جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

محمد حبیبی مجددا ممنوع الملاقات شد

Bildergebnis für ‫تصاویر محمد حبیبی‬‎

در هفتاد و سومین روز نافرمانی مدنی محمد حبیبی و فرهاد میثمی و برزان محمدی و مهدی مسکین نواز؛ در اعتراض به تضییع حقوق زندانیان در زندان، بار دیگر محمد حبیبی ممنوع الملاقات شد.
این موضوع در حالی روی داد که طبق قوانین زندان باید شورایی در زندان تشکیل شود و دلایل این تصمیم برای زندانی شرح داده و به صورت مکتوب به زندانی اعلام گردد. اما این شورا به صورت غیابی و غیرقانونی تشکیل شده و تصمیم ممنوع الملاقاتی نیز به صورت شفاهی به محمد حبیبی ابلاغ گردید.

گویی پرسنل زندان و زندانبانها حتی به قوانین سازمان زندانها نیز پایبند نیستند.
ممنوع نمودن ملاقات زندانی با خانواده نوعی سرکوب و پایمال نمودن حقوق زندانی و شکنجه خانواده است.

به دنبال انتقال این معلم زندانی از بند چهار به بند هشت و تغییر روز ملاقات از مهر تاکنون خانم خدیجه پاک‌ضمیر ،همسر وی که معلم است نتوانسته به ملاقات ایشان برود چون خانم پاک ضمیر روزهای کاری مدرسه را با توجه به روز ملاقات برنامه ریزی نموده بودند با تغییر بند روز ملاقات نیز تغییر می کند و تنها پدر و مادر آقای حبیبی می توانستند در روز جدید به ملاقات فرزندشان بروند که حالا با ممنوع الملاقات شدن خانواده نیز از ملاقات محروم شدند.
ریاست زندان و زندانبانان گمان می کنند با اعمال این محدودیت ها می توانند زندانیان سیاسی مقاوم را وادار نمایند تا دست از مقاومت در زندان بردارند اما گویی از اراده زندانیان مبارز و مقاوم خبر ندارند.

در طی هفته های گذشته مسئولان زندان با آقای حبیبی ملاقات هایی داشته اند و از او خواسته اند که نافرمانی در اوین را متوقف کنند اما این زندانی معترض گفته مطالبه آنها اعلام شده، مکتوب و مشخص است و تا رسیدن به خواسته خود در آمار شرکت نخواهند نمود.
محمد حبیبی در نامه ای که در ٢۵ آذر منتشر نموده بر ادامه این راه تاکید کرده است.

بی شک ممنوع الملاقات نمودن هرگز نمی تواند در اراده کسانی که اینگونه دست به حرکت اعتراضی زده و آمادگی خود را برای هزینه دادن اعلام نموده اند خللی ایجاد کند.
کمیته دفاع‌ازمحمدحبیبی ضمن محکوم نمودن روند سرکوب تمام زندانیان و تضییع حقوق اولیه آنان ، ممنوع الملاقات شدن زندانی را مصداق بارز شکنجه و آزار زندانی و خانواده زندانی می داند و از تمام نهادها و تشکل های صنفی و مدنی و مدافعان حقوق زندانیان می خواهد به این روند ظالمانه اعتراض نمایند.

کمیته‌دفاع‌از‌محمدحبیبی
سوم دی ماه نود و هشت
٩٨/١٠/٣

https://akhbar-rooz.com/?p=16095 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x