جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعتراض به اعدام نوید افکاری و مخالفت با شکنجه و اعدام در پاریس

عصر شنبه 19 سپتامبر، گردهمائی اعتراضی ای در میدان حقوق بشر-تروکادرو-در شهر پاریس برگزار شد. در این گردهمائی که بنا به دعوت سه تشکل دموکراتیک ايرانی برگزار شده بود بیش از دویست تن از ایرانیان ساکن پاریس، از طیف های مختلف، شرکت کردند

درپی فراخوانی برای اعتراض به شکنجه و اعدام، و برای آزادی زندانیان سیاسی در عصر شنبه ۱۹ سپتامبر، گردهمائی اعتراضی ای در میدان حقوق بشر-تروکادرو-در شهر پاریس برگزار شد. در این گردهمائی که بنا به دعوت سه تشکل دموکراتیک، انجمن زندانیان سیاسی و عقیدتی-پاریس و جمعیت کرد های مقیم فرانسه و هماهنگی ایرانیان- پاریس (در اعتراض به شکنجه و اعدام)، برگزار شده بود بیش از دویست تن از ایرانیان ساکن پاریس، از طیف های مختلف، شرکت کردند.

دراین فراخوان که خطاب به «هموطنان، محافل دموکرات وآزادیخواه ساکن فرانسه» منتشر شده بود آمده بود که «کشور ما ایران در شرایط بس حساسی بسرمی برد. رژیم جمهوری اسلامی هر دم بیش از گذشته در بحران فرو رفته و…. ترس از خیزش توده های وسیع ومیلیونیِ مردمِ به تنگ آمده برعلیه نظام حاکم، همه سران رژیم را فرا گرفته است. درمقابله با امواج عظیم نارضایتی و برای تداوم عمرننگین نظام است که حکومتگران بیش از گذشته به ابزار سرکوب و کشتار شریف ترین فرزندانِ مردم پناه برده اند….تیغ تبعیض و سرکوب تمام اقشار کشور، از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، و شهرها و روستا هارا فرا گرفته است…».

دو شعار بزرگ «نه، به جمهوری اسلامی ایران» به زبان های فارسی و فرانسه، که برروی دو پرچم رنگی نوشته شده بود دربرابر حاضرین در گردهمائی بر روی زمین پهن شده بود. پلاکاردها، شعارها و تصاویر مختلفی که در چهارگوشه تجمع نصب شده بود به همراه متن هائی که در فواصل مختلف  در گردهمائی به زبان فرانسه خوانده شد همگی منعکس کننده خواست های شرکت کنندگان بود. تصویر بزرگی از زنده یاد نوید، به همراه با جمله تاریخی وی چندی قبل از اعدام مبنی براینکه «این ها طنابی برای دار زدن دارند، دنبال گردنی می گردند!» حالت خاصی به تجمع بخشیده بود و توجه همگان، از جمله فرانسوی ها و توریست های حاضر، را به شدت جلب می کرد. در گوشه ای دیگر تصویرها و اسامی همه زندانیان سیاسی، با عقاید و نظرگاه های مختلف، که حکم اعدام شان در بیدادگاه های رژیم اسلامی صادر شده، قرار داشت. پلاکارد و دست نوشته های مختلفی به همراه عکس ها و اسامی زندانیان سیاسی، ازجمله خانم ها ستوده ،محمدی آقلیان و جلیلیان و…وآقایان عظیم زاده، عبدی  و….در دست شرکت کنندگان به چشم می خورد. فضای حاکم برگردهمائی در شرایطی که اعدام جنایتکارانه قهرمان کشتی نوید افکاری، صدورحکم اعدام برای شماردیگری از شریف ترین فرزندان مردم و نیز وضعییت سخت و جانفرسای زندانیان سیاسی بازتاب وسیعی در افکارعمومی جوامع اروپائی داشته است، تا بدان حد که سفر پیش بینی شده هفته اخیر ظریف نماینده سیاست خارجی حکومت ملاها به سه کشور اصلی اتحادیه اروپا از سوی این سه کشور لغو شد، همدردی مردمان زیادی را بخود جلب می کرد.

در جریان گردهمائی، همزمان با خواندن متن هائی در زمینه محکومیت حکومت اسلامی و فریاد کردن خواست های حیاتی مبنی بر قطع شکنجه، لغو حکم غیرانسانی اعدام، آزادی تمامی زندانیان سیاسی و رفع تبعیض میان شهروندان، حاضرین در گردهمائی، گل های از قبل آماده شده رابه یاد نوید افکاری و به احترام همه قربانیان رژِیم جهل و جنایت و تبعیض حکومت اسلامی در پای تصویر بزرگ نوید قرار دادند. این گردهمائی در وقت مقرر، ساعت ۱۷.۳۰، در فضائی آکنده از شور و تاثر پایان گرفت.

هیئت مسئولین برگزارکننده تظاهرات 

شنبه ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۰ برابر با ۲۹ شهریور ۱۳۹۹

https://akhbar-rooz.com/?p=47256 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x