جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آ. اف. س: ۹۹ مسابقه سریع برگزار می‌شود؛ نه به خشونت، وحشی گری و تبعیض

نازک بین: کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که کشورهای این قاره متعهد شدند مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را در سال ۲۰۲۰ تکمیل کنند و مقرر شد بر سر زمان برگزاری این مسابقات توافق کنند. کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از برگزاری جلسه با کشورهایی که در لیگ قهرمانان آسیا نماینده دارند، توضیحاتی را در زمینه برگزاری این رقابت‌ها ارائه کرد.

سایت AFC نوشت: «فدراسیون های حاضر در رقابت‌ها همگی در دو دیدار آنلاین که روز چهارشنبه توسط AFC برگزار شد، برای یافتن بهترین راه در جهت تکمیل بازی‌های باقی مانده لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ توافق کردند. نمایندگان کشورهای استرالیا، چین، ژاپن، کره جنوبی، مالزی و تایلند در شرق آسیا و ایران، عراق، قطر، عربستان، امارات و ازبکستان در غرب قاره نیز متعهد شدند که بر سر فرمت و جدول زمانبندی ۹۹ بازی باقیمانده در آسیا در اسرع وقت به توافق برسند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با شناخت محدودیت‌های مسافرتی و پزشکی که در سراسر قاره متفاوت است، پیش از آغاز جام جهانی باشگاه‌های فیفا که در ماه دسامبر در قطر برگزار می‌شود، یک سری گزینه‌ها را برای جمع بندی لیگ قهرمانان آسیا پیشنهاد داد. پس از نظر نمایندگان، AFC فرمت و تاریخ مسابقات را برای بررسی نهایی ارائه می‌دهد و سپس این پیشنهاد برای تصویب به کمیته مسابقات AFC ارسال خواهد شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین در حال برگزاری سلسله جلسات آنلاین با نمایندگان کشورهای حاضر در مسابقات AFC CUP در سال ۲۰۲۰ است تا برای فرمت برگزاری مسابقات به توافق برسد. به دنبال تماس روز سه شنبه با منطقه غرب، این هفته گفتگوهای بیشتری با مناطق جنوب، مرکز، آ. سه. آن و شرق آسیا انجام می‌شود.»

سایت AFC در پایان توضیحات خود اعلام کرده است که با کشورها نه تنها برای لیگ قهرمانان آسیا بلکه برای سایر رقابت‌های این قاره از جمله انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا (انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲)، مسابقات قهرمانی زیر ۱۶ و ۱۹ سال آسیا و همچنین مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا با کشورهایی که در این رقابت‌ها حضور دارند، در ارتباط بوده است.

واکنش اینفاتینو به مرگ فلوید: باید به خشونت و وحشی گری نه بگوییم

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام کرد اقدامات بازیکنان شاغل در بوندسلیگا در حمایت از شهروند قربانی نژادپرستی در آمریکا نه تنها مجازات ندارد بلکه باید آنها را تشویق کرد.

روز گذشته فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به این ناعدالتی واکنش نشان داد. عالی‌ترین مرجع فوتبال که بارها در بیانیه‌هایش عنوان می کرد ورزش باید دور از حرکت های حمایتی متاثر از سیاست و مذهب باشد، این بار انعطاف از خود نشان داد و به حمایت از فوتبالیست هایی پرداخت که از قتل یک شهروند آمریکایی ابراز ناراحتی کردند.

جانی اینفانتیو، رئیس فیفا در حمایت از فوتبالیست های حامی شهروند به قتل رسیده بوسیله پلیس نژادپرست، گفت: حرکت بازیکنان دورتموند در بوندسلیگا نه تنها جریمه ندارد بلکه باید برای آنها بایستیم و آنها را تشویق کنیم. وی افزود: برای اینکه همه را آگاه کنم، اعلام می دارم حرکات بازیکنان بوندسلیگا در داخل زمین بازی به هیچ وجه شایسته جریمه نیست بلکه باید برای آنها دست بزنیم. همه ما باید به اشکال مختلف با نژادپرستی مبارزه کنیم. اکنون زمان آن رسیده تا به خشونت و وحشی گیری نه بگوییم.

حمله بلاتر به ایفانتینو: او به جنون خودبینی مبتلا است

رییس پیشین فیفا به انتقاد تند از رییس کنونی این نهاد بین‌المللی پرداخت و او را به حریص بودن و خودبینی متهم کرد. به نقل از سایت فوتبال ایتالیا، سپ بلاتر، رییس پیشین فیفا به خاطر اتهام به گرفتن رشوه از سمت خود برکنار شد. بعد از ریاست چند دوره‌ای بلاتر بر فیفا، اینفانتینو به عنوان جایگزین او انتخاب شد و اظهارات دو طرف نشان می‌دهد که اصلا رابطه خوبی با هم ندارند. سپ بلاتر، رییس پیشین فیفا در انتقاد از اینفانتینو گفت: به نظر می‌رسد که اینفانتینو با این اقداماتی که انجام می‌دهد به دنبال افزایش سه برابری سرمایه خود است. او می‌خواهد تعداد تیم‌های صعود کرده به جام جهانی را به ۴۸ تیم افزایش دهد و در جام جهانی باشگاهی هم ۲۴ تیم شرکت کنند و این نشان می‌دهد که چه هدفی دارد.

او ادامه داد: اینفانتینو می‌خواهد فیفا را به یک دستگاه پول‌سازی بزرگ تبدیل کند و هر چه چیزی را بزرگ‌تر کند. افزایش تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی زنان از ۲۴ تیم به ۳۲ تیم؛ چنین چیزی غیرممکن و غیر قابل هضم است. اینفانتینو مبتلا به جنون خودبینی است. او به جای صحبت کردن با رییسان هیات‌ها و فدراسیون‌ها با رییسان سیاسی کشورها جلسه برگزار می‌کند و مشاوره می‌گیرد.

زمان برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ تصویب شد

در جلسه روز گذشته اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا، زمان برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ تصویب شد. روزنامه الریاضیه عربستان اعلام کرد که اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه ای که روز گذشته از راه دور برگزار کردند، برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ – که انتخابی جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا هم محسوب می شود – را در ماه اکتبر (مهر و آبان) تصویب کرده اند.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: «انتظار می رود این پیشنهاد در جلسه کمیته مسابقات و اعضای هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا که در تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ تیر) برگزار می شود هم مورد تایید نهایی قرار بگیرد.

الریاضیه در ادامه نوشت: «ابراهیم القاسم دبیر کل فدراسیون فوتبال عربستان و عضو کمیته مسابقات AFC، در جلسه روز گذشته که از راه دور برگزار شد، حضور داشت ولی به خاطر مشکلاتی که در برقراری ارتباط ایجاد شد، نتوانست در بعضی از مباحث نظر بدهد.»

تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و انتخابی جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا با تیم های عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج همگروه است. ایران بعد از انجام چهار بازی دور رفت، با ۶ امتیاز در رده سوم گروه C قرار دارد. عراق و بحرین در این گروه اول و دوم هستند

خسارت ۱۱ میلیارد تومانی به مجموعه‌های ورزش کارگری کشور

رییس فدراسیون آماتوری ورزش کارگری گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز ۱۱ میلیارد تومان به مجموعه‌های ورزش کارگری سراسر کشور خسارت وارد شده است.

جواد رمزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز آسیب زیادی به دلیل بسته بودن مجموعه‌های کارگری وارد شده که میزان خسارات وارد شده به کلیه مجموعه‌ها ۱۱ میلیارد تومان است.

او با اشاره به تقویت اعضای هیات رییسه فدراسیون ادامه داد: با تغییراتی که در ترکیب اعضای هیات رییسه فدراسیون ورزش کارگری صورت گرفته است امیدوارم با اعضای هیات رییسه جدید بتوانیم در جهت پیشرفت و رشد ورزش کارگری در آینده گام‌های موثری برداریم.

رییس فدراسیون آماتوری ورزش کارگری درباره‌ی برگزاری اردوهای ورزشکاران کارگر در رشته‌های انفرادی اظهار کرد: مجوز اجرای تمرینات ورزشکاران کارگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی ستاد مقابله با کرونای وزارت ورزش داده شده و ما با تغییراتی که در تقویم ورزشی ایجاد کردیم برنامه‌های خود را در رشته‌های پتانک، تنیس روی میز و سایر رشته‌های انفرادی که امکان برگزاری اردو وجود دارد آغاز خواهیم کرد. در سایر رشته‌ها هم‌چون کشتی، کاراته، جودو که در آن‌ها برخورد وجود دارد منتظر هستیم تا شرایط به حالت عادی برگردد و ستاد مقابله با کرونای وزارت ورزش مجوز برپایی اردوها در این رشته‌ها را به ما بدهد.

رمزی از به تعویق افتادن مسابقات جهانی شرکت‌ها خبر داد و گفت: مسابقات جهانی شرکت‌ها قرار بود خردادماه امسال در آتن یونان برگزار شود که از سوی فدراسیون جهانی به مدت یکسال به تعویق افتاد و در خردادماه سال آینده دوباره برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در مسابقات جهانی فوتبال شرکت‌ها که قرار بود آبان‌ماه برگزار شود شرکت خواهید کرد یا خیر؟ اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا مشخص نبود مسابقات برگزار شود یا خیر اما از سوی فدراسیون جهانی به تمام کشورهای عضو اعلام شده که هر کشوری که علاقه‌مند به حضور در این مسابقات است باید آمادگی خود را اعلام کند. ما نیز برای شرکت در مسابقات جهانی فوتبال شرکت‌ها که آبان‌ماه در آنتالیا برگزار خواهد شد، آمادگی خود را اعلام کردیم و قرار است یک تیم از خراسان رضوی که در سال گذشته قهرمان مسابقات دسته اول کارگری شد در این مسابقات شرکت کند.

رییس فدراسیون آماتوری ورزش کارگری در پایان اضافه کرد: ما برنامه‌های تقویم خود را تدوین کردیم و منتظر هستیم تا ببینیم ستاد مقابله با کرونای ورزش چه زمانی دستورالعمل‌های لازم را برای اجرای برنامه‌ها صادر می‌کند. به محض این‌که این ستاد اجازه برگزاری برنامه‌ها را بدهد، تلاش خواهیم کرد برنامه‌های پیش‌بینی شده را آغاز کنیم تا بتوانیم خسارات وارد شده را به حداقل برسانیم. البته در حال حاضر از برنامه‌های خود عقب نیستیم و از ابتدای شیوع ویروس کرونا سعی کردیم برنامه‌های خود را از طریق فضای مجازی پیگیری کنیم تا شرایط به حالت عادی بازگردد.

مسی هم به جنایت نژادپرستانه پلیس آمریکا واکنش نشان داد

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن image-33.png است

فوق‌ستاره باشگاه بارسلونا و جهان با انتشار یک پست در فضای مجازی به حادثه قتل شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور واکنش نشان داد.

به نقل از نشریه اسپورت، کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست چهار پلیس سفیدپوست ایالت مینه‌سوتا بازتاب گسترده‌ای در سراسر دنیا داشته و با واکنش‌های منفی فراوانی از سوی اهالی ورزش و خصوصاً فوتبال همراه بوده است.

در همین راستا یک جنبش بین‌المللی برای مبارزه با نژادپرستی با عنوان «بلک‌اوت‌تیوزدی» هم در فضای مجازی شکل گرفته است که افراد و مشاهیر زیادی به آن پیوسته‌اند. یکی از آنها هم لیونل مسی، کاپیتان آرژانیتنی تیم فوتبال بارسلونا بوده است که به شکلی جالب به جنایت نژادپرستانه اخیر پلیس آمریکا واکنش نشان داده است.

مسی در صفحه شخصی خود پستی با یک تصویر کاملاً سیاه گذاشته و در زیر آن بدون نوشتن هیچ جمله‌ای از هشتگ‌های مرتبط با حادثه اخیر در آمریکا استفاده کرده است. در عرض کمتر از ۱۵ دقیقه پست او از سوی نیم میلیون نفر پسندیده (لایک) شد و ۱۵ ساعت بعد تعداد آنها به بیش از سه میلیون نفر رسید.

پیش از مسی ستاره‌های دیگری در دنیای فوتبال از جمله جیدون سانچو و اشرف حکیمی دو بازیکن تیم فوتبال بورسیا دورتموند و مارکوس تورام بازیکن تیم فوتبال مونشن‌گلادباخ و فرزند ستاره سابق تیم ملی فرانسه (لیلیان تورام) هم به شیوه‌های معنادار از جمله درج پیام‌ روی تی‌شرت‌های زیر پیراهن‌شان یا زانو زدن نمادین، اعتراض خود را نسبت به رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا با جورج فلوید نشان دادند.

حمایت کمیته بین المللی المپیک از اعتراض ورزشکاران به وقایع آمریکا

کمیته بین‌المللی المپیک از ابراز عقیده و احساسات ورزشکاران علیه نژادپرستی و اعتراضات به مرگ یک رنگین پوست در آمریکا حمایت کرد.

کمیته بین المللی المپیک (IOC) به حقوق ورزشکاران برای ابراز احساسات و عقاید خود درباره مرگ جورج فلوید آمریکایی احترام می گذارد.
 تعدادی از ورزشکاران حمایت خود را از اعتراض به مرگ فلوید اعلام کردند. فلوید هفته گذشته توسط پلیس در مینیاپولیس کشته شد که این موضوع اعتراضات گسترده ای را علیه نژادپرستی به دنبال داشت.
مارک آدامز، سخنگوی کمیته بین المللی المپیک عنوان کرد: IOC به اظهارات بسیاری از ورزشکاران که در رسانه های اجتماعی انجام داده اند، احترام می گذارد. این حق فردی آنهاست که ما کاملاً از آن حمایت می کنیم.وی ادامه داد:  IOC ماموریت خود را برای گردهم آوردن کل جهان از طریق ورزش، ضمن احترام به وظایف خود ادامه خواهد داد.

سازمان های ورزشی از جمله کمیته المپیک آمریکا و کمیته بین المللی پارالمپیک نیز همبستگی خود را با ورزشکاران و علیه نژادپرستی اعلام کردند. آلفون هورمن رئیس کنفدراسیون ورزشهای المپیک آلمان در مصاحبه با ZDF از ورزشکاران خواست صدای خود را در واکنش به این اتفاق بلند کنند.

آدیداس به دلایل سیاسی و مالی، قصد ادامه همکاری با مسوت اوزیل را ندارد

مسوت اوزیل راهش را از آدیداس جدا خواهد کرد. علت هم مسائل سیاسی است و هم مسائل مالی. به گزارش بیلد، مسوت اوزیل دیگر شریک تجاری آدیداس نخواهد بود. اوزیل ترک تبار که از سال ۲۰۱۳ به عنوان نماینده و سفیر آدیداس فعالیت می کرده، با این کمپانی بزرگ تولید البسه ورزشی به مشکل خورده است. اولین بار در سال ۲۰۱۷ بود که آدیداس با اوزیل قراردادی هفت ساله به ارزش ۲۵ میلیون یورو امضا کرد و اکنون به نزدیک شدن به زمان انقضای این قرارداد، هیچ برنامه ای برای تمدید وجود ندارد.

علت جدایی آدیداس و مسوت اوزیل

برای اولین بار اوزیل در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ بدون اسپانسر کفش بازی خواهد کرد. اول از همه علت این جدایی مسائل مالی ناشی از ویروس کرونا عنوان شده است. گفته می شود آدیداس در پی این است هزینه ها را کاهش دهد و به همین خاطر ادامه همکاری با برخی از ستاره ها میسر نخواهد بود. در وهله دوم، ارتباط نزدیک اوزیل با رجب طیب اردوغان، عامل دیگری بر این جدایی بوده است. پیش از این رسانه های آلمانی شدیدا ارتباط اوزیل با اردوغان را مورد انتقاد قرار داده بودند.

تمرین بانوی معلول در دامداری!

ایسنا لرستان: بانوی ملی‌پوش معلول لرستانی که نشان نقره پرتاب وزنه کلاس ۳۴ F بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا را کسب کرده، می‌گوید: در دامداری خودشان تمرین می‌کند.

فرشته مرادی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از بازی‌های آسیایی جاکارتا و به‌علت آسیب‌دیدگی عضله سینه حدود یک‌سال تمرین نداشتم و به همین علت کار سختی برای کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ داشتم که با تعویق این رقابت‌ها فرصت خوبی برای کسب سهمیه دارم. وی یادآور شد: در پرتاب وزنه و نیزه بازی‌های پاراآسیایی شرکت کردم اما به‌علت آسیب‌دیدگی قصد دارم پارالمپیک فقط در وزنه شرکت کنم. مرادی‌مقدم در پاسخ به پرسشی که در ایام کرونایی چطور تمرین می‌کند؟ گفت: تمرین‌های بدنسازی را در خانه و تمرین‌های پرتابی را در دامداری خودمان انجام می‌دهم. این ورزشکار لرستانی اضافه کرد: دامداری در شهرستان چگنی قرار دارد و منزل ما در خرم‌آباد است و برای اینکه به آمادگی برسم، مجبورم این شرایط را تحمل و تمرین‌هایم را به‌طور جد دنبال کنم.

وی با اشاره به اینکه سهمیه پارالمپیک توکیو را هنوز کسب نکرده، افزود: باتوجه به شرایط از رکوردهای تمرینی راضی هستم و اگر قرار باشد پارالمپیک برگزار شود، می‌توانم سهمیه را کسب کنم. مرادی‌ مقدم گفت: از لحاظ بدنی هیچ‌گونه مشکلی برای تمرین ندارم و تمام تلاشم را به‌کار می‌گیرم که ابتدا سهمیه و سپس مدال پارالمپیک را به‌دست بیاورم. مرادی‌مقدم در نخستین حضورش در بازی‌های پاراآسیایی نشان نقره پرتاب وزنه را کسب کرد و در نیزه ششم شد.

عکس روز. هواداری از شاخه به سکو

بعد از سپری کردن دوران قرنطینه و تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، لیگ فوتبال کوزوو هم مانند برخی کشورهای دیگر آغاز به کار کرده است. اولین مسابقه هم با پیروزی ۳ بر صفر پریشتینا برابر تیم کی اف درنیکا به پایان رسید. طرفداران تیم پریشتینا گرچه به دلیل پروتکل‌های بهداشتی پشت درهای ورزشگاه ماندند اما یک نماینده ویژه روی سکوها داشتند. 

این عکس را armend nimani ثبت کرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=32115 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x