اخلاق بود.
۴- روند حذف ورزشکار ما سریعا و بلافاصله بعد از اعلام نتایج از سوی آزمایشگاه کلن صورت گرفت.
۵- با توجه به مشکوک بودن مربیان به ورزشکاران نامه نگاری از سوی فدراسیون کشتی و فدراسیون پزشکی ورزشی در اسرع وقت انجام شد.
۶- بعلت ترافیک کاری آزمایشگاه کلن نتایج دیر اعلام شده است.

با این توصیف، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با ۵ مدال طلا، یک مدال نقره و ۳ مدال برنز مقتدرانه عنوان قهرمانی سی امین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در کشور هند را بدست آورد. تا به قولی مثل همیشه واردات طلا به ایران و این بار از دهلی توسط کشتی ادامه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، سی امین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه در شهر دهلی نو کشور هندوستان برگزار شد که در پایان تیم ایران با ۵ مدال طلای پویا ناصرپور در وزن ۵۵ کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در وزن ۷۲ کیلوگرم، مهدی ابراهیمی در وزن ۸۲ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، یک مدال نقره پژمان پشتام در وزن ۷۷ کیلوگرم و ۳ مدال برنز مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم، میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم و حسین اسدی در وزن ۶۷ کیلوگرم و کسب ۱۹۰ امتیاز مقتدرانه بعنوان قهرمانی دست یافت.

این قهرمانی در حالی بدست آمد که تیم ایران در مسابقات سال گذشته با ۱۶۵ امتیاز و اختلاف ۲ امتیاز نسبت به تیم ازبکستان قهرمان شد اما امسال با ترکیبی جوان که ۹ نفر آن برای اولین بار راهی این مسابقات می شدند با ۱۹۰ امتیاز و  ۴۴ امتیاز اختلاف امتیاز نسبت به تیم دوم بعنوان قهرمانی رسید.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- پویا ناصرپور (ایران) ۲- جسوربک اورتیبکوف (ازبکستان) ۳- آروجان حالاکورکی (هند) و خورلان ژاکانشا (قزاقستان)
۶۰ کیلوگرم: ۱- کنیچیرو فومیتا (ژاپن) ۲- ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان) ۳- اسلام جان بهرام اف (ازبکستان) و مهدی محسن نژاد (ایران)
۶۳ کیلوگرم ۱- المورات تاسمورادوف (ازبکستان) ۲- جین سئوب سونگ (کره جنوبی) ۳- مبین جان احمداف (تاجیکستان) و میثم دلخانی (ایران)
۶۷ کیلوگرم: ۱- ریو هان سو (کره جنوبی) ۲- محمود بخشیلوف (ازبکستان) ۳- آشو (هند) و حسین اسدی (ایران)
۷۲ کیلوگرم: ۱- امین کاویانی نژاد (ایران) ۲- ابراگیم ماگومادوف (قزاقستان) ۳- روسلان تساریف (قرقیزستان) و آدیتیا کوندو (هند)
۷۷ کیلوگرم: ۱- تمرلان شادوکایف (قزاقستان) ۲- پژمان پشتام (ایران) ۳- حسین البیدهان (عراق) و رنات ایلیاز اولو (قرقیزستان)
۸۲ کیلوگرم: ۱- مهدی ابراهیمی (ایران) ۲- جان هیون چوی (کره جنوبی) ۳- جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) و یوگنی پولیوادوف (قزاقستان)
۸۷ کیلوگرم: ۱- سونیل کومار (هند) ۲- آزات سالیدینوف (قرقیزستان) ۳- عظمت کاستوبایف (قزاقستان) ۴- تاکاهیرو تسورودا (ژاپن) بهروز هدایت (حذف شد)
۹۷ کیلوگرم: ۱- محمدهادی ساروی (ایران) ۲- سی یئول لی (کره جنوبی) ۳- هاردیپ (هند) و محمدعلی شمس الدین اف (ازبکستان)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱- امین میرزازاده (ایران) ۲- مین سئوک کیم (کره جنوبی) ۳- رومان کیم (قرقیزستان) و منصور شادوکایف (قزاقستان)

رده بندی تیمی:

۱- ایران ۱۹۰ امتیاز

۲- ازبکستان ۱۴۶ امتیاز

۳- قزاقستان ۱۳۶ امتیاز

۴- کره جنوبی ۱۳۰ امتیاز

۵- هند ۱۲۷ امتیاز

۶- قرقیزستان ۱۱۹ امتیاز

۷- ژاپن ۹۸ امتیاز

۸- تاجیکستان ۳۷ امتیاز

پایان کاسیاس، یکی از آخرین شمایل تعصب در فوتبال؛ تا وقتی وفادار هستی، تنها می‌مانی

هیچ کس انتظار نداشت ایکر کاسیاس به بهانه قبول پست مدیریتی به روند خداحافظی‌اش از فوتبال سرعت ببخشد.

به گزارش سایت نود، اعلام رسمی خداحافظی ایکر کاسیاس از فوتبال آن هم چند روز پس از کاندیداتوری برای ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا، پسرک معصوم مادریدی را هم به لیست افرادی که زیبایی‌ها را به شهرت و پشت میزنشینی می‌بازند، اضافه کرد.

 البته که تبعات سکته سال قبل، رمقی برای ادامه دوران حرفه‌ای یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال باقی نگذاشته بود اما او بعد از اعلام خداحافظی در آن مقطع بازگشته بود و گاهی در دروازه پورتو می‌ایستاد اما در نهایت مشغلات مربوط به کاندیدا شدن برای ریاست فدراسیون فوتبال کار خودش را کرد! 

پایانی عجیب 

سقوط کاسیاس از ضربه عامدانه آربلوا، هم‌‌تیمی‌اش در رئال مادرید به انگشتانش در جدال با والنسیا در لالیگا شروع شد؛ جایی که گفته شد آربلوا با موافقت مورینیو، عامدانه کاسیاس را مصدوم کرد تا بهانه لازم برای نیمکت‌نشین شدن ایکر، دروازه‌بان مورد غضب واقع شده از سوی مورینیو (به خاطر ارتباط خوب با بازیکنان بارسلونا و اتهام جاسوسی!) ایجاد و او حتی پس از بهبود مصدومیت هم نیمکت‌نشین شود. مورینیو با این اقدام فشارهای قبلی را از روی دوش خودش برداشت. پیش از این او در یکی از بدترین اقدامات دوران حرفه‌ای خودش آدان بی‌تجربه را به جای کاسیاس شماره یک تیمش کرد و وقتی فشار مضاعف هواداران و ضعف آدان را دید، مجبور شد کاسیاس را برگرداند. برای نیمکت‌نشین کردن دوباره ایکر، مصدوم کردن او توسط بازیکن خودی در دستور کار قرار گرفت و مورینیو به هدفش رسید. کاسیاس به قول خودش روزها روی نیمکت چهره‌ای راضی داشت اما شب‌ها از شدت ناراحتی می‌گریست. در نهایت اوضاع عوض شد. مورینیو زیر فشار شدید هواداران از رئال جدا شد و کاسیاس ابتدا به صورت چرخشی و سپس به عنوان سنگربان ثابت به تیم بازگشت. او به عنوان کاپیتان دهمین جام قهرمانی رئال مادرید در اروپا را بالای سر برد اما آن بازیکن قبل از مصدومیت نشد. رئال بی‌رحمانه، اسطوره‌اش  را فروخت و در کنفرانس خبری که خیلی خلوت بود، اشک‌های خداحافظی کاسیاس، اشک خیلی‌ها را درآورد. او به پورتو رفت و پس از چند فصل متوسط با سکته، دنیا را شوک‌زده کرد. ایکر بازگشت و البته دیگر دروازه‌بان ثابت نبود. خیلی‌ها انتظار داشتند با قدرت بازگردد اما به جای زمین بازی در راهروهای فدراسیون فوتبال اسپانیا خبر ساز شد و برای ریاست بر این نهاد ثبت‌نام کرد. گویا پس از عمری جفا دیدن در قبال مهربانی‌هایش تصمیم گرفته عافیت‌طلبی کند و به جای یکی ۲ سال بازی در فدراسیون فوتبال اسپانیا، منافعش را تامین کند. ایکر مصداق بارز دیالوگ تاریخی فیلم «سینما پارادیزو» است؛ تا وقتی وفادار هستی، تنها می‌مانی.»

 ستاره قصه ما، وفادارانه تنها ماند و حالا می‌رود تا در جبهه‌ای دیگر، دنیایی مادی‌تر و نه الزاما زیباتر از جهانی که خودش در رئال برای مادرید و دنیا ساخت را تجربه کند.

عملکرد چهار نماینده ایران از دو نگاه

تاخت و تاز سعودی با چهار صدرنشین در ACL

پرونده شب دوم مرحله گروهی ACL2020 با چهار صدرنشینی تیم های عربستانی بسته شد تا آماری عجیب برای سعودی ها ثبت شود.

به گزارش “ورزش سه”، کمتر کسی تصور می کرد در پایان دومین روز از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ چهار نماینده عربستان با کسب حداکثر امتیازات صدر جدول گروه های چهارگانه غرب قاره کهن را به خود اختصاص دهند اما این اتفاق تنها بعد از گذشت دو روز از مرحله گروهی افتاد تا سعودی ها سر از پا نشناسند.

الهلال، النصر، الاهلی و التعاون چهار نماینده سعودی ها در این فصل از رقابت ها موفق شدند در روز دوم رقابت ها به چهار برد شیرین برابر رقبای خود رسیده و حداکثر امتیازات این روز یعنی ۱۲ امتیاز از ۱۲ امتیاز ممکن را به حساب خود واریز کنند. نکته جالب تر این که هر چهار تیم حریفان خود را با دبل از پیش رو برداشته و در هر چهار بازی نیز مهاجمان مرد اول مصاف ها لقب گرفتند.

همین اتفاق سوژه خوبی برای رسانه های سعودی بود تا با پرداختن به نتایج و اتفاقات مشابه برای نماینده های عربستان در گروه های چهارگانه از آنها به عنوان مدعیان اول صعود نام برده در این بین به التعاون رقیب آتی پرسپولیس در لیگ قهرمانان لقب شگفتی ساز این رقابت ها را بدهند.

مقایسه عملکرد نمایندگان ایران با تیم‌های آسیایی؛ نزدیک به فاجعه!

چهار نماینده ایران هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا را با نتایجی ضعیف به پایان بردند تا در مجموع نسبت به تیم‌های غرب آسیا عملکرد ضعیفی در این فصل از خود بر جای بگذارند.

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان یافتن هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در غرب قاره کهن جمعاً ۱۶ تیم به میدان رفتند و ۳۲ بازی در منطقه غرب برگزار شد. عربستان، ایران و امارات با داشتن ۴ سهمیه بیشترین سهم را در غرب آسیا دارند. قطر با ۲ نماینده، عراق و ازبکستان هم هر کدام با یک نماینده دیگر سهمیه‌های غرب آسیا را تشکیل می‌دهند.

عربستانی‌ها در مجموع ۲۰ امتیاز به دست آورده‌اند و از این نظر از سایر کشورها پیش هستند. پس از عربستان قطری‌ها با ۲ تیمی که در مسابقات دارند ۷ امتیاز کسب کرده‌اند تا با فاصله زیاد بعد از تیم‌های عربستانی، در رده دوم قرار بگیرند.

تنها نماینده ازبکستان با کسب ۶ امتیاز باعث شده تا کشور ازبکستان بعد از عربستان و قطر با همین یک نماینده، بیشترین امتیاز را به دست آورده باشد.

اماراتی‌ها و ایرانی‌ها عملکردی شبیه به هم دارند. هر دو کشور ۴ نماینده در این مسابقات دارند و نماینده‌های آنها در مجموع ۵ امتیاز به دست آورده‌اند و کمترین امتیاز هم به کشور عراق تعلق دارد که تنها نماینده این تیم یک امتیاز به دست آورده تا عراق کم امتیاز ترین تیم مسابقات باشد.

از نظر نسبت امتیاز گیری، پاختاکور تنها نماینده ازبکستان با کسب ۶ امتیاز از دو بازی و کسب ۱۰۰ درصد امتیازات، این کشور را در صدر قرار داده است. این تیم به طور متوسط ۳ امتیاز از هر بازی گرفته است.

پس از ازبکستان، عربستانی‌ها با میانگین ۲/۵ امتیاز از هر بازی در رده بعدی قرار می‌گیرند، قطری‌ها با میانگین ۱/۷۵ امتیاز از هر بازی سومین کشور برتر در غرب آسیا هستند.

ایران و امارات با میانگین ۰/۶۲۵ امتیاز از هر بازی در رده‌های بعدی قرار دارند و عراق هم با میانگین ۰/۵ امتیاز به ازای هر بازی ضعیف ترین عملکرد را دارد.

جوانان نایب قهرمان شدند، نوجوانان چهارم

تیم ملی جوانان با کسب ۶۹۴ امتیاز نایب قهرمان آسیا شد و تیم ملی نوجوانان با کسب ۳۰۵ امتیاز به مقام چهارم رقابتهای قهرمانی ۲۰۲۰ آسیا در تاشکند رسید.

به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، رقابتهای قهرمانی نوجوانان و جوانان ۲۰۲۰ قاره آسیا، از ۲۵ تا ۳۰ بهمن ماه با رقابت ۱۹۷ وزنه‌بردار دختر و پسر در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد. ۱۱۷ پسر شرکت‌کننده که ۴۸ نفر در بخش نوجوانان و ۸۵ نفر هم در بخش جوانان با یکدیگر به رقابت پرداختند. تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان به ترتیب با ۴ و ۸ ملی‌پوش در این دوره از رقابتهای شرکت کرد که حسن عمادی در دو رده سنی نوجوانان و جوانان به روی تخته رفت.

تیم ۴ نفره نوجوانان کشورمان با کسب ۳ مدال طلا، ۷ نشان نقره و ۲ گردن‌آویز برنز و ۳۰۵ امتیاز تیمی در رده چهارم آسیا قرار گرفت.

رده‌بندی تیمی نوجوانان: 
۱-ازبکستان با ۷۳۸ امتیاز (۱۰ وزنه‌بردار)
۲- تایپه با ۶۸۹ امتیاز (۱۰ وزنه‌بردار) 
۳- اندونزی با ۳۲۱ امتیاز (۵ وزنه‌بردار)
۴- ایران با ۳۰۵ امتیاز (۴ وزنه‌بردار)

همچنین تیم ملی وزنه برداری جوانان نیز با هشت نفر در این مسابقات شرکت کرد که در نتیجه ملی‌پوشان کشورمان ۴ مدال طلا، ۱۰نشان نقره و ۵گردن آویز برنز و ۶۴۱ امتیاز نایب قهرمان آسیا شدند.
رده‌بندی تیمی جوانان:
۱- ازبکستان با ۶۹۴ امتیاز (۱۰وزنه‌بردار)
۲- ایران ۶۴۱ امتیاز (۸ وزنه‌بردار)
۳- عربستان با ۶۱۵ امتیاز (۱۰ وزنه‌بردار)

مدال‌آوران ایران در این رقابتها به شرح زیر هستند:
دسته ۶۷ کیلوگرم جوانان: حسین پاکار (یک نقره یکضرب)
دسته ۷۳ کیلوگرم جوانان: میرمصطفی جوادی (دو نقره و یک برنز) و روح‌الله بیرانوند (یک نقره و دو برنز)
دسته ۸۹ کیلوگرم نوجوانان: محمد پورحسن (یک نقره و دو برنز )
دسته ۹۶ کیلوگرم جوانان: افشین طاهری (یک طلا و دو نقره)
دسته ۱۰۲ کیلوگرم: حسن عمادی (نوجوانان۳نقره) و ابوالفضل خاکپور ( جوانان یک برنز و دو نقره) 
دسته ۱۰۲+ کیلوگرم نوجوانان: امیررضا محمدنیا (سه نقره) و علیرضا اسفندیاری(سه طلا) 
دسته ۱۰۹+ کیلوگرم جوانان: آیت شریفی (دو طلا و یک نقره) و رضا حسن‌پور(یک طلا، یک نقره و یک برنز)

https://akhbar-rooz.com/?p=20654 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x