جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دادگاه تجدیدنظر؛ محمد نوری زاد به حبس، شلاق و تبعید محکوم شد

محمد حسین آقاسی، وکیل مدافع محمد نوری زاد، فعال مدنی، کارگردان و روزنامه نگار محبوس در زندان اوین از تایید محکومیت موکل خود در دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی در بخش دوم پرونده وی خبر داد. آقای نوری زاد مردادماه امسال توسط دادگاه کیفری دو مشهد به ۸ ماه حبس تعزیری، ۱۴۸ ضربه شلاق و یک سال تبعید به طبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی محکومیت محمد نوری زاد، فعال مدنی، کارگردان و روزنامه نگار محبوس در زندان اوین را عینا تایید کرد.

محمدحسین آقاسی وکیل مدافع محمد نوری زاد در این خصوص در صفحه شخصی خود نوشت: “دومین محکومیت آقای نوری زاد در مشهد قطعی شد. به سرعت برق و باد دادگاه تجدیدنظر مشهد اعتراضم نسبت به رای ۸ ماه حبس و دو مورد ۷۴ ضربه شلاق در مورد وی را  ردکرد. در حیرتم که چگونه دادگاه تجدید نظر در این فرصت کوتاه توانست پرونده و اعتراض اینجانب را بخواند و تشخیص دهد که اعتراض ناموجه است!”

آقای نوری زاد مردادماه امسال در بخش دوم پرونده خود توسط دادگاه کیفری دو مشهد به دلیل حضور در مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه تجدید نظر کمال جعفری یزدی، از بابت اتهام “اخلال در نظم عمومی” به ۸ ماه حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و تبعید به طبس و از بابت اتهام “نشر اکاذیب” به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

وکیل مدافع وی پیشتر ضمن تائید این خبر گفت: “اعتقاد دارم رایی که تحت عنوان اتهامی اخلال در نظم عمومی صادر شده است کاملا نادرست بوده و به هیچ عنوان منطبق با اعمال موکل من از جمله حضور در مقابل دادگاه تجدید نظر کمال جعفری یزدی نیست. ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی می گوید «هر کس با هیاهو و جنجال یا حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی گردد یا مردم را از‌کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد» کدام رفتار موکلین من در مقابل دادگاه تجدید نظر و درخواست شرکت در آن جلسه دادگاه مطابق با این ماده بوده است؟ ابدا، ابدا، این صرفا بهانه ای بوده است جهت صدور حکم”.

https://akhbar-rooz.com/?p=47620 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x