جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

لیگ ملت‌های والیبال، ایران ۲ – ۳ آلمان؛ سه سکوی رویایی؛ ایران ۱۰ کامبوج ۰

نازک بین: طراحی سکوهای قهرمانی در بازی های المپیک اهمیت بسیاری دارد و سعی شده در طراحی آن از نمادهایی استفاده شود. به گزارش ایسنا، ۴۲ روز تا آغاز بازی های المپیک توکیو باقی مانده است و مردم جهان منتظر هستند تا ببینند کدام ورزشکاران بر روی سکوی المپیک قرار می گیرند. سکوهای قهرمانی، مهمترین بخش بازی ها هستند چون قرار است رویای خیلی از ورزشکاران را محقق کند. از آنجا که سکوها نیز کاملا در چشم هستند بنابراین کمیته برگاری هر دوره از بازی ها سعی کرده در طراحی سکوها از طرح و رنگی استفاده کند که پیامی را به همراه داشته باشد. در اینجا به سکوهای المپیک از سیدنی ۲۰۰۰ تا توکیو ۲۰۲۰ نگاهی می اندازیم:

توکیو ۲۰۲۰، سازگاری المپیک با محیط زیست-سکوهایی که در توکیو ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار می گیرد با استفاده از زباله های پلاستیکی خانگی بازیافتی ایجاد شده اند که توسط مردم در سراسر ژاپن جمع آوری شده اند. همچنین زباله های پلاستیکی صید شده از دریا نیز مواد پایه تشکیل دهنده برای ساخت سکوهای المپیک هستند. آلومینیوم هایی که از ساختمانهای مسکونی تخریب شده در زلزله ۲۰۱۱ باقی مانده بود نیز در ساخت سکوها بکار رفته اند. مسئولان ژاپنی تلاش زیادی دارند تا المپیک توکیو تا جایی که ممکن است سازگار با محیط زیست باشد.

ریو ۲۰۱۶: ادای احترام به محیط زیست-سکوهای قهرمانی المپیک ریو ۲۰۱۶  با چوب جنگل  تولید و با گیاهان ساحلی بومی تزئین شده بودند. رنگ های آبی ، سبز ، زرد و نارنجی سکو، نمادی از هویت بصری بازی ها بودند.
سکوها باید به اندازه کافی سبک باشند تا بتوانند به راحتی حمل و مونتاژ شوند ، اما همچنین به قدری قدرتمند باشند که بتوانند تا ۱۸ ورزشکار را در هر پایه نگه دارند.

لندن ۲۰۱۲: سکوهای بنفش  تجسم انرژی ورزشکاران است-برای اولین بار در تاریخ، یک طرح برای سکوی بازیهای المپیک و پارالمپیک استفاده شد. طراحی سکو های لندن ۲۰۱۲ جمعی از دانشجویان هنر از کالجی در لندن انجام دادند. طراحی آنها به گونه ای  بود که حالت سه بعدی به سکو دادند.  رنگ بنفش استفاده شده نیر تجسم انرژی ورزشکاران حاضر در مسابقات بود.

پکن ۲۰۰۸:طراحی سکو با ابرهای خوش شانسی-سکوی المپیک پکن ۲۰۰۸ ، شبیه مشعل المپیک با طرح “ابر خوش شانسی” بود. در افسانه های چینی ، ابرهای خوش شانسی نشان دهنده برکت هستند. سکوها به صورت مربع ساخته شدند و به شکل روبان چینی طراحی شده بود که نمادی از چگونگی اتصال تمام دنیا از طریق ورزش بود.
آتن ۲۰۰۴: فرهنگ غنی یونان باستان و مدرن-در طول بازیهای المپیک باستان ، یکی از بزرگترین افتخارات یک ورزشکار کسب تاج المپیک بود ( تاج برگ زیتون از یک درخت مقدس در نزدیکی معبد زئوس). در بازی های المپیک  آتن ۲۰۰۴  ورزشکارانی که  روی سکو ایستادند، با شاخه و برگ های زیتون، تاج گذاری کردند.
سیدنی ۲۰۰۰: سکوهایی به رنگ‌مدال طلا ، نقره و برنز-برایان تامسون ، طراح تئاتر ، اپرا و فیلم استرالیایی  وظیفه طراحی سکوی المپیک سیدنی ۲۰۰۰ را به عهده گرفت. سکو از  شیشه فایبرگلاس ساخته شد و شامل سه سکوی استوانه  به هم پیوسته و با رنگ های طلا ، نقره و برنز رنگ آمیزی شده بودند تا  نوع مدال ها  را نشان دهند.
  پنج حلقه المپیک در مرکز اصلی سکو بود که که روی آن نوشته شده بود سیدنی ۲۰۰۰.

پیروزی آلمان

تیم ملی والیبال ایران در دور نهم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال به مصاف آلمان رفت و ۳ بر ۲ تن به شکست داد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال مردان ایران در نهمین دور از رقابت‌های لیگ ملت‌ها، جمعه ۲۱ خرداد از ساعت ۱۲:۳۰ به مصاف آلمان رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ تن به شکست داد.

بلندقامتان ایران در حالی مقابل آلمان صف آرایی کردند که در هشت بازی گذشته به پنج پیروزی دست یافته بودند. ملی پوشان ایران در بازی اول و دوم مقابل ژاپن و روسیه تن به شکست داده اما در بازی سوم تا هفتم مقابل هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان و آمریکا به پیروزی رسیدند.  

بلندقامتان ایران در بازی روز گذشته در یک بازی نزدیک بازی را به صربستان، قهرمان اروپا واگذار کردند.  

تیم ملی آلمان در این رقابت ها موفق شده تنها به سه پیروزی دست یابد. آلمان مقابل استرالیا، بلغارستان و اسلوونی به پیروزی رسید و مقابل تیم های فرانسه، آرژانتین، هلند، صربستان و آمریکا تن به شکست داد.  

دو تیم درحالی به مصاف هم رفتند که ملی پوشان والیبال ایران با کسب پنج پیروزی با ۱۶ امتیاز در رده ششم این رقابت ها قرار دارد و آلمان با سه پیروزی و ۱۱ امتیاز، در رده دهم این رقابت ها ایستاده است.

آخرین تقابل تیم ملی ایران و تیم ملی آلمان به سال ۲۰۱۹ بر می گردد که ایران در این بازی موفق شد آلمان را با نتیجه قاطع ۳ بر صفر شکست دهد. لازم به ذکر است که در ۶ بازی اخیر این دو تیم هر تیم توانسته به ۳ پیروزی دست پیدا کند.

بلندقامتان ایران با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، میثم صالحی، میلاد عبادی پور، مسعود غلامی، صابرکاظمی و آرمان صالحی (لیبرو)  مقابل آلمان صف آرایی کردند.

ست اول: ایران ۲۵ – ۲۳ آلمان

در امتیاز ۴ به سود آلمان، رالی ۳۰ ثانیه‌ای زیبا بین دو تیم شکل گرفت که در آخر تیم ملی آلمان توانست امتیاز توپ را به نام خود کند تا با نتیجه ۴ بر ۲ از ایران جلو بیفتد.

سرویس های سرعتی آلمان و اشتباهات فردی تیم ملی ایران باعث شد ملی پوشان با نتیجه ۶ بر ۲ عقب بیفتند که پس از ایجاد این اختلاف امتیاز، ولادیمیر آلکنو تصمیم گرفت وقت استراحت بگیرد و در این امر هم موفق بود تا امتیازات ۶-۴ به سود آلمان شود.

در ادامه کار ملی پوشان والیبال ایران عملکرد بهتری نسبت به آلمان داشتند و توانستند اختلاف امتیاز را جبران کنند تا دو تیم در امتیاز ۷ برابر شوند.

در اوایل ست اول، ایران توانست اختلاف امتیاز را جبران کند و به بازی برگردد تا تیم ملی ایران با نتیجه ۱۰-۸ از آلمان پیش بیفتد.

در پوئن ۱۶به سود ایران، سعید معروف توانست با فریب دفاع آلمان توپ را جای خالی انداخته و امتیاز این توپ را به نام ایران کند. در اواسط بازی در ست اول، تیم ملی والیبال ایران برتر از آلمان بود و توانست با نتیجه ۱۷-۱۵ اختلاف خود را با آلمان حفظ کند.

صابرکاظمی در پوئن ۲۰ به سود ایران، توانست امتیاز مستقیم از سرویس کسب کند که با تشویق ولادیمر آلکنو همراه بود.

تیم ملی والیبال آلمان نا امید نشد و توانست به بازی برگردد تا دو تیم در امتیاز ۲۱ برابر شوند؛ بلافاصله پس از تساوی آلکنو وقت استراحت برای ایران درخواست کرد. در پوئن ۲۴ به سود ایران، سعید معروف توانست امتیاز مستقیم از سرویس کسب کند تا ایران ۲۴-۲۲ از آلمان جلو بیفتد.

در انتهای ست اول این بازی، تیم ملی والیبال ایران برتر از تیم ملی آلمان بود و  موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ این ست را به نام خود کند.

ست دوم: ایران ۲۰ – ۲۵ آلمان

در ابتدای ست دوم این رقابت، تیم ملی والیبال ایران و تیم ملی آلمان پایاپای پیش رفته و در امتیاز ۳ برابر شدند.

میلاد عبادی پور ملی پوش والیبال ایران در این بازی در حد انتظار ظاهر نشد تا ایران با نتیجه ۸ بر ۶ از آلمان عقب بیفتد. در ادامه کار، اشتباهات فردی تیم ملی ایران بیش از آلمان بود و با این تفاصیل آلمان با نتیجه ۱۲ بر ۹ از ایران جلو افتاد.

در اواسط بازی در ست دوم، تمرکز ملی پوشان والیبال ایران به هم ریخته بود و آلکنو در امتیاز ۱۵-۱۰ به سود آلمان وقت استراحت گرفت.

بلندقامتان ایران در ضربات سرویس در ست دوم این دیدار موفق نبوده و با نتیجه ۱۹-۱۴ از آلمان عقب افتادند.

والیبالیست های ایران در اواخر ست دوم اختلاف امتیاز را کم کردند تا ۲۴-۲۰ نتیجه به سود آلمان شود.

تیم ملی آلمان در ست دوم مقابل ایران عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت و توانست با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ مقابل ایران به پیروزی برسد تا هر تیم یک ست را به نام خود کند.

ست سوم: ایران ۱۹ – ۲۵ آلمان

تیم ملی والیبال آلمان که برای پیروزی به این بازی آمده بود ست سوم را خوب آغاز کرد و با نتیجه ۳ بر ۱ از ایران جلو افتاد.

میلاد عبادی پور در ابتدای این ست بار دیگر عملکرد خوبی نداشت تا آلمان با نتیجه ۸ بر ۳ از ایران پیش بیفتد.

در ابتدای این ست، ملی پوشان والیبال پر اشتباه ظاهر شدند تا ایران ۱۰-۳ از حریف عقب بیفتد.  آلکنو پس از بهم ریختن تمرکز بلندقامتان ایران، وادی را به جای معروف داخل زمین آورد اما تاثیر گذار نبود تا آلمان با نتیجه ۱۳-۴ اختلاف خود را با ایران زیاد کند.

آلکنو پس از ناکامی در تعویض، تصمیم گرفت میلاد عبادی پور را بیرون بکشد و اسفندیار را جایگزین این بازیکن کند.

در اواسط ست سوم، بازیکنان ایران اشتباهات خود را ادامه دادند تا ملی پوشان ایران با نتیجه ۱۷ بر ۸ از آلمان عقب بیفتند.

ایران که روحیه خود را در این ست باخته بود عملکرد بسیار ضعیفی از خود به جای گذاشت و با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ ست سوم را به آلمان واگذار کرد.

ست چهارم: ایران ۲۵ – ۱۹ آلمان

ایران درحالی پا به این ست گذاشت که تنها به برد فکر می‌کرد. ملی‌پوشان والیبال ایران درصورت باخت در این ست بازی را به آلمان واگذار می‌کردند.

نیمکت ایران در ست چهارم، بازیکنان داخل زمین را تشویق می کردند و سعی داشتند که روحیه ی آنها را افزایش دهند. سرمربی آلمان به نیمکت ایران اعتراض کرد که با پاسخ قاطع سرمربی والیبال ایران همراه بود و آلکنو با جدیتی خاص سرمربی آلمان را به سکوت دعوت کرد.

جوی که نیمکت ایران در این ست به راه انداخته بود باعث شد، ایران با نتیجه ۳ بر صفر از حریف پیش بیفتد و سرمربی آلمان را وارد به گرفتن وقت استراحت‌ کند.

در ادامه کار، والیبالیست های ایران تیم برتر میدان بوده و موفق شدند با نتیجه ۸ بر ۵ از حریف پیش بیفتند.

در امتیاز ۱۰ به سود آلمان، ملی پوش این کشور توانست از سرویس پوئن کسب کند تا دو تیم در امتیاز ۱۰ برابر شوند. در اواسط ست چهارم، بلند قامتان ایران توانستند اختلاف ۳ امتیاز را به وجود آوردند و با نتیجه ۱۴-۱۱ از آلمان جلو بیفتند. دریافت های ضعیف در زمین ایران باعث شد آلمان به بازی برگردد تا دو تیم در امتیاز ۱۴ برابر شوند.

بلندقامتان ایران در اواسط ست چهارم موفق شدند بار دیگر از حریف با نتیجه ۱۹-۱۵ پیش بیفتند.

ایران، انتهای این دست هم عملکرد خوبی داشت و توانست با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ آلمان را شکست دهد تا دو تیم در ست شماری برابر ۲ شوند.

ست پنجم: ایران ۱۵ – ۱۳ آلمان

دو تیم در ست پنجم این دیدار پایاپای پیش رفته به طوری که تیم ملی والیبال ایران و تیم ملی آلمان در امتیاز ۱ برابر شدند.

بازیکنان ذخیره ایران در این ست همچنان بلندقامتان ایران را تشویق می‌کردند.

در ادامه کار، تیم ملی آلمان برتر از تیم ملی ایران بود و موفق شد با نتیجه ۶ بر ۳ از ایران پیش بیفتد. شاگردان آلکنو هم در این ست پر اشتباه ظاهر شدند و با نتیجه ۹ بر ۶ از آلمان عقب افتادند.

صابر کاظمی در امتیاز ۸ برای ایران موفق شد از سرویس پوئن کسب کند و این امتیاز باعث شد مربی آلمان وقت استراحت بگیرد. میلاد عبادی پور در این بازی نتوانست موفق عمل کند و در امتیاز حساس پوئن سرویس برای ایران از دست داد.

تمرکز تیم ملی والیبال ایران در این ست هم کاملا بهم ریخته بود و ایران با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ بازی را به حریف واگذار کرد.

با این تفاصیل، ایران با نتیجه ۳ بر ۲ از آلمان شکست خورد و درحالی که به نظر می‌رسید این بازی برای بلند قامتان آسان باشد با اشتباهات فردی، نتیجه برای آلمان رقم خورد.

ایران ۱۰ – کامبوج صفر

تیم‌های ملی ایران و کامبوج در چارچوب انتخابی جام جهانی در بحرین به میدان رفتند.به گزارش ایسنا، تیم ملی ایران و کامبوج در چارچوب انتخابی جام جهانی در بحرین به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۱۰ بر صفر شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید تا تیم ملی با توپ پر و آمادگی روحی و فنی کامل به دیدار آخر خود در مرحله اول انتخابی جام جهانی برابر عراق فکر کند.

گلزنان ایران:

علیرضا جهانبخش (پنالتی ۱۶)، شجاع خلیل‌زاده (۲۲)، مهدی طارمی (۲۷)، روتانا سور (گل به خودی ۳۲)، میلاد محمدی (۵۸)، مرتضی پورعلی‌گنجی (۶۴)، کریم انصاری‌فرد (۷۷)، کاوه رضایی (۸۰ و ۸۴)، مهدی قایدی (۸۴).

در دقیقه ۲، پاس میلاد محمدی به داخل محوطه جریمه، باعث تک به تک شدن طارمی با دروازه‌بان حریف شد که شوت او با مهار ناقص دروازه‌بان کامبوج به دیرک خورد و به کرنر رفت. ضربه کرنر به خوبی روی سر خلیل‌زاده فرود آمد اما ضربه او دقیق نبود و این موقعیت خطرناک هم از دست رفت.

علیرضا جهانبخش در دقیقه هشتم شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که شوت فنی و قدرتی او با مهار دو ضرب سوکسلا (دروازه‌بان کامبوج) منجر به گل نشد.

کامبوج در ۱۵ دقیقه نخست بازی، با تحت فشار قرار دادن بازیکنان خط دفاعی و هافبک ایران که برای گلزنی در نیمه حریف بازی می‌کنند، یکی، دو موقعیت ناقص شوت‌زنی ایجاد کرد که در قیاس با بازی رفت دو تیم، پیشرفت محسوسی برای این تیم است.

در دقیقه ۱۵ تکل بی‌محابای بازیکن کامبوج روی پای علیرضا جهانبخش، منجر به اعلام ضربه پنالتی برای ایران شد. جهانبخش، کاپیتان تیم ملی در این بازی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و شوت قدرتمند او به گوشه دروازه حریف رفت و اولین گل ایران به ثمر رسید.

در دقیقه ۲۲، پارس در عرض و دیدنی قلی‌زاده محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید که ضربه او در شرایط نه چندان مساعد با برخورد به پای سوکسلا به کرنر رفت. ضربه کرنر برای دومین بار روی سر خلیل‌زاده نشست و تبدیل به گل دوم شاگردان اسکوچیچ شد.

فشار سنگین بازیکنان کامبوج روی صادق محرمی و در ادامه کار تکنیکی از سوی این تیم، منجر به سانتر خطرناکی به روی دروازه ایران شده که ضربه مهاجم این تیم در موقعیت مساعد، چندان خوب نبود و توپ از بالای دروازه عابدزاده بیرون رفت.

در دقیقه ۲۷، مهدی طارمی بعد از دو اقدام نافرجام، توانست روی ارسال عمقی جهانبخش، تک به تک شود و با شوتی محکم، گل اول خود و سوم ایران را به ثمر برساند.

در دقیقه ۳۲، گل چهارم ایران به صورت تصادفی به ثمر رسید. ارسال میلاد محمدی به روی دروازه، با برخورد به نوک پای بازیکن کامبوج، تغییر مسیر داد و وارد دروازه حریف شد.

در دقیقه ۳۶، ارسال کرنر از سوی قلی‌زاده با ضربه سر مهدی طارمی همراه بود که این بار هم به دیرک خورد تا برای دومین بار این اتفاق برای مهاجم ایران تکرار شود.

در دقیقه ۳۹، ضد حمله تند و تیز ایران و انتقال سریع توپ به زمین کامبوج، با موقعیت شوت زنی برای طارمی همراه بود که ضربه او از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۳، دروازه‌بان کامبوج در خروج از دروازه برای منحرف کردن توپ، پای طارمی را مود هدف قرار داد و داور به سود ایران پنالتی گرفت. سعید عزت‌اللهی این پنالتی را با قدرت زد ولی به دیرک عمودی دروازه برخورد کرد و گل نشد.

در شروع نیمه دوم، پاس در عرض سامان قدوس به علیرضا جهانبخش رسید اما ضربه چیپ و فنی او از بالای دروازه کامبوج گذشت.

دقایقی بعد کریم‌ انصاری‌فرد می‌توانست دروازه کامبوج را در موقعیت تک به تک باز کند که ضربه چیپ او هم کم‌جان بود و مدافع حریف سراسیمه توپ را دور کرد.

در دقیقه ۵۸، پاس در عرض مهدی قایدی به میلاد محمدی با ضربه میلاد محمدی از میان پاهای سوکسلا به گل پنجم ایران تبدیل شد تا مدافع چپ ایران که زمینه‌ساز گل به خودی حریف شده بود، به اولین گل خود دست یابد.

در دقیقه ۶۴، ارسال سامان قدوس از روی نقطه کرنر به خوبی روی سر مرتضی پورعلی‌گنجی فرود آمد و او بر خلاف نیمه اول، ضربه خود را وارد دروازه کامبوج کرد و گل ششم ایران را به ثمر رساند.

در دقیقه ۶۶، حرکت انفرادی جهانبخش از در مقابل محوطه جریمه با شوت محکم و زمینی او همراه شد که سوکسلا این توپ را بدون ریسک به کرنر فرستاد.

ارسال سامان قدوس به روی دروازه در دقیقه ۶۹ بعد از برخورد به زمین در محوطه شش قدم به کاوه رضایی رسید که ضربه سر او در مقابل دروازه خالی به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۳، پاس در عمق انصاری‌فرد به مهدی قایدی رسید و این بازیکن در موقعیت تک به تک، با پاس در عرض، کاوه رضایی را مقابل دروازه خالی قرار داد ولی ضربه او با برخورد به پای سوکسلا تبدیل به گل نشد.

در دقیقه ۷۷، مهدی قایدی در داخل محوطه جریمه کامبوح سرنگون شد و داور برای سومین بار به نفع ایران پنالتی گرفت و کریم انصاری‌فرد این توپ را به گوشه دروازه فرستاد و گل هفتم شاگردان اسکوچیچ به ثمر رسید.

ضربه ایستگاهی کاوه رضایی در دقیقه ۸۳ به دیرک افقی دروازه برخورد کرد و مقابل خط دروازه فرود آمد.

در دقیقه ۸۴، مهدی قایدی توپ ارسالی به داخل محوطه جریمه را گرفت و بعد از دور زدن مدافعان حریف، توپ را به سقف دروازه کامبوج دوخت و ایران برای نهمین بار به گل رسید.

دهمین گل ایران روی پاس در عرض انصاری‌فرد به داخل محوطه جریمه و اشتباه بازیکن کامبوج در دفع توپ، توسط کاوه رضایی به ثمر رسید.

در دقیقه ۸۹، شوت کریم‌انصاری‌فرد در شلوغی محوطه جریمه با اختلاف اندک از کنار دیرک دروازه کامبوج عبور کرد و به بیرون رفت.

ترکیب ایران: امیر عابدزاده، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده (سید مجید حسینی ۴۶)، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی طارمی (کریم انصاری‌فرد۴۶)، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش (کاوه رضایی ۶۸)، احمد نورالهی (میلاد سرلک ۴۶)، علی قلی‌زاده (مهدی قایدی ۵۶) و سعید عزت‌اللهی.

ترکیب کامبوج: کیو سوکسلا، کن چانسوپک، سوئی ویسال، تس سامباس، لیم پیسوت، سینگ چانتئا، کوچ سوکومپئاک، سوس سوهانا، کیو سوکپنگ، سور روتانا و چنگ منگ.

تیم ملی فوتبال عراق با برد یک بر صفر صدر جدول رده بندی گروه سوم را حفظ کرد.

در ادامه دیدارهای انتخابی جام جهانی قطر در قاره آسیا یک دیدار از گروه C رقابت‌ها برگزار شد که در آن عراق با یک گل هنگ کنگ را شکست داد و ۳ امتیاز حساس بازی را کسب کرد. اشتباه مدافع هنگ کنگی باعث شد توپ وارد دروازه این تیم شود و بازی با برد ۱ بر صفر عراق خاتمه یابد.عراق در دیدار بعدی خود باید برابر ایران قرار گیرد و هنگ کنگ با بحرین بازی خواهد کرد. 

صعود استرالیا به دور نهایی انتخابی جام جهانی

تیم ملی فوتبال استرالیا با برتری برابر نپال صعود خود را به دور نهایی انتخابی جام جهانی قطر قطعی کرد. در ادامه دیدارهای انتخابی جام جهانی قطر در قاره آسیا چند دیدار برگزار شد که در یکی از بازی‌ها تیم ملی فوتبال استرالیا توانست در هفتمین بازی خود نیز با ۳ گل نپال را شکست دهد تا این تیم نیز همچون سوریه و ژاپن با رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی صعود خود را به دور بعدی قطعی کند.متئو لکی، فران کاراچیچ و مارتین بویل برای کانگوروها گلزنی کردند تا استرالیا با ۲۱ امتیاز مقتدرانه در صدر جدول قرار گیرد و صعود خود را قطعی کند. استرالیا در بازی پایانی خود باید سه‌شنبه به مصاف اردن برود.تاکنون صعود تیم های ژاپن، سوریه، استرالیا و کره جنوبی به دور نهایی انتخابی جام جهانی قطر قطعی شده است. 

شکست تیم ملی فوتبال زنان ایران مقابل ازبکستان

تیم ملی فوتبال زنان ایران در دومین و آخرین دیدار خود از تورنمنت دوستانه بلاروس به مصاف تیم ازبکستان رفت و با نتیجه پنج بر صفر شکست خورد. ازبکستان گل اول خورد را در دقیقه ۹ به ثمر رساند، در ادامه تیم‌ها موقعیت خطرناکی روی دروازه هم ایجاد نکردند، تا اینکه افسانه چترنور در حالی که با دروازه‌بان حریف تک به تک بود، جدی ترین موقعیت ایران را به گل تبدیل نکرد و توپ را به بالای دروزاه زد.  داور در دقیقه ۳۰ برای ازبکستان پنالتی اعلام کرد تا گل دوم این تیم وارد دروازه رها یزدانی شود. ازبکستان در دقیقه ۴۶ مسابقه سومین و ۱۰ دقیقه بعد چهارمین گل خود را به ثمر رساند. این تیم اجازه نداد ایران موقعیت خطرناکی روی دروازه‌اش ایجاد کند و در دقیقه ۷۲ هم به گل پنجم رسید. رها یزدانی دروازه‌بان ایران چند بار در این دیدار مصدوم شد که کادر پزشکی تیم به او رسیدگی کردند.رها یزدانی، کوثر کمالی، فاطمه عادلی، گلنوش خسروی، غزاله بنی‌طالبی، هاجر دباغی، شبنم بهشت (کاپیتان)، زهرا سربالی، بهناز طاهرخانی، افسانه چترنور، سمانه چهکندی ترکیب اولیه تیم ملی ایران در این دیدار بود.در نهایت ملی‌پوشان در اولین مسابقه خود مقابل بلاروس به میدان رفتند و با نتیجه ۵ بر صفر شکست خوردند.  تیم ایران پس از دو سال تعطیلی، خود را برای حضور در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا که شهریور ماه برگزار می‌شود، آماده می‌کند و در این راستا برای انجام دو دیدار تدارکاتی به بلاروس اعزام شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=116024 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x