جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

علی مطیری در زندان شیبان اهواز اعدام شد

Bild

علی مطیری از روز شنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ همراه با جاسم حیدری، علی خسرجی، حسین سیلاوی و علی مجدم، ۴ نفر دیگر از زندانیان سیاسی در زندان شیبان اهواز با دوختن لب‌های خود اقدام به اعتصاب غذا کرده بود

منابع حقوق بشری در خوزستان می‌گویند صبح امروز پنجشنبه ۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، حکم اعدام علی مطیری بوکسور محبوس در زندان شیبان اهواز اجرا شده است.

علی مطیری، مربی حرفه‌ای بوکس و بوکسور نیمه‌حرفه‌ای در سال ۱۳۹۷ در شهر شیبان و منزل پدری‌اش توسط ماموران اداره اطلاعات این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

او متهم بود که دونفر از نیروهای بسیجی اهواز را در یک درگیری به قتل رسانده است اما به گفته یکی از هم‌بندی‌هایش، این ورزشکار وقتی اتهام‌ها را پذیرفته که بیش از یک سال در سلول انفرادی نگه‌داری شده و بارها مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفته بود.

دادگاه کیفری یک اهواز از بابت اتهامات محاربه، افساد فی الارض و دو فقره قتل عمد (قتل دو بسیجی به نام‌های بشیر حمیدی و حسن کارون بهمنشیر) این شهروند اهوازی را محاکمه و در در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷به قصاص و به اعدام با چوبه دار محکوم شد.

حکم صادره پس از تقاضای فرجام خواهی به شعبه ۳۳دیوان عالی کشور ارجاع داد شده و قضات پس از بررسی محتویات پرونده در تاریخ ۲۳تیر ۱۳۸۸ آن را تایید کرد.

علی مطیری از روز شنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ همراه با جاسم حیدری، علی خسرجی، حسین سیلاوی و علی مجدم، ۴ نفر دیگر از زندانیان سیاسی در زندان شیبان اهواز با دوختن لب‌های خود اقدام به اعتصاب غذا کرده بود.

اعتصاب غذای این شهروندان در اعتراض به ممنوعیت ملاقات و بدرفتاری مسئولان زندان صورت گرفته بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=102429 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x