جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تجمع اعتراضی کارگران شرکت پتروشیمی ایلام

کارگران اخراجی پتروشیمی ایلام؛ تجمع اعتراضی و درخواست بازگشت به کار - ایران  کارگر

شماری از کارگران شرکت پتروشیمی ایلام مقابل استانداری این شهر اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران به دنبال وضعیت بیکاری، اخراج شمار زیادی از کارگران و شرایط نامناسب معیشتی صورت گرفته است.

اخراج صدها کارگر پتروشیمی در شرایط حساس اقتصادی کنونی، فشارهای مالی و روانی بسیاری را برای این افراد در پی داشته است، اما آنچه بیش از همه خاطر کارگران را پریشان کرده، عدم پاسخگویی مدیران مجتمع پتروشیمی ایلام و سایر مسوولین ذی‌ربط است.

این کارگران با اعلام نارضایتی از شرایط موجود از مسوولان ارشد استان تقاضا دارند برای جلوگیری از تضییع حقوق صدها کارگر شرکت پتروشیمی به این مشکل ورود کرده و برای حل آن چاره‌اندیشی کنند.

در این راستا یکی از این کارگران گفت: این دو پروژه عظیم کمترین سود ممکن را برای استان ایلام داشته است.

او افزود: چند سال در پتروشیمی مشغول به کار بودیم که امسال و نزدیک به عید عذر ما را خواستند و اخراج شدیم.

تعدادی از کارگران پتروشمی می‌گویند از روز احداث این پتروشیمی هیچ سودی به ایلام نرسیده و تنها آسیب روانی پس از اخراج جوانان این مرز و بوم و آلودگی‌هایش نصیب این مردم شده است.

یکی دیگر از کارگران گفت: پس از چندین سال کار حقوقشان از یک حد مشخص فراتر نرفته، اما در عوض کسانی به تازگی مشغول به کار شده‌اند بیش از کارگران قبلی دریافت می‌کنند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام در رابطه با این موضوع بیا کرد: این کارگران مدتی قبل در پروژه‌ای مشغول به کار بوده‌اند که اکنون کار پروژه آن به اتمام رسیده؛ در نتیجه کارگران نیز در حال حاضر بیکار هستند.

وی افزود: استخدام مجدد این کارگران به دستگاه متولی مربوط است، اما استانداری نظارت و پیگیری‌های لازم را برای رفع این مشکل انجام داده و می‌دهد.

سید صادق موسوی مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام نیز گفت: با توجه به افتتاح واحد الفین پتروشیمی، طبق شیوه نامه اجرایی که بوده است باید آزمونی برگزار شود و از ۵۰۰ نفر نیرو بایستی ۲۰۰ نفر از طریق آزمون استخدام شوند که با توجه به شرایط اعتراضات کارگران زمان مناسبی برای برگزاری آزمون نیست و پتروشیمی این آزمون را تاکنون برگزار نکرده است.

وی افزود: با توجه به تصمیماتی که گرفته شده، پتروشیمی باید کارگرانی که اخراج شده‌اند، در قالب شیفت ۱۵ روز کار ۱۵ استراحت تا زمان اجرای شیوه نامه و برگزاری آزمون، مشغول به کار باشند ولی پتروشیمی برنامه را درست اجرا نکرده و کارگران ۱۵ روز کار ۴۵ روز استراحت بوده به نوعی این بیکاری سبب اعتراض‌شان شده است.

پتروشیمی ایلام با حدود ۲ هزار نیروی متخصص و کارگر بزرگترین واحد صنعتی در غرب کشور است؛ این کارگران اخراج شده سالهاست شبانه روز در شرکت پتروشیمی تلاش کرده‌ و مشغول به کار بوده‌اند اما اکنون با توجه به شرایط پیش آمده در بلا تکلیفی به سر می‌برند.

پیش از این نیز کارگران مذکور برای چندین بار طی ماه‌های گذاشته در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=105246 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x