جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتشار کتاب «هویت دیاسپورای ایرانی» به زبان انگلیسی

معرفی کتاب

سال های ۸۳ یا ۸۴ بود که «جانی کارسون» شومن معروف آمریکایی در یکی از شوهای تلویزیونی اش می گفت:

می دانید فرق میان ایرانی ها و دیگر مهاجران در چیست؟ مهاجران عموما چند سال در پمپ بنزین ها کار می کنند تا تحصیلات دانشگاهی شان را در اینجا به پایان برسانند، اما ایرانیان با درجه ی دکترا به آمریکا می آیند و بعد در پمپ بنزین کار می کنند… تماشاگران قههه می زدند… اما اشک حسرت در چشمان من حلقه زده بود، چون اغلب ما ایرانیان درجات عالی دانشگاهی را گذرانیده بودیم، به این امید که بهترین موقعیت ها را در کشورمان بدست آوریم و آینده ی زیبا و درخشانی برای خود و کشورمان بسازیم.

اما سرنوشت تلخ ما را با داشتن همان مدارج عالی دانشگاهی به دویدن در پارکینگ ها، گارسونی در رستوران ها و… رانندگی تاکسی کشاند و سال ها گذشت تا کم و بیش جای خود را پیدا کنیم، اما فرزندان ما هرگز ندانستند که (اگر میلیونر نشدیم و یا هنوز با لهجه ی ایرانی و به دشواری به زبان این دیار گفتگو می کنیم) چه سخت کوشیدیم تا آنان نزد هم مدرسه ای هایشان دیگر غریبه ای شرمسار نباشند و امروز که به دور و بر خودمان می نگرم همه ی آنان در بهترین دانشگاه ها به سوی آینده ای درخشان با هویت هایی نو در پیش اند.

امروز ما پدر مادرهای غربت نشین نیز با هویتی دیگر به پیروزی های کوچک خود لبخند می زنیم و این داستان های کوتاه واقعی شاید اعاده ی حیثیتی باشد برای نسل ما، نسل دربدری که با تمام وجود جنگید تا برابر «نسل دوم» خود شرمسار نمانده و شاهد سرفرازی های آینده ی آنان باشد.

نگاهی به داستان زندگی همه ی ما در یک کتاب شاید ارزش های نهفته ی ما را که سال ها در سینه ها مانده بود برای نخستین بار نزد فرزندانمان باز گشاید و بایسته است که این نخستین کتاب درباره ی کوچ ایرانیان (با نگارش و صحنه پردازی های بسیار ارزنده و هوشیارانه ی زیبا شیرازی و کامران آفاری) را که به زبان انگلیسی نگارش شده، به بهانه ای، حتما در دسترس فرزندانمان بگذاریم.

May this season find you among those you love, sharing in the twin glories of generosities and gratitude. 

BOOKS ARE GIFTS YOU CAN OPEN AGAIN AND AGAIN 

Iranian Diaspora Identities” is the true story of Iranian immigrants who left Iran after the Islamic revolution and scattered throughout the world in search of a better future.  It is the story of losing and gaining, of growth and achievements, of who we were, where we came from and who we became as a citizen of the world.

CLICK HERE to order. Point the cursor on the book over.

Below is a letter from an Immigrant father.

https://akhbar-rooz.com/?p=97040 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x