جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

استقلال صفر – پرسپولیس یک، تیم ملی والیبال ایران قهرمان آسیا شد، حسن یزدانی قهرمان جهان

تیم ملی والیبال ایران در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل تیم استرالیا به پیروزی رسید تا عنوان قهرمانی قاره کهن را از آن خود کند.

بیستمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا در حالی به پایان رسید که تیم ملی ایران با برتری ۳ بر صفر برابر استرالیا عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. ملی پوشان والیبال ایران در مرحله گروهی مسابقات نتیجه را برابر این تیم واگذار کرده بودند.

ایگور کولاکوویچ تیم ملی را با ترکیب سعید معروف، میلا عبادی پور، محمد موسوی، امیر غفور، علی اصغر مجرد و محمدرضا حضرت پور را روانه زمین کرد.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۱۴ به سود ایران 
نخستین امتیاز در این ست برای استرالیا ثبت شد. تیم ملی موفق شد با شروع بازی اختلاف امتیاز خوبی را ایجاد کند. ملی پوشان با سرویس و دفاع خوب تیم برتر زمین شدند و اجازه پیشروی به استرالیا را ندادند و نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۳ پیروز نزد ایگور کولاکوویچ رفتند. ایران با حمایت تماشاگرانش موفق شد عملکرد بهتری در سرویس و حمله داشته باشد و دومین تایم استراحت فنی را نیز با نتیجه ۱۶ بر ۹ با پیروزی پشت سر گذاشتند. تیم ملی در نهایت این ست را به آسانی و با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ به سود خود خاتمه داد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران
نخستین امتیاز در اسن ست برای استرالیا ثبت شد و د رادامه بازی تا امتیاز ۴ برابر پیش رفتند اما شاگردان کولاکوویچ باردیگر موفق به ایجاد اختلاف امتیاز شدند و دومین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۴ پیروز نزد سرمربی رفتند. سرویس های خوب موسوی ادامه داشت و امتیاز ۹ نیز برای ایران به دست آمد. استرالیا با چند سرویس خوب موفق شد اختلاف امتیاز را کاهش و حساب کار را ۱۰ بر ۸ کند اما در نهایت دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۰ به سود ایران همراه شد. در ادامه ملی پوشان کشورمان نمایش کم نقصی داشتند و توانستند با زیاد کردن فاصله ست دوم را با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به سود خود خاتمه دهند.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران
نخستین امتیاز در این ست برای ایران ثبت شد.این ست نیز مانند  ست دوم در ابتدای بازی برابر پیش رفت و در نهایت ست نخست با نتیجه ۸ بر ۷ به سود ایران همراه شد. در ادامه استرالیا با زدن سرویس و دفاع بهتر اجازه پیشروی را از ایران گرفت تا بازی همچنان مساوی پیش رود و با کسب دو امتیاز متوالی شاگردان لبدف بازی با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ به سود استرالیا شد. سرویس زیباو تماشایی قائمی کار را برای ایران در امتیاز ۱۵ برابر کرد و در نهایت دومین تایم استراحت فنی هم با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران شد. ایران در ادامه برتری را حفظ و با امتیاز ۲۵ بر ۲۱ این ست را هم به سود خود خاتمه داد.

تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ عنوان قهرمانی در آسیا را کسب کرده و استرالیا تنها یک بار در سال ۲۰۰۷ عنوان قهرمانی را کسب کرده است.

تاج:‌ فضایی ایجاد نشود که نتوان از حضور بانوان در ورزشگاه دفاع کرد

رئیس فدارسیون فوتبال می‌گوید مشکل طلب سرمربی تیم ملی ایران حل می‌شود. به گزارش وب سایت نود،  مهدی تاج، رییس فدارسیون فوتبال که بعد از ظهر امروز (یک‌شنبه)  برای تماشای داربی ۹۰ پایتخت وارد ورزشگاه آزادی شده بود، درباره وارد نشدن تماشاگران بدون بلیت به خبرنگاران گفت:‌ این کار باید انجام می‌شد و در نهایت صورت گرفت.

او درباره مساله ورود زنان به استادیوم خاطرنشان کرد: برای بازی با کامبوج بانوان می‌آیند و امیدوارم رعایت‌های لازم صورت بگیرد تا زمینه حضور بانوان خدشه‌دار نشود و نباید فضایی به وجود بیاید که نشود از حضور بانوان در استادیوم دفاع کرد. تاج در پایان گفت: ویلموتس به ورزشگاه می‌آید و مشکل طلب او حل خواهد شد

استقلال صفر – پرسپولیس یک
تعویض طلایی، برگ برنده سرخ‌ها در داربی ۹۰ – استقلال کماکان در بحران

دربی نودم تهران

دربی ۹۰ پایتخت میان تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران با برتری یک بر صفر شاگردان کالدرون تمام شد.

به گزارش ایسنا، نودمین دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته چهارم لیگ نوزدهم، از ساعت ۱۶ امروز در ورزشگاه آزادی تهران با قضاوت موعود بنیادی‌فر برگزار شد که بازی با حساب یک بر صفر  به سود پرسپولیس به اتمام رسید. با این پیروزی پرسپولیس ۹ امتیازی شد و به علت تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول قرار گرفت و استقلال هم در رده پانزدهم جدول جا خوش کرد.

سید حسین حسینی، دروازه بان استقلال در دقیقه ۸۱ دروازه تیمش را باز کرد.
حدود ۵۷ هزار هوادار سرخابی این دیدار را از نزدیک مشاهده می‌کردند.

این بازی با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت عماد صفیایی، کودک هواداری که هفته گذشته در بازی پرسپولیس و صنعت نفت دچار سانحه برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد، آغاز شد.

نیمه نخست

بازی با اشتباهات دو تیم در ارسال پاس‌های کوتاه آغاز شد و دو تیم در صدد محک زدن همدیگر بودند. نخستین موقعیت جدی بازی توسط مسعود ریگی ایجاد شد که شوت محکم این بازیکن از فاصله بیش از ۳۰ متر در آغوش علیرضا بیرانوند قرار گرفت.

در دقیقه نهم، استقلال صاحب ضربه ایستگاهی از فاصله حدودا ۴۰ متری شد که ارسال وریا غفوری به سمت دروازه پرسپولیس به بازیکن خاصی نرسید و به راحتی توسط بیرانوند مهار شد. دو دقیقه بعد پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شد که توپ ارسالی به محوطه جریمه روی سر جونیور براندائو نشست اما ضربه زده شده، دارای دقت و قدرت لازم نبود و با دخالت بازیکن دیگری به اوت رفت تا فرصت خطرناک گلزنی برای پرسپولیس از دست برود.

در دقیقه ۱۶، مرتضی تبریزی صاحب موقعیت گل خطرناکی شد اما ضربه او در چارچوب دروازه نبود؛ با این وجود چند ثانیه بعد داور این موقعیت را آفساید اعلام کرد.

علی علیپور در دقیقه ۲۵ با شوتی از پشت محوطه جریمه دروازه حسینی را تهدید کرد اما ضربه او به اندازه چند سانت بالاتر از دیرک افقی دروازه استقلال بود.

در دقیقه ۲۶، داریوش شجاعیان با توپ وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد که شجاع خلیل زاده به پشت پای این بازیکن ضربه زد و بنیادی‌فر نقطه پنالتی را به سود استقلال نشان داد و علی کریمی پشت ضربه پنالتی تیمش قرار گرفت اما بیرانوند با تشخیص جهت و مهار توپ، ناجی دروازه تیمش شد تا بازی کماکان بدون گل دنبال شود.

بعد از فرصت‌سوزی علی کریمی، بازی آرام‌تر شد و توپ به طور مرتب بین دروازه‌بان‌های دو تیم رد و بدل شد.

در دقیقه ۳۹، مرتضی تبریزی با کنعانی‌زادگان درگیر شد و او را هل داد تا این مدفع زمین بخورد. در همین حین یکی از هواداران استقلال جسم سختی را به سمت کنعانی‌زادگان پرتاب کرد و به سر این بازیکن خورد تا از این ناحیه دچار خون‌ریزی شود و پزشکان به مداوای او بپردازند. در نهایت بعد از گذشت حدود پنج دقیقه کنعانی‌زادگان با سر بانداژ شده به ادامه بازی پرداخت. داور هم مرتضی تبریزی را با کارت زرد جریمه کرد.

در دقیقه ۵+۴۵، پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شد که این موقعیت در چارچوب دروازه حسینی نبود.

نیمه دوم

نیمه دوم بازی با عجله و تکاپو از سوی دو تیم آغاز شد و دو تیم در ارسال پاس‌های کوتاه و ساده دچار مشکل بودند.

اشتباه محمد دانشگر در دقیقه ۵۱، منجر به موقعیت مناسبی برای جونیور شد اما پاس در عمق او برای تک بازیکن پرسپولیسی در محوطه جریمه استقلال با اشتباه همراه شد تا مجددا حسینی توپ را در آغوش بگیرد.

در دقیقه ۵۷، ارسال پرسپولیسی‌ها از روی نقطه کرنر، با خروج دیرهنگام حسینی همراه بود اما ضربه سر شجاع خلیل‌زاده تحت فشار محمد دانشگر دقیق نبود و به خارج از دروازه رفت.

در دقیقه ۵۹، ضربه مسعود ریگی از پشت محوطه جریمه در راه دروازه پرسپولیس به شجاع خلیل زاده برخورد کرد به کرنر رفت. ریگی در این صحنه اعتقاد به برخورد توپ با دستان خلیل‌زاده داشت که نظر داور چیزی جز این بود.

دو تیم به طور محسوسی در نیمه دوم با احتیاط بازی را دنبال می‌کرئد و بازی موقعیت خطرناک آنچنانی در نیمه دوم نداشت.

در دقیقه ۷۸ پرسپولیس موقعیت نصفه و نیمه‌ای را خلق کرد که شوت بشار رسن از پشت محوطه جریمه با تکل مدافع استقلال دفع شد.

گل: در دقیقه ۸۱، پرسپولیس توسط مهدی عبدی صاحب موقعیت شوت زنی شد که ضربه او بعد از برخورد به دیرک دروازه به پشت حسینی اصابت کرد و وارد دروازه استقلال شد تا بازی یک بر صفر شود.

در دقیقه ۸۷، علی کریمی فرصت خوبی برای شوت زنی داشت که ضربه او بعد از برخورد به بازیکنان پرسپولیس به کرنر رفت و ثمری نداشت.

در دقیقه ۹۰، علی کریمی با کف پا به بدن عبدی زد و بنیادی‌فر با نشان دادن کارت زرد دوم به علی کریمی، این بازیکن را اخراج کرد تا استقلال ۱۰ نفره شود.

در دقیقه ۲+۹۰، با برخورد یزدانی با سیامک نعمتی، فرشاد احمدزاده آغازگر درگیری بین بازیکنان دو تیم بود تا نهایتا کریم باقری و محسن خلیلی وارد زمین شوند و بازیکنان را جدا کنند. با این حال موعود بنیادی‌فر به سیامک نعمتی و عارف غلامی کارت زرد نشان داد.

دار دقیقه ۶+۹۰ بشار رسن موقعیت بسیار خوبی را از دست داد.

این بازی در نهایت با حساب یک بر صفر به سود پرسپولیس تمام شد.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر، عارف غلامی(کارت زرد) (علی دشتی ۸۵)، سیاوش یزدانی، هروی میلیچ، علی کریمی (کارت زرد (۲) و اخراج)، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان (کارت زرد)، آرش رضاوند (مهدی قائدی ۷۰) و مرتضی تبریزی (کارت زرد).

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مهدی شیری (بشار رسن ۶۴)، شجاع خلیل‌زاده، محمد حسین کنعانی‌زادگان (کارت زرد)، محمد انصاری، احمد نوراللهی، وحید امیری (مهدی عبدی ۸۰)، سیامک نعمتی (کارت زرد)، مهدی ترابی، علی علیپور و جونیور براندائو (فرشاد احمدزاده ۶۹).

حاشیه‌های داربی ۹۰ تهران/ سر کنعانی‌زادگان شکست

نودمین شهرآورد تهران در حالی از ساعت ۱۶ آغاز شد که حاشیه‌هایی قبل و هنگام برگزاری آن وجود داشت.

به گزارش ایسنا، داربی ۹۰ پایتخت از ساعت ۱۶ در ورزشگاه آزادی آغاز شد. این دیدار حاشیه هایی پیش از آغازش داشت.

با وجود این که ورزشگاه آزادی در داربی‌های پایتخت تکمیل می‌شد، ورزشگاه برای داربی ۹۰ پر نشد و حدود ۱۶ هزار صندلی خالی در ورزشگاه آزادی وجود داشت. البته باید اشاره کرد که مسئولان بلیت‌فروشی این بازی تنها ۵۷ هزار بلیت الکترونیکی فروخته بودند.

با ورود بازیکنان استقلال و پرسپولیس به داخل زمین برای گرم کردن، هوادارانشان به شدت آن‌ها را تشویق کردند و در این بین کل‌کلی هم با یکدیگر داشتند.

بازیکنان حدود ۲۰ دقیقه قبل از آغاز بازی زمین را ترک کردند و پس از آن، چمن ورزشگاه آزادی آبیاری شد تا زمین آماده برگزاری داربی ۹۰ شود.

این دیدار مهمانان ویژه‌ای هم داشت که می‌توان به سفرای کشورهای ایتالیا، دانمارک، آرژانتین، برزیل اشاره کرد. نکته جالب، عدم حضور انصاری‌فرد، مدیرعامل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به خاطر بلیت ندادن باشگاه استقلال به پرسپولیس بود.

داربی ۹۰ تهران با یک دقیقه سکوت به احترام عماد صفیاری، پسربچه‌ای که هفته قبل در اثر برق گرفتگی در ورزشگاه آزادی درگذشت، آغاز شد.

مارک ویلموتس پس از انجام مراسم ابتدایی بازی به داخل زمین آمد و با بازیکنان دو تیم سلام و احوال پرسی کرد. سرمربی تیم‌ملی در ادامه به سمت نیمکت استقلال و پرسپولیس رفت و با سرمربیان و اعضای دو تیم خوش و بش کرد. البته نزدیک بود ویلموتس در هنگام این کار مصدوم شود زیرا هنگامی که قصد بالا آمدن پله‌های نیمکت استقلال را داشت، پایش به لبه پله گیر کرد و زمین خورد.

سعید فتاحی، مسئول پرحاشیه برگزاری مسابقات سازمان لیگ زمانی که ویلموتس را همراهی می‌کرد به شدت از سوی هواداران استقلال مورد فحاشی قرار گرفت.

هواداران استقلال در همان ابتدای بازی شعاری علیه بیرانوند خواندند که واکنش دروازه‌بان پرسپولیس را به همراه داشت؛ او برای استقلالی‌ها دست تکان داد.

شجاع خلیل‌زاده زمانی که موعود بنیادی‌فر در دقیقه ۱۳ خطایی پشت محوطه جریمه پرسپولیس به نفع استقلال اعلام کرد، اعتراض زیادی به داور و کمک داور انجام داد. به همین دلیل داور تذکر جدی‌ای به او داد.

استقلالی‌ها همانند داربی قبل در نیمه نخست صاحب یک ضربه پنالتی شدند که دوباره قدر آن را ندانستند و از دست دادند. پس از دست رفتن ضربه پنالتی، شجاع خلیل‌زاده که خطای پنالتی را مرتکب شده بود و از ابتدای دیدار سوژه اصلی شعارهای هواداران استقلال بود، به آن‌ها واکنش نشان داد. این اقدام خلیل‌زاده باعث شد که داور او را به صورت جداگانه بخواهد و تذکر بسیار جدی‌ای برای دومین بار به او بدهد.

هنگامی که استقلال پنالتی‌اش را از دست داد، یکی از هواداران پرسپولیس در داخل cip خوشحالی کرد که واکنش شدید هواداران استقلالی مقابل این جایگاه را به همراه داشت اما با مداخله یگان ویژه این غائله ختم به خیر شد.

حسین کنعانی‌زادگان در دقیقه ۳۷ توپ اضافه‌ای که به داخل زمین آمده بود را به سمت هواداران استقلال شوت کرد که عصبانیت مرتضی تبریزی را به همراه داشت و مهاجم استقلال به سمتش رفت و کنعانی‌زادگان را هل داد. بلافاصله پس از این اتفاق بازیکنان دو تیم و داور وارد عمل شدند و مانع از ادامه دعوا شدند اما در همین زمان شی‌ای به سر کنعانی‌زادگان برخورد کرد و باعث شکسته شدن سر او شد. بنیادی‌فر پس از مداوا شدن کنعانی‌زادگان به او و تبریزی کارت زرد داد.

عارف غلامی و سیامک نعمتی در دقیقه ۴۳ قصد تصاحب کردن توپ را داشتند که با هم برخورد کردند و داور خطای بازیکن پرسپولیس را گرفت. این خطا که کمی مشکوک بود و حتی خطای بازیکن استقلال هم به نظر می‌رسید، عصبانیت کالدرون، سرمربی پرسپولیس را به همراه داشت و او به شدت به تصمیم بنیادی‌فر اعتراض کرد.

پرسپولیس در دقیقه ۴۹  نیمه اول صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که بنیادی‌فر اجازه زدن این ضربه را به سرخ‌پوشان داد. این اقدام بنیادی‌فر باعث شد که استراماچونی و دستیارانش نسبت به اتمام زمان بازی در نیمه نخست اعتراض کند.

دو هوادار پرسپولیس که در جایگاه CIP نشسته بودند و در هنگام از دست رفتن پنالتی استقلال خوشحالی کرده بودند در بین دو نیمه از این جایگاه اخراج شدند.

نام و یاد سحرخدایاری (دختر آبی) چند ساعت پیش ‌از آغاز دربی امروز تهران در ورزشگاه آزادی طنین‌انداز شد: “دختر آبی ایران اس‌اس ایران، همیشه یادتیم روحت جاویدان”

سایت تایمز مدعی شد
کشتی گیر هندی غایب دیدار فینال – حسن یزدانی قهرمان جهان شد

بر اساس اعلام سایت تایمز هند، حریف هندی حسن یزدانی در دیدار فینال به دلیل مصدومیت قادر به مبارزه نیست.

به گزارش ایسنا، سایت خبری تایمز هند در خبری مدعی شد دیپاک پونیا آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم این کشور به دلیل مصدومیت در دیدار فینال رقابت های جهانی قزاقستان برابر حسن یزدانی از ایران به روی تشک نمی رود.

این کشتی‌گیر هندی درباره مصدومیت خود گفت: در دور نخست از ناحیه پا دچار مصدومیت شدم و در حال حاضر نیز ورم کرده است. دوست داشتم در فینال کشتی بگیرم اما مصدومیت مانع آن شد و نمی‌توانم مبارزه کنم.

به این ترتیب و در صورت صحت این خبر مدال طلای حسن یزدانی در رقابت های جهانی قزاقستان قطعی است.

یزدانی برای دومین مرتبه بر سکوی نخست جهان قرار می گیرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=4935 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x