جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتحاد فدائیان: قاطعانه از اعتصاب کارگران مبارزمجتمع نیشکر هفت تپه پشتیبانی می کنیم

درآستانه شصتمین  روز اعتصاب توانمند کارگران مجتمع هفت تپه قرار داریم. اعتصاب بزرگی که بر اساس خواست هایی نظیر بازگشت بکار همکاران اخراج شده، پرداخت فوری مطالبات معوقه و تمدید  دفترچه های بیمه، محاکمه عادلانه و مجازات صاحبان فاسد مجتمع هفت تپه و از همه مهمتر خلع ید کامل  از اسد بیگی ها و عدم واگذاری مجدد مجتمع به بخش خصوصی آغازشد و می رود تا با وجود همه مشقات طاقت فرسایی که طی این مدت بر کارگران و خانواده هایشان رفته است، وارد سومین ماه خود گردد.

کارگران هفت تپه که در جریان مبارزات حق طلبانه و عدالت خواهانه چندین و چند ساله خود همچون فولاد آبدیده گشته اند وآگاهیشان نسبت به دشمنان طبقاتی و دولت حامی آنان بطرز چشمگیری افزایش یافته است، از روشهای خلاقانه ای جهت  دفع توطئه های گوناگون عوامل حکومتی به شمول همه جناح هایش و همچنین مزدوران کارفرما، استفاده نموده  و با بکار گیری تجربیات این مبارزات از طرق مختلف توانسته اند نقاط ضعف خود را بر طرف کرده  و تا حد ممکن از آسیب جدی به اعتصاب تا لحظه کنونی، جلوگیری نمایند. آنان توانسته اند با استفاده ازشمار بزرگتری از کارگران در جهت هدایت اعتصاب، مانع نشانه روی و تمرکز دستگاه سرکوب بر رهبری مبارزات گردند و در عین حال با جلب حمایت دیگر بخشهای طبقه کارگر و زحمتکشان شهری، پشتوانه مبارزاتی خود را نیرومند تر کرده و امکان مانور بهتری را برای تداوم حرکتشان،  بوجود آورند.

امواج این اعتصابات طولانی مدت  ضمن نیرو بخشی به دیگر بخشهای طبقه کار و زحمت،  باعث گردیده تا ما همزمان شاهد اعتراضات و اعتصابات متعددی در همه بخشهای صنعتی و خدماتی و پروژه ای باشیم. اعتصابات سراسری کارگران پیمانی و پروژه ای صنایع نفت و گاز و پتروشیمی که در مناطق مختلفی و تقریبا بصورت همزمان و از چند روز پیش آغاز شده و اصلی ترین خواسته هایشان خاتمه دادن به قرار داد های موقت و افزایش مزد بوده است، درکنار دیگر اعتصابات و تجمعات اعتراضی دیگر کارگران،  طلیعه اعتصابات عمومی تری را نوید می دهد.

کارگران هفت تپه نه تنها موفق به جلب حمایت زحمتکشان شهر شوش شده اند بلکه سیل اعلامیه ها و اطلاعیه های حمایتی درون و برونمرزی، بخوبی نشانگر آن است که آنان توانسته اند، پشتیبانی وسیع جریانات و تشکلات مختلف کارگری را بدست آورند.  

واکنش حکومت در قبال این اعتراضات تا کنون پیچیده و نسبتا محتاطانه بوده است. سیاست خسته و فرسوده نمودن، وعده و وعید های توخالی، تهدید به دستگیری کارگران اعتصابی و رهبران کارگری و تخریب روحیه مبارزاتی آنان، از جمله ابزارهای حکومت اسلامی، در مقابله با این اعتصابات، بوده است.

با وجود همراهی و توافق جناحهای رنگارنگ رژیم در خصوصی سازی های خانمان برانداز و فساد آمیز و مشترک بودن آنان دراستراتژی سرکوب، ما شاهد تاکتیک های متفاوتی از سوی حکومتیان هستیم. قوه قضاییه با نمایش محاکمه صاحبان مجتمع، قصد فریب وجلب اعتماد کارگران و از این طریق ضربه زدن به مبارزات آنان را دارد و دولت ضمن پافشاری بر خصوصی سازی به حمایت از اسد بیگی  ادامه می دهد.

تجربیات ارزشمند مبارزات پیشین و کنونی، چراغ راه مبارزات آتی نه تنها کارگران هفت تپه  بلکه همه کارگران ایران است. درس نخست این مبارزات اتحاد وهمبستگی و تلاش در جهت استفاده از موقعیت پیش آمده جهت سازماندهی محلی و سراسری طبقه کارگر و زحمتکشان است و درس مهم دیگر این است که تا زمانی که این حاکمیت فاسد و ستمکار  بر مقدرات زندگی کارگران و زحمتکشان میهن سواراست، دستیابی به حداقل های یک زندگی انسانی بعید و دور از دسترس می نماید.

وظیفه همه نیروهای چپ سوسیالیست و دیگر نیروهای مترقی در مقطع کنونی حمایت بیدریغ ازاین مبارزات و از هر طریق ممکن است.سازمان اتحاد فداییان خلق ایران نیز با اعتقاد به حقانیت این مبارزات،  در این راه تلاش نموده و از همه اعضا و هواداران می خواهد که حداکثر توان خود را در این عرصه متمرکز نمایند.

زنده باد همبسنگی مبارزاتی کارگران ایران

سرنگون باد نظام جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیزم

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

پنچشنبه  23 مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳ اوت ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=43350 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x