جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

توقف نایب قهرمان و پیروزی قهرمان؛ فرانسوی‌ها خواهان تحریم روسیه

نازک بین: روزنامه مطرح لوموند فرانسه و چند رسانه برجسته دیگر این کشور درخواست تحریم روسیه و سلب میزبانی این کشور از دیدارهای ۲ گروه یورو ۲۰۲۰ در شهر سن‌پترزبورگ را مطرح کردند.اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) مدتی قبل به دنبال کنار گذاشتن ایرلند جنوبی دیدارهای یورو در این کشور را به روسیه و شهر سن‌پترزبورگ انتقال داد. روسیه تنها کشوری در یورو خواهد بود که میزبانی دیدارهای ۲ گروه را بر عهده دارد.دیمیتری گوبرنیف، گزارشگر مشهور روسی نیز در واکنش به درخواست فرانسوی‌ها اظهار داشت: از نظر آنها ما نباید دیدارهای جام ملت‌های اروپا را میزبانی کنیم اما دیگران این را نمی خواهند. روسیه یورو را همانند سایر رویدادهای جهانی به خوبی برگزار خواهد کرد.

بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس از لیگ قهرمانان محروم می‌شوند

سه باشگاه سوپرلیگ اروپا از حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا محروم خواهند شد. جنجال شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا همچنان ادامه دارد و سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس برخلاف باشگاه‌های میلان، آرسنال، اتلتیکومادرید، چلسی، اینتر، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام هنوز به طور رسمی از حضور در این لیگ تازه‌تأسیس انصراف نداده‌اند. اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) که پرونده‌هایی انضباطی علیه این سه باشگاه باز کرده است، اما قصد دارد برخوردی قاطعانه با آنها داشته باشد.، روزنامه «رپوبلیکا» ایتالیا حالا خبر می‌دهد که یوفا این هفته حکم انضباطی خود علیه باشگاه‌های بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس را اعلام خواهد کرد که این حکم محرومیت این سه باشگاه از حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپاست.این سه باشگاه تأکید دارند که این حق آنهاست که در یک رقابت جدید شرکت کنند، این در حالی است که یوفا تأکید دارد آنها با این کار خود به تمامیت و یکپارچگی فوتبال اروپا ضربه خواهند زد. ۹ باشگاه دیگر سوپرلیگی که از حضور در این رقابت‌ها انصراف داده‌اند، ضمن عذرخواهی از این اقدام خود، متعهد شده‌اند که مجموعاً رقم ۱۲.۹ میلیون پوند در فوتبال پایه سرمایه‌گذاری کنند.فلورنتیو پرس رئیس باشگاه رئال مادرید و رئیس سوپرلیگ اروپا اخیراً در مورد موضع یوفا علیه این سه باشگاه گفته بود:هیچ راه‌حل دیگری به جز سوپرلیگ (برای خروج از بحران مالی کنونی) وجود ندارد. ما می‌خواستیم درباره جزئیات این طرح با یوفا مذاکره کنیم، اما آنها به ما حتی وقت ندادند درباره‌اش صحبت کنیم. ما را مجبور کردند که به دادگاه‌ برویم. دادگاه هم گفت که یوفا، فیفا و همینطور اتحادیه‌ها و فدراسیون‌های فوتبال حق ندارند هیچگونه معیار بازدارنده‌، فعالیت و بخش‌نامه‌ای علیه سوپرلیگ وضع کنند».خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا نیز چند روز پیش درباره سوپرلیگ اروپا و موضع یوفا علیه سه باشگاه بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس گفته بود: «ما نه قصد داریم به خاطر موضع خود در قبال سوپرلیگ عذرخواهی کنیم و نه قصد پرداخت جریمه‌ای را داریم که هیچ توجیهی ندارد. اگر آنها (یوفا) ما را جریمه کنند، به CAS خواهیم رفت و اطمینان دارم که در آنجا پیروز می‌شویم».آندره‌‌آ آنیلی رئیس باشگاه یوونتوس و نایب رئیس سوپرلیگ اروپا هم اخیراً گفته بود، پیمان خونی بین باشگاه‌های سوپرلیگ وجود دارد و آنها به کار خود ادامه می‌دهند. نایب رئیس سوپرلیگ اروپا احتمال موفقیت این پروژه را صد درصد دانسته بود.

فوتسال و همگروهی با قدرتها

مراسم قرعه‌کشی نهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال در مقر فیفا و در  کشور سوئیس برگزار شد که بر اساس قرعه‌کشی انجام شده شاگردان ناظم الشریعه با آرژانتین قهرمان دوره گذشته و تیم‌های صربستان و آمریکا در گروه ششم قرار گرفت.نهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال از ۲۱ شهریور تا ۱۱ مهر امسال به میزبانی لیتوانی برگزار خواهد شد. در مراسم امروز کیکه ستاره سابق فوتسال اسپانیا در کنار «ادگاراس یانکائوسکاس» مهاجم سابق تیم ملی فوتبال لیتوانی از میهمانان ویژه مراسم بودند.

گروه‌بندی این مسابقات به شرح زیر است:

گروه اول: لیتوانی، کاستاریکا، قزاقستان و ونزوئلا

گروه دوم: روسیه، مصر، گواتمالا و ازبکستان

گروه سوم: پرتغال، تایلند، جزایر سلیمان و مراکش 

گروه چهارم: برزیل، جمهوری چک، پاناما و ویتنام

گروه پنجم: اسپانیا، پاراگوئه، ژاپن و آنگولا

پیروزی شماره ۳۶۳ اسطوره

راجر فدرر تقریباً ۵۰۰ روز در هیچ مسابقه‌ای در گرنداسلم‌ها شرکت نکرده بود اما در بازگشت به بازی‌های بزرگ نشانه‌ای از ضعف بروز نداد. تنیسور ۳۹ساله سوئیسی و برنده ۲۰ گرنداسلم در پیروزی ۳ بر صفر برابر دنیس ایستومین ازبک و صعود به دور دوم اوپن مطمئن، آرام و مسلط بود. او تعداد پیروزی‌هایش در گرنداسلم‌ها را به عدد ۳۶۳ رساند و رقابتی نزدیک با سرنا ویلیامز دارد که او هم در اولین بازی خود ایرینا کاملیو از رومانی را شکست داد. تنیسور آمریکایی ۳۹ساله برای نخستین‌بار در رولان گاروس در شب مسابقه داد.فدرر که آخرین‌بار در باخت نیمه‌نهایی اوپن استرالیای ۲۰۲۰ به نوواک جوکوویچ، در یک گرنداسلم بازی کرده بود، بعد از پیروزی گفت: «من شروع خوبی داشتم و از ست اول خوب سرویس زدم. راه‌های مختلفی برای گرفتن امتیاز برایم به وجود آمد در حالی که در ژنو مقابل پابلو آندوخار اینطور نبود. فکر می‌کنم در این بازی دستم بازتر بود، تمرکزم بالاتر بود و ریتم درست را خیلی زود پیدا کردم. از نظر ذهنی هم مسابقات ژنو آماده‌ام کرد.»

فدرر دو هفته قبل نخستین مسابقه‌اش در کلی کورت‌ها را بعد از دو سال انجام داد و به آندوخار باخت و بعد از آن دیگر بازی نکرد. آندوخار یکشنبه‌شب شگفتی بزرگی خلق کرد و دومینیک تیم، شانس چهارم قهرمانی که دوبار به فینال رولان گاروس رسیده را ۳ بر ۲ شکست داد در حالی که دو ست اول را باخته بود.فدرر در سال ۲۰۲۰ دوبار به درمان زانوی آسیب‌دیده خود پرداخت و حالا در بازگشت چهارمین بازی خود در مسابقات ATP را انجام داده است. او امیدوار است چند مسابقه در فرانسه بدهد تا آمادگی لازم را برای تورنمنت‌های چمنی پیدا کند که گل سرسبد آن ویمبلدون است و دو هفته بعد از فرانسه شروع خواهد شد. فدرر هشت‌بار در ویمبلدون قهرمان شده و در سال ۲۰۱۹ به فینال رسید اما نتوانست برابر جوکوویچ به پیروزی برسد.فدرر در حال حاضر با ۲۰ قهرمانی در گرنداسلم‌ها با رافائل نادال -که به‌دنبال چهاردهمین قهرمانی‌اش به رولان گاروس آمده- برابر است و جوکوویچ با ۱۸ قهرمانی پشت سرشان نفس می‌کشد. فدرر که به گفته سرنا ویلیامز، بهترین تنیسور مرد تاریخ است، در دور دوم فرانسه با مارین چیلیچ کروات و قهرمان سال ۲۰۱۴ اوپن آمریکا روبه‌رو می‌شود.

منبع: فوربز

توقف نایب قهرمان جهان مقابل ارمنستان

در دیداری دوستانه تیم ملی فوتبال کرواسی به مصاف ارمنستان رفت و این بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.در این بازی پرشیچ در دقیقه ۲۳ برای کرواسی نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ گلزنی کرد و گلزن ارمنستان هم آنگولو در دقیقه ۷۲ بود.

نتایج سایر بازی ها به شرح زیر است:

اسلوواکی یک – بلغارستان یک

مقدونیه شمالی یک – اسلوونی یک

فرانسه قهرمان جهان و ولز در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند

فرانسه قهرمان جهان در دیداری دوستانه میزبان ولز بود که در نهایت شاگردان دشان با نتیجه ۳-۰ پیروز شدند. نکو ویلیامز، هافبک ولز در دقیقه ۲۵ بازی به دلیل خطای هند در محوطه جریمه، با دریافت کارت قرمز مستقیم اخراج شد. پنالتی گرفته شده به سود فرانسه را کریم بنزما زد و دنی وارد، دروازه بان ولز آن را سیو کرد.

امواج سهمگین اضطراب این زن

نائومی اوساکا از اوپن فرانسه کنار کشید. تنیسور شماره ۲ دنیا حاضر نشد در کنفرانس‌های خبری مسابقات شرکت کند به همین دلیل ۱۵هزار دلار جریمه شد. او یک روز پس از این جریمه، این مسابقات را ترک کرد.او که چهاربار فاتح گرند اسلم‌ها شده است گفت به‌دلیل اثر این نشست‌ها روی سلامت روانش، حاضر نیست در آنها شرکت کند. اوساکا پس از برد دور اول مقابل پاتریشیا ماریا تیگ با رسانه‌ها در کنار زمین مصاحبه کرد، اما در نشست خبری پس از بازی حضور نیافت.این کار اوساکا باعث شد جریمه شود و مسئولان هر چهار گرنداسلم دنیا به او هشدار دهند که نادیده گرفتن «تعهدات رسانه‌ای» ممکن است باعث شود او را از مسابقات کنار بگذارند و در رقابت‌های آتی هم از او دعوت نکنند.اوساکا گفت پس از فتح اوپن آمریکا در سال ۲۰۱۸، دوره‌هایی طولانی از افسردگی را تجربه کرده است و نیاز به دوری از جنجال‌هایی دارد که در این هفته به‌پا شده است.

این تنیسور ژاپنی حالا از رولان گاروس کنار رفته است می‌گوید: «به نظرم بهترین چیز برای تورنمنت، بازیکنان دیگر و سلامت خود من این است که از رقابت‌ها کنار بکشم تا همه بتوانند روی تنیس در پاریس تمرکز کنند. چند روز پیش تصور نمی‌کردم اوضاع به این شکل پیش برود. هدفم هم این نبود. من هرگز نمی‌خواستم باعث شوم توجه‌ها به این دلیل به سمت من جلب شود. می‌پذیرم که در زمان مناسبی این کار را نکردم و پیامم را می‌توانستم آشکارتر برسانم. مهم‌تر اینکه نمی‌خواهم از اصطلاح سلامت روان به‌سادگی و به شکلی پیش‌پاافتاده استفاده کنم. حقیقت این است که پس از فتح اوپن آمریکا در سال ۲۰۱۸، دوره‌های طولانی افسردگی را تجربه کرده‌امو واقعاً به‌سختی با این موضوع کنار آمده‌ام. حضور در نشست‌های خبری باعث می‌شود امواج سهمگین اضطراب به سراغم بیاید. من آدمی نیستم که ذاتاً اهل سخنرانی در مقابل همگان باشم. من واقعاً مضطرب می‌شوم و برایم سخت است که همیشه تلاش کنم بهترین پاسخ‌ها را پیدا کنم و بگویم. در پاریس احساس آسیب‌پذیری و اضطراب داشتم و فکر کردم بهتر است از خود مراقبت کنم و در نشست‌های خبری شرکت نکنم. به نظرم مقررات اینجا واقعاً منسوخ شده‌اند و می‌خواستم روی این نکته تأکید کنم.»اوساکا همچنین گفت به سازمان‌دهندگان اوپن فرانسه نامه نوشته و در آن عذرخواهی کرده و گفته پس از تورنمنت در نشست‌های خبری حضور خواهد یافت.

شورش در سیتی

چندین بازیکن منچسترسیتی از فرصت بازی کم‌شان در این تیم ناراضی هستند و از اینکه در تابستان به تیم دیگری منتقل شوند استقبال می‌کنند. با وجود قهرمانی در لیگ برتر و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان در پایان یک فصل خوب دیگر، به نظر می‌رسد عده‌ای از بازیکنان از اینکه نقش زیادی در تیم ندارند، خوشحال نیستند. «آتلتیک» گزارش داده گابریل ژسوس، رحیم استرلینگ و آیمریک لاپورت از جمله ناراضی‌ها هستند و برخی دیگر از اعضای تیم هم حس مشترک دارند؛ این یعنی ممکن است در هفته‌های پیش‌رو یک خانه‌تکانی اساسی در سیتی به وجود آید.

در این گزارش آمده گروه معترضان به جدایی از سیتی در این پنجره نقل‌و‌انتقالات تابستانی فکر می‌کنند و حتی برای رفتن به باشگاه فشار می‌آورند. اینطور که پیداست سیتی هم بی‌میل نیست بازیکنانی را که نمی خواهند در اتحاد بمانند به تیم‌های دیگر واگذار کند.اگرچه سیتی برای رسیدن به افتخارات بیشتر با اقتدار خودش را به فینال پورتو در این هفته رساند اما نارضایتی در میان برخی بازیکنان به خیلی قبل‌تر مربوط می‌شود و اوضاع همچنان تغییری نکرده است.حالا که فصل به پایان رسیده سیتی برای یک ریخت و پاش دیگر در بازار نقل‌و‌انتقالات آماده است بخصوص با توجه به موفقیت بی‌سابقه‌ای که در لیگ قهرمانان به دست آوردند؛ انتظار می‌رود پپ گواردیولا با وجود این شکست بشدت مورد حمایت مقامات باشگاه قرار بگیرد. این تغییرات گسترده احتمالاً به خروج بازیکنانی منجر شود که آینده خود را جایی دیگر تصور می‌کنند. حالا که سرخیو آگوئرو، اسطوره باشگاه به‌طور رسمی از این تیم جدا شود، ژسوس می‌خواهد نقش بیشتری در خط حمله تیم داشته باشد، هرچند یک واقعیت آزاردهنده برای او این است که احتمال بازی‌اش در دیدارهای بزرگ زیاد نیست.در گزارش اتلتیک آمده ژوائو کانسلو، رودری و حتی برناردو سیلوا هم کاملاً راضی نیستند. کانسلو، مدافع راست پرتغالی سال گذشته هم می‌خواست از سیتی برود و حالا که بیشتر کنار گذاشته می‌شود، این علاقه در او همچنان زنده است. رودری هم از پایان کار سیتی در این فصل راضی نبود. سیلوا هم با آنکه زمان زیادی برای بازی فرصت پیدا می‌کند اما نسبت به آینده‌اش در تیم گواردیولا مردد است. لاپورت هم آماده است به اسپانیا برگردد و برای بارسلونا یا رئال‌مادرید بازی کند. احتمال این انتقال در حال حاضر زیاد نیست اما سیتی از تمایلات این بازیکن آگاه است. دیلی‌میل هم هفته گذشته گزارش داد استرلینگ و ریاض محرز هم ممکن است بروند. به نظر می‌رسد سیتی به‌دنبال پالایش تیم است و این دو مهاجم می‌توانند مجوز خروج دریافت کنند. جدایی آنها البته به این بستگی دارد که سیتی پیشنهاد خوبی برای‌شان دریافت کند و آرسنال به جذب هر دو علاقه‌مند است هرچند باشگاه شمال لندن در حال حاضر شرایط جذب‌شان را ندارد؛ هم به‌خاطر وضعیت نابسامان اقتصادی و هم اینکه در رقابت‌های اروپایی حضور ندارد.

بارسلونا و رئال‌مادرید، هر دو مدتی است به استرلینگ علاقه دارند. سیتی هم برای جذب ستاره‌های مورد نظرش به پول نیاز دارد و هر پولی از فروش به دست آید برای این کار صرف خواهد شد.سیتی مصر است جک گریلیش از آستون‌ویلا را به‌عنوان انتخاب اولش برای خط میانی به خدمت بگیرد. این انتقال اما شاید حدود یکصد میلیون پوند هزینه خواهد داشت و ویلا برای از دست دادن ستاره‌اش کوتاه نمی‌آید. همچنین در فهرست بازیکنان مورد نظر سیتی، هری کین مهاجم تیم ملی انگلیس و تاتنهام قرار دارد. این فوق‌ستاره گفته می‌خواهد در تابستان از تیم لندنی جدا شود اما سیتی باید برای خریدن او چیزی حدود ۱۵۰میلیون پوند بدهد.

منبع: دیلی‌میل، دنیل دیویس  

آلمان می‌تواند یکی از مدعیان باشد

آماده‌سازی برای حضور در یورو ۲۰۲۰ رسیده و آلمان مثل همیشه مدعی است. ژرمن‌ها که یکی از ۱۱ میزبان این تورنمنت هستند، ۲۵ خرداد در نخستین بازی خود در گروه F در آلیانتس آره‌نای مونیخ با فرانسه روبه‌رو می‌شود؛ پرتغال و مجارستان دو تیم دیگر این گروه سخت هستند.

یواخیم لوو که به پایان دوران مربیگری در تیم ملی کشورش رسیده، برای ایجاد ذهنیت پیروزی در تیمش بازیکنانی را دعوت کرده که مدت‌ها در ترکیب «دی مانشافت» حضور نداشتند؛ از جمله توماس مولر و متز هوملس. این دومی بعد از یک فصل نسبتاً خوب در بورسیادورتموند به اوج رسیده و حالا امیدوار است پاسخ اعتماد لوو را بدهد. او بعد از اردوی زیفلد باواریا به سؤال‌های خبرنگار فدراسیون فوتبال آلمان پاسخ داده.

از بازگشت به تیم ملی چه احساسی داری؟خیلی خوشحالم که دوباره چهره‌های آشنا را دیدم. برای حضور در اردوی تیم ملی کمی استرس داشتم، شاید بیشتر از قبل. حالا هیجان‌زده‌ام. تمرین خیلی خوب بود و من مشتاق بازی برای تیم ملی هستم.

دوری از تیم ملی چطور بود؟توماس مولر می‌گفت این یک باخت انفرادی است، من هم چنین احساسی دارم. واقعاً دردناک است، نمی‌توانم دروغ بگویم. یکی از اهداف شخصی من این بود که به تیم ملی برگردم ضمن اینکه بازی برای تیم ملی افتخار است. این نتیجه سختکوشی و انگیزه ما بود.

در تیم جا افتاده‌ای؟مشکل خاصی نبود. فقط باید با بقیه بازیکنان هماهنگ شد. در طول شش ماه گذشته چندین تلفن و پیام داشتم. حدود دو هفته قبل از اینکه اسامی تیم اعلام شود، وضعیت روشن بود. لوو به من گفت در این تورنمنت خیلی کارها می‌توانم بکنم. این باعث شد هرچه سریع‌تر خودم را برسانم.

آمدن شما به معنای کنار رفتن بازیکنان دیگری است…فکر نمی‌کنم. این موضوع بیشتر از بیرون تیم مورد توجه قرار می‌گیرد. من و توماس برای کمک به تیم آمده‌ایم و قرار نیست جای کسی را در تیم تنگ کنیم. این مسأله نیست چون همه ما می‌خواهیم تیم موفق شود.

این دو بازی را چطور می‌بینی؟خیلی مهم است که این بازی را جلسه تمرین ندانیم. باید طوری بازی کنیم که می‌خواهیم در یورو باشیم. بازی‌های تدارکاتی ما قبل از جام‌جهانی ۲۰۱۸ خیلی خوب نبود. می‌خواهیم از دقیقه اول بازی با دانمارک با همان جدیت و کیفیتی باشیم که در یورو خواهیم بود.

نظرت درباره دفاع روی ضربات شروع مجدد چیست؟این بستگی به بازیکنانی دارد که در اختیار شما هستند. قدرت من بیشتر در دفاع منطقه‌ای است، شما همچنین می‌توانید خودتان را با حریف منطبق کنید. در نهایت ترکیب دفاع منطقه‌ای و یارگیری نفر به نفر بهترین راه‌حل است.

همبازی شدن با آنتونیو رودیگر چگونه است؟ما چند دفاع وسط خوب داریم و گزینه‌های زیادی برای بازی در این پست در اختیار مربی است. آنتونیو رودیگر ثابت کرده مدافع میانی فوق‌العاده‌ای است. هر وقت بازی چلسی را می‌بینم، او شاخص است. بازی در کنار مدافعی مانند او آسان است.

نقش خودت را چطور می‌بینی؟می‌خواهم تمام توان و تجربه و استعدادم را به تیم بیاورم. من باید به‌عنوان رهبر تیم اینطور باشم و باعث شوم همه بهترین بازی‌شان را انجام دهند، حتی وقتی اوضاع روبراه نیست، نه اینکه خودم را پنهان کنم. غلبه بر اتفاقات ناخوشایند بخش مهمی از بازی در تورنمنت‌هاست.

سطح تیم را چطور ارزیابی می‌کنی؟اگر بتوانیم کیفیت‌مان را در زمین نشان دهیم می‌توانیم از مرحله گروهی عبور کنیم. اوضاع از بیرون همیشه متفاوت به نظر می‌رسد چون کسانی که درگیر نیستند، گاهی غلط برداشت می‌کنند. تمرین‌های ما خوب بوده و کیفیت بالایی داشتیم. ما بازیکنان خوبی داریم که واقعاً به‌دنبال موفقیت هستند. مطمئنم می‌توانیم سطح خوب‌مان را به زمین انتقال دهیم.

منبع DFB

روسیه بدنبال مجوز ورود

مقامات فدراسیون فوتبال روسیه از کشور دانمارک درخواست کردند تا اجازه ورود هواداران روسی را به این کشور برای دیدار این دو تیم در یورو ۲۰۲۰ صادر کنند. دانمارک قرار است روز ۲۱ ژوئن(۳۱ خردادماه) در کوپنهاگ میزبان روسیه در دیدار از گروه دوم باشد؛ دیداری که آخرین نبرد این دو تیم در نخستین مرحله این تورنمنت محسوب می‌شود.ورزشگاه پارکِن در پایتخت دانمارک جواز حضور دست کم ۱۱ هزار هوادار را برای هر چهار دیداری که این کشور میزبانی می‌کند، صادر کرده اما ظاهرا هواداران تیم ملی روسیه در این فهرست جایی ندارند.روسیه در حال حاضر از لحاظ وضعیت کووید-۱۹، در فهرست «نارنجی» کشور دانمارک بوده و این بدان معنا است که مسافرانی که از روسیه به عنوان کشور غیرعضو اتحادیه اروپا، قصد ورود به این کشور را دارند باید «دلیل مقاعد کننده‌ای» داشته باشند.براساس اعلام یوفا، دیدارهای یورو ۲۰۲۰ در فهرست سفرهای ضروری قرار نداشته و هیچ معافیتی برای دارندگان بلیت این بازی‌ها لحاظ نشده است.باتوجه به اینکه انتظار می رود حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هوادار روسی رسید بلیت های خود را برای دیدار ۲۱ ژوئن دریافت کنند، این موضوع مقامات فوتبال روسیه را در بهت فرو برده است.

«السکاندر آلائف» دبیرکل اتحادیه فوتبال روسیه در نامه ای به «مارتین کالن» مدیر اجرایی اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) در خصوص تصمیم مقامات دانمارک ابراز نگرانی کرد و نوشت: اتحادیه فوتبال روسیه در مورد شرایط مرتبط با عدم امکان ورود هواداران تیم ملی روسیه به دانمارک برای تماشای دیدار گروهی مرحله پایانی یورو ۲۰۲۰، به شدت نگران هستند؛ هوادارانی که بلیت بازی را خریداری کرده‌اند.در سوی مقابل اما در جریان هفت دیداری که قرار است به میزبانی سن پترزبورگ روسیه برگزار شود، هواداران می توانند بدون ویزا و تنها به شرط داشتن بلیت بازی، کارت هوادارای و جواب منفی تست کرونا در ورزشگاه محل برگزاری دیدارها حاضر شوند.شهرهای میزبانی این تورنمنت کرونازده از حیث تعداد هواداران مجاز به ورود به ورزشگاه‌ها از ۲۵ تا ۴۵درصد ظرفیت ورزشگاه در هشت شهر تا دست کم ۵۰درصد در سن پترزبورگ و باکو و حتی ۱۰۰درصد ظرفیت در بوداپست متغیر است.تیم‌های ملی روسیه، دانمارک، فنلاند و بلژیک در گروه دوم یورو ۲۰۲۰ هم‌گروه هستند.جام ملت‌های اروپا قرار است از ۱۱ ژوئن تا ۱۱ جولای سال جاری(۲۱ خردادماه تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰) با حضور ۲۴ تیم در ۱۱ شهر اروپا برگزار شود.

آغاز رقابتهای انتخابی جام جهانی در آسیا

تیم های فوتبال جمهوری اسلامی ایران و هنگ کنگ  امروز پنجشنبه از ساعت ۱۹:۰۰ در منامه بحرین به مصاف هم می روند .

برنامه کامل بازی های تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران:
۱۳ خرداد
* ایران – هنگ کنگ؛ استادیوم المحرق – ساعت ۱۹ (۱۷:۳۰ به وقت ایران)
* بحرین – کامبوج؛ استادیوم ملی بحرین – ساعت ۲۱ (ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران)

۱۷ خرداد
* عراق – کامبوج؛ استادیوم المحرق – ساعت ۱۹
* ایران – بحرین؛ استادیوم ملی بحرین – ساعت ۲۱

۲۱ خرداد
* کامبوج – ایران؛ استایوم خلیفه – ساعت ۱۹
* هنگ کنگ – عراق؛ استادیوم المحرق – ساعت ۲۱

۲۵ خرداد
* بحرین – هنگ کنگ؛ استادیوم ملی بحرین – ساعت ۲۱
* ایران – عراق؛ استادیوم خلیفه – ساعت

در حال حاضر تیم های عراق، بحرین و جمهوری اسلامی ایران با ۱۱، ۹ و ۶ امتیاز به ترتیب تیم های اول تا سوم هستند و هنگ کنگ و کامبوج نیز با ۵ و یک امتیاز در رده های بعدی قرار دارند.

https://akhbar-rooz.com/?p=115161 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x