سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

اعزام نیروهای گارد ملی آمریکا برای سرکوب شورش در مینیاپولیس

اعزام نیروهای گارد ملی آمریکا برای سرکوب مردم مینیاپولیس

همزمان با آشوب‌های گسترده در سراسر آمریکا در اعتراض به کشته شدن یک سیاهپوست از سوی پلیس مینیاپولیس، صدها تن از نیروهای گارد ملی این کشور روز جمعه برای سرکوب اعتراض‌ها و جلوگیری از گسترش بیشتر هرج و مرج و آشوب، به این شهر بزرگ ایالت مینه سوتا اعزام شده اند.

به گزارش رسانه‌ها، در پی اعلان وضع اضطراری در ایالت مینه سوتا، صدها نظامی گارد ملی آمریکا در این ایالت مستقر شدند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با انتشار پیام‌های توئیتری، معترضان به قتل جرج فلوید را در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا اوباش دانست و تهدید کرد که هدف تیراندازی نیروهای پلیس و ارتش قرار خواهند گرفت و در توئیت دیگری نوشت که نمی‌تواند تنها نظاره گر رخدادهای شهر مینیاپولیس باشد.

شبکه اجتماعی توئیتر، پیام نخست ترامپ را که پس از اعتراض گسترده ناشی از کشته شدن سیاهپوستی به نام جرج فلوید بر اثر خشونت بیش ازاندازه ماموران پلیس پس از دستگیر شدن وی، منتشر کرد، ناقض مقررات این شبکه درباره پرهیز از ترویج و تشویق خشونت دانسته است.

ترامپ روز پنجشنبه در توئیت دیگری از کشته شدن جرج فلوید در هنگام بازداشت توسط نیروهای پلیس مینیاپولیس به شدت ابراز تاسف کرده بود. در حالی که ترامپ پیش از این در مورد خشونت سفیدپوستان علیه رنگین پوستان، یا از پلیس دفاع و حمایت و در غیر این صورت سکوت اختیار می‌کرد.

اما لحن ترامپ علیه معترضان با اوجگیری خشونت در شهر مینیاپولیس در پنجشنبه شب، تهاجمی‌تر و سرسختانه‌تر شد و نوشت: این اوباش به یاد و خاطره جرج فلوید بی‌حرمتی می‌کنند و من اجازه چنین کاری را نمی‌دهم. من در تماس با تیم والتز فرماندار ایالت مینه سوتا، گفتم که ارتش و گارد ملی از وی حمایت همه جانبه می‌کنند و با وجود همه مشکلات، ما بر اوضاع مسلط خواهیم شد و در صورت آغاز شدن شورش و غارت فروشگاه‌ها، به آشوبگران تیراندازی خواهد شد.

برخی کنشگران، به تغییر موضع ناگهانی ترامپ در باره خشونت بیش ازاندازه پلیس علیه رنگین پوستان شک دارند و آن را در چارچوب محاسبات سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ارزیابی می‌کنند.

مقر پلیس مینیاپولیس به آتش کشیده شد

مینیاپولیس در سومین شب اعتراضات نسبت به قتل جورج فلوید توسط یک مامور پلیس ناآرام تر از همیشه بود و معترضان بسیاری از رستوران های زنجیره ای و ساختمان های دولتی از جمله مقر اصلی پلیس شهر را به آتش کشیدند.

حفاظی که به دور پاسگاه کشیده شده بود به دست معترضان کنده شد و تظاهرکنندگان این ساختمان پلیس و دو ساختمان همجوار را به آتش کشیدند و ماموران حاضر در آن مجبور به تخلیه شدند.

https://akhbar-rooz.com/?p=31556 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x